Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
150 gr speer deepcurl
#1
Jeg skal til at lave en ny ladning til min 270 win. Jeg har anskaffet mig nogle 150 gr speer deepcurl. Mit løb er kun 51 cm. Ville det ikke være det bedste at bruge noget lidt hurtigere krudt som feks norma 202 og starte med 50gr og derefter arbejde sig op til evt max 54 gr. Hvad siger quick load?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by West

Jeg skal til at lave en ny ladning til min 270 win. Jeg har anskaffet mig nogle 150 gr speer deepcurl. Mit løb er kun 51 cm. Ville det ikke være det bedste at bruge noget lidt hurtigere krudt som feks norma 202 og starte med 50gr og derefter arbejde sig op til evt max 54 gr. Hvad siger quick load?

A. Westergaard



Du er et godt stykke oppe i det røde med 50gr 202.[:0]
Tror jeg ville bruge URP og så starte med 50gr.
MRP er også ok.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Vil der ikke være for meget uforbrændt krudt når MRP er så langsomtbrændene, når nu det er til en 20" kort pibe. Det var egentlig derfor at jeg ville vælge nogetlidt hurtigere.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
N-135 bruger jeg til 30-06 og 150 gr. projektiler. Hylstrene har visse fællestræk.. Det giver let 100% forbrænding og en god fyldningsgrad. Hvis du opgiver alle data kan jeg godt beregne det for dig.
Svar
#5
Hvor meget skal der ca i så? Hvor lidt skal jeg starte med, måske omkring 48?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Ja det afhænger jo af hylstrets rumindhold, patronens længde, friflugten, projektilets længde osv.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)