Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fabriksladede råvildtpåtroner i hhv.243 og 6,5x55.
#21
Magnum.

Du spørger hvad jeg vil med en 243, når jeg har en god 6,5'er. Jo, jeg købte en Tikka Lux i 243, og satte en Leupold VX3 4,5 - 14 x50 (long range) på ryggen af den, og da jeg ville prøve noget nyt nænnede jeg ganske enkelt ikke at skille mig af med den. Min nuværende favorit er en Kongsberg 393Lux. cal.6,5x55, med en Leupold VX3 3,5-10x40 på ryggen,og som er utrolig behagelig at skyde med. Hvis jeg en enkelt gang skal på jagt i Sverige, så har jeg en "Thirty ought six"
Jeg skal dog prøve den af dig anbefalede RWS ved lejlighed, - og forresten, - du er IKKE dårlig til at udtrykke dig på skrift,- tværtimod.

mvh. Stær
Svar
#22
Min første riffel var en 30.06'er. Min kammerat havde en 243'er og han brugte sako gameheadkugler med et rigtigt flot resultat til følge. Dem prøvede jeg så i 30.06'eren (jeg kan ikke huske om det var 8 eller 8,5 grams). Føj for katten hvor blev det nasset og snasket det man skød med dem...[xx(]. Jeg har dog siden brugt dem med stor succes i henholdsvis min 222'er og i min 223'er. Jeg har forøvrigt også brugt remington corelokt i min 6,5x55 og det har jeg været godt tilfreds med.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)