Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Duralyt vs diavari
#1
Jeg er ved at spare sammen til en ny kikkert, og er blevet pænt lun på Zeiss.
Spørgsmålet er, hvor meget mere kikkert man får ved at lægge de ekstra kroner og købe en diavari i stedet for en duralyt.
Jeg er efter en 3-12x50 eller lignende da jeg har en aimpoint til drivjagt.
Den skal blandt andet bruges til natjagt efter gris.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Prezzy du kommer rigtig langt med Duralyt.
Skulle jeg vælge mellem en 5 - 10 år gammel Diavari og en ny Duralyt ville jeg vælge Duralytten. Du får rigtigt meget for pengene og kvaliteten fejler ikke noget. En jagtpraktisk finesse, som du må undvære er Duracoat. Det er en overfladebehandling der gør at det er til at se igennem kikkerten selvom den er våd eller dugget - og det virker, men er selvfølgelig til at undvære. Jeg mener f.eks. ikke, at hverken S&B eller Svarowski har noget lignende.
Jeg vil anbefale at du køber den med belyste stolper.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Leo

En jagtpraktisk finesse, som du må undvære er Duracoat.


Jeg vil helst være fri for Duracoat på min Zeiss kikkert's linser. Det gør det svært at se noget - selv i dagslys [Wink]

men LotuTec, det virker [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Leo

En jagtpraktisk finesse, som du må undvære er Duracoat.


Jeg vil helst være fri for Duracoat på min Zeiss kikkert's linser. Det gør det svært at se noget - selv i dagslys [Wink]

men LotuTec, det virker [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][8D]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0Jeg vil helst være fri for Duracoat på min Zeiss kikkert's linser.


Du ser jo bare lyserød grisehud. SKYD, SKYD [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Hi hi, det er ikke sikkert, at man kan tjene en hel masse på det patent, hvor man coater linser med Duracoat...[Big Grin]

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#7
For søren det bliver en god dag, har lige læst "colts" meget vidende indlæg om ulven og nu her en helt ny type overfladebehandling af zeiss optik.
Svar
#8
Kan man bruge truoil i stedet for duracoat? ;-)
Truoil bliver så flot.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Damn [xx(].
Svar
#10
Den her tråd er da løbet helt af sporet, nu skal jeg redde den.

Det Leo mener er selvfølgelig Ceracoat. Det er en langt stærkere belægning end Duracoat. Og mig bekendt er det kun S&B der tilbyder det, se selv:

[Image: 5-25x56-pm-ii-lp-mtc-lt-gr_zpsd9dbae97.jpg]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Njet!

Leo nævner aldrig en S&B

Skulle jeg vælge mellem en 5 - 10 år gammel Diavari og en ny Duralyt ville jeg vælge Duralytten. Du får rigtigt meget for pengene og kvaliteten fejler ikke noget. En jagtpraktisk finesse, som du må undvære er Duracoat.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#12
Jeg troede at jeg kunne nøjes med at melde mig ud af forum pga. mobning - jeg kan se, at jeg også skal melde mig ud af familien![}Smile]
Svar
#13
Vi mobber ikke, vi har det bare sjovt. ;-)
(Og tak for svaret)

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#14
Ja, ja, ja. *smiler&griner*

Man ligger som man har redt.....[Wink]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#15
Eller i det her tilfælde, coated.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#16
Nå, så er den ged vist snart klippet!
Jeg beklager Prezzy at jeg har afsporet din tråd. Du har jo snart sparet sammen til den Diavari, før det første seriøse råd er i hus.
Svar
#17
Ingen panik Leo. Underholdningsværdien skal man ikke kimse af.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)