Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afprøvning af amm. til SPS TAC 308.
#1
Skal til at finde af hvilke ammunition der virke bedst i min nye riffel.

Riflen er en Rem. 700 SPS Tactical med en 20 tommer pibe og en twist rate på 1-12.

Jeg har på flere fora læst at den er bedst til de tunge kugler, men da de alle er US fora, nævner de som regl amm. typer der enten ikke er mulige at få i DK, eller ret dyre.

Jeg har samlet et lille forsøgspulje, samt planlægger køb af lidt mere. og min testbeholdnings forventes at ende med (de sidste tre har jeg i forvejen, de første fire skal jeg have købt):

Norma 308 Win Diamond Line 168 grains
Norma 308 Win Golden Target 150 grains
Lapua 308 Scenar 167 grains
Federal 308 Win Matchking 168 grains

Remington 308 WIN UMC 150 grains
S&B 308 Win 147 grains
Lapua 308 Win Subsonic 200 grains

Jeg er ikke interesseret i genladning, og selvom prisen er vigtig - er det ikke det vigtigste.

Jeg ved at der er flere der skyder SPS TAC, og LTR, så jeg ville være glad hvis nogen kunne byder ind med deres erfaringer om hvilken amm der virke godt.
Svar
#2
http://skyttebutik.dk/product.asp?product=1885

J.
Svar
#3
Fremgår måske ikke tydeligt nok, men det er ikke priser jeg er leder efter, men erfaring med præcisionen i de forskellige amm. typer.
Svar
#4
Det kan kun du fortælle os...der kan være stor forskel fra riffel til riffel, hvad de kan li' - også selvom de er identiske.

j.
Svar
#5
Det er jeg med på, men hører nu alligevel gerne på folks erfaringer.
Svar
#6
Jeg skyder 1/2 moa grupper med diamond line. Riflen er en semiweight R8. Scenar går også godt. De der sub sonic skal du ikke tage hul på, hvis du ikke allerede har gjort det. Den rem. Med 1-12" stigning, vil aldrig kunne stabilisere de tunge, langsomme kugler.

Hilsen Kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#7
Sub Sonic er en rest jeg fik, så tænkte at jeg ville bruge dem til at se hvordan en tung ville opfører sig - mest for sjov, da prisen er lidt for høj til at det bliver aktuelt i længden.
Svar
#8
jeg vil spille mine penge på lapua 167 grains.

Udfra erfaring med flere forskellige piber med 1-12 stigning.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Jeg kan anbefale:
http://skyttebutik.dk/product.asp?product=838

Dog er min rem 700 med 1:10 stigning, men jeg kan nogenlunde holde dem på 15 mm med disse hvis jeg tager mig sammen Smile
//--------//
Nr. 2 er den første taber
Svar
#10
Har en LTR. Den kugle jeg har haft bedst held med er sjovt nok Lapua Mega 12g.
Svar
#11
Herrs,

Når du bruger Norma Diamond Line, skyder du så kun med den type? som jeg forstår det, skal piben renses fuldstændig for den coating der på projektilet, såfremt man skyder med andet. Her tænker jeg på at man skifte til en jagtpatron en gang i mellem.
Svar
#12
12 gram lyder som en meget tung kugle, men det skal da prøves. Det lader til at jeg ikke er helt galt på dem med de typer jeg vil prøver. - tak for svarene.
Svar
#13
Jeg bruger som regel kun den kugle.
Jeg renser ud inden jeg bruger andet, men ellers tager det normalt kun 5-10 skud før den opfører sig ok igen med andet ammo.
//--------//
Nr. 2 er den første taber
Svar
#14
Så fik jeg prøvet de fleste af dem jeg havde på min liste af på skydebanen, og må konkludere at Norma Diamond Line var markant bedre end de andre jeg prøvede. En egenspredning på under 1,5cm på 100 meter, er bedre en jeg havde håbet med riflen.

Men da jeg var igang med at vedligeholde efter endt skydning, slog det mig at jeg ikke vidste hvordan jeg skulle vedligeholde efter skydning med et coatet projektil. Det er vel ikke nødvendigt at trække alt coating ud af piben - så ryger hele ideen vel, eller hvad ?
Svar
#15
Hvis du vil skyde med andet end coated skal den renses i bund.

ellers har du ret. efter endt skydning trækkes igennem med en boresnake og så en sjat olie.

inden skydning får den lige en tur med en filtprop eller i nødstilfælde boresnake igen.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)