Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forstørrelse på kikkert
#1
jeg har besluttet at købe ny kikkert skal bruges mest til pyrch
valget står mellem 8x32 el. 10x32 hvad er for og imod på de to forstørrelser. Ser frem til at høre nogle saglige argumenter. Mærker på kikkerter er jeg ikke interesseret i det er mest forstørrelsen
MVH. KJI@
Svar
#2
hey du sådan som jeg ser det er der ikke hen helt store forskel;

8x32: en god kikkert til den "alm" jæger kikkerten kan vise dig det vigtigeste og er ret med at bruge. let at finde byttet i og oftes også lidt lettere.

10x32: en lidt "større" kikkert hvor der er noget mere at give af. man kan lettere se sådan noget som trofæet, kendetegn og andre gode ting. det eneste som man bare skal huske på er at det godt kan være lidt svært at holde den stille. en kikkert som har stor forstørrelse, har man ingen glæde af hvis man ikke kan holde den stille.
det gurde være muligt hvis man træner det lidt, med åndedrædt og andet, lige som mår man skal skyde.

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#3
Både 8x32 og i særdeleshed 10x32 vil ikke være specielt lysstyrke. Det er ikke noget problem i dagslys, hvor man så kan glæde sig over en smidig kikkert. Men skal kikkerten bruges i skumningen - fx ved bukkejagt i Sverige så bliver den nok noget udfordret.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)