Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krybskytter dømt
#1
http://www.jv.dk/artikel/1522096:Varde--Krybskytter-maa-krybe-til-korset-og-betale-kassen

Det er da en anseelig bøde... [Big Grin]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
Rart at se at den slags takseres rimeligt hårdt

Kim
Svar
#3
Ja det blev sku til en dyr ræv

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#4
Fin bødestørrelse.

Men hvad er egentlig praksis i krybskyttesager, får de også konfiskeret anvendt grej (våben, bil o.s.v.), og hvad med jagttegn, mistes det også ?

Egentlig syntes jeg jagttegnet skulle ryge med det samme ved krybskytteri.

Mvh. Ole
Svar
#5
Jeg tror, at de høje bøder i denne sag skyldes overtrædelser af våbenloven. Selve krybskytteriet plejer vist at koste væsentligt mindre, og der er så vidt jeg husker ikke tradition for at konfiskere noget som helst.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Men hvorfor skal det være nødvendigt at snige sig rundt om natten og nedlægge jagtbart vildt på vores allesammens fællesarealer, som offentlig skov..
Burde jagten der ikke lige netop være tilgængelig for almindelige mennesker med jagttegn, som jo finansierer disse områder i forvejen! Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for at gøre jagten fri, under kontrollerede forhold naturligvis, sådanne steder.
Det kunne også gøre noget for jagtpriserne andre steder...
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by højen

Burde jagten der ikke lige netop være tilgængelig for almindelige mennesker med jagttegn, som jo finansierer disse områder i forvejen! Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for at gøre jagten fri, under kontrollerede forhold naturligvis, sådanne steder.
Det kunne også gøre noget for jagtpriserne andre steder...



110% enig[Smile], kampdværgen udtrykker det ret godt i en anden tråd[^]

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Licensjagt på hjortevildt på store områder af Statens arealer. Lidt i stil med Canada.
Enhver Dansk statsborger kan søge en af de frigivne licenser på hjortevildt. Prisen skal svare nogenlunde til kødværdien og jagten skal foregå på store dele af de tusinder af hektarer som idag ikke udnyttes. Bl.a er kæmpearealer friholdt for jagt fordi det er udlagt som Kongejagt.
Naturstyrelsen har i øjeblikket dagjagter på kronvildt til markedsprisen. For almindelige lønmodtagere som jeg er prisen dog så høj at jeg næppe kan betela mere end en enkelt om året. Desuden sælges de kun som trykjagt, altså ingen enkeltmandsjagt.
Har man vundet en licens i et kalender år, må man vente et år eller 2 inden man kan søge igen. Det sikrer at flere jægere får chancen. Et simpelt computer program kan holde styr på ansøgningerne.
Naturstyrelsen kan parallelt sælge dagjagter på andre arealer, så den mulighed stadig eksisterer.
Licensjagt i statsskovene sænker presset på de private jagtarealer, med lavere priser som følge.
På den lange bane giver det mere jagt til flere jægere og til lavere priser.


[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
Gad vide om d93 læser med her også?
Svar
#9
Han har jo synkroniseret mig..... Men hvordan får man det igennem!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)