Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Børneladning i 22-250
#1
Hej,

Er der nogen der har en opskrift / ide til en meget mild ladning til træning med en 22-250?
Min søn på 8 år, vil gerne "opgraderes" lidt fra luftbøsse og salonriffel, så hvis det kunne lade sig gøre at strikke en "Juniorladning" sammen, vil det være helt perfekt.

Mvh.
Søren
Svar
#2
Jamen det handler jo bare om at anvende det letteste projektil for laveste rekyl og så skal der noget hurtigt krudt bag, så kan ladningen reduceres mest uden det volder risiko..
Svar
#3
Altså, min datter var 9 da hun prøvede min 22-250 og det gik da fint.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
For sat.. Claxel....., handsken er samlet op...!![Big Grin]
Svar
#5
@ SA

Min datter var 10 da hun begyndte med 6,5x55 , baneskytte rekrut , 8,4 grams projektil hvis jeg husker ret [8D]

hun startede stående med en lang skydestok , for lige at vende sig til " puffet "

Men pas på det kan hurtigt blive en dyr affære [:p]

Mvh LWL
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by LWL

@ SA

Min datter var 10 da hun begyndte med 6,5x55 , baneskytte rekrut , 8,4 grams projektil hvis jeg husker ret [8D]

hun startede stående med en lang skydestok , for lige at vende sig til " puffet "

Men pas på det kan hurtigt blive en dyr affære [:p]

Mvh LWL



Njah, Lars
Rekrutt er vist på 100 grain eller 6,5 gram.....hvis jeg ikke er helt dement endnu [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Korrekt M@x....., har selv sendt en del afsted i mine glade DDS dage i begyndelsen af 90´erne....
Nå, knægten får æren af 788´eren, så må vi ses hvordan det går.
Han er blevet fin kammerat med hans rødpunkt på 22´eren, når der skal baskes øldåser i grusgraven.
Svar
#8
Jeg har en to-årig der skal prøve 375'eren i den kommende weekend....Ja, hun har gået og pludret og plaget om det i et års tid.... Så nu får hun lov[Smile] Hun har skudt skeet og jægertrap hele sidte sommer og det gik fint, så jeg er ikke bekymret[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Jeg har en to-årig der skal prøve 375'eren i den kommende weekend....Ja, hun har gået og pludret og plaget om det i et års tid.... Så nu får hun lov[Smile] Hun har skudt skeet og jægertrap hele sidte sommer og det gik fint, så jeg er ikke bekymret[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap



Gå nu i seng, jeg tror du er overtræt [Wink]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
@ Max

du har sikkert ret [:I]

Men tøsen er lige glad . Nu er hun begyndt at spørge til bedstefars gamle 308w .Hun siger " du siger jo det er den jeg skal skyde min første buk med , så er det ikke bare med at få trænet lidt "[Big Grin] ( hun er 13 år )

jeg tror hun når det !

Mvh LWL
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)