Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grisetårn/hocsits
#1
Jeg søger en god tegning på et grisetårn til nåttejagt på grise.
Tårnet må gerne være så stort at 2 personer kan opholde sig i tårnet og at den ene kan ligge ned og hvile sig.

Kender DU en god og billig konstruktion til do.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#2
Jeg kan foreslå en campingvogn, har selv en og de personer der kommer på jagt hos mig er helt vilde med at benytte denne, det siger de da.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Larmer det ikke meget når man bevæger sig i en campingvogn?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Hvad skal du lave, andet en at sidde stille og vente, har flere gange haft 2 mand i campingvognen, den ene gang skulle de skiftes til at skyde, de stoppede da de havde skudt 3 svin, så jeg ser ikke noget problem i dette, det gælder om at forberede sig når man først er på plads.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Det skal ikke være en campingvogn placeret på pæle 3 meter i luften[Big Grin]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#6
Jeg så engang et lille førehus fra en brændt minigraver der var monteret på et slags pæle system. Det så ellers hyggeligt ud[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Skal den op i luften, ja det bliver nok ikke et smukt syn, hvis du ser på min første tråd "Vildsvinejagt i Sverige" er der et billede at et meget stort tårn er det noget i denne stil du leder efter.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Det er viktigt at det er lukket, da du ellers nemt får problemer med færd hvis du sidder i et åbent tårn. Jeg begyndte selv med en opskaleret version af dette

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_By...x?id=43369

Hvor jeg også havde monteret tag. Men nu sidder vi i en vakkoja - det billigste var at købe en brugt. Vi fik den til under materialeprisen...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Jeg forestiller mig selvfølgeligt et lukket tårn, og der er der mange tegninger på, også her på hjemmesiden.

Tårnet jeg søger skal dog være så stort at man også kan ligge en person i tårnet samtidigt med an anden overvåger.

Har gjort overvejelser på papiret i noget der er 150 cm x 220 i grundplan, med en gennemgående bænk fastgjort i gavlene, det giver mulighed for at lave en soveplads under og bag ved bænken.

Tænkte om nogen havde lignende tanker?

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#10
Jeg ville indrette det som et kombineret bord og høj sovekøje. Det er rart at have et sted at skaffe, og under bordet kan man også have sit grej.

Du skal nok også tænke i barduner, for vinden kan virkeligt få fat hvis man kæver større flader væsentligt over jorden. Selv vores koja der bare er hævet ca en meter har haft brug for forstærkningen af et ellers stærkt stel.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Hej Claus

Hvis du googler: kanzel bauanleitung

Så får du en masse tegninger/byggevejledninger/billeder på hvordan tyskerne bygger.
Min erfaring er at tyskerne er rigtigt gode til at bygge den slags, og de er ofte lydisoleret med filt indvendigt.
Et godt tip som ofte bliver brugt i tyskland er at "isolere" rummet indvendigt med noget gammelt gulvtæppe, i stedet for det dyre filt, det dæmper lyden lige så godt.

Sonny
Svar
#12
Umiddelbart vil jeg nok mene at noget i retning af en af de her burde kunne være tilstrækkelig til de fleste jægere:

http://www.wildundhund.de/forum/viewtopic.php?t=56927

Ved den nederste er der også et par forslag til indretning.

Sonny
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by bobo

Umiddelbart vil jeg nok mene at noget i retning af en af de her burde kunne være tilstrækkelig til de fleste jægere:

http://www.wildundhund.de/forum/viewtopic.php?t=56927

Ved den nederste er der også et par forslag til indretning.

Sonny



Arrrr Sonny det rækker budgettet ikke til. Fantastisk flot, blir helt misundelig[Big Grin]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#14
Nu nævnte du ikke lige, hvor stort et buget du havde afsat, men de går vist over hvad de fleste almindelige jægere vil ofre.

Den her:
http://www.langmaack.com/schlafkanzel.html

Var en af dem som stod på vores jagt i tyskland.
Alt efter hvilke adgang du har til diverse nye/brugte materialer, burde den kunne bygges for ret få penge.

Der kan fint være 2 i den, men hvis du laver den 2x2 meter i bundmål (i stedet for de foreslåede 1,3x2),hvilket jo også passer med 2 hele plader, er der rigtig god plads til 2 i den, en sovende og en på stol.
Den vi havde, var lavet i noget tyndt krydsfiner, med gulvtæppe påsat indvendig. Vores havde også et enkelt skydeskår bagud, og alle klapper for skydeskår var lavet af plexiglas.

Noget du skal tænke meget over, er vægten på de dele den skal bygges af. Med mindre du har en kran eller lign. skal det hele jo bæres op ad en stige.

Jeg kan kun anbefale at du gør noget ud af hylden under det store hovedskydeskår (gi den gulvtæppe eller lign, for støjen, og placer den i rigtig højde), den er gør nemlig rigtigt meget lykke, når man nu sidder der i den mørke nat.
Uanset hvilket design du vælger, så tænk på en hylde foran skydeskår, og andre hylder hvor du kan placere udstyr (placer for alt i verden ingen hylder så man slår hovedet ind i dem i mørket).
Når det nu er mørkt inde i tårnet kommer man let til at vælte/skramle, med ting der ligger på gulvet, og eksempelvis håndkikkert, skal altid stå klar så du kan finde den.

Sonny
Svar
#15
Hej Claus
Jeg har bygget min vakkoja sådan her.

[Image: Jordbaeligrsaeligsong2012014_zps5fba8be7.jpg]

[Image: Jordbaeligrsaeligsong2012009_zps9a43ccfd.jpg]

Jeg har ingen tegninger af den, men gulvarealet er 120X240cm.(billig tagkrydsfiner fra Jem&Fix)
Den er stor nok til to mand.
Min er indrettet med en rigtig god kontorstol,(glem alt om en bænk,du bliver træt i rø... og ryggen), en hylde til riflen, et lille bord til kaffe o.l., og en luftmadras hvis jeg vil overnatte.
Kojan er isoleret og der er udluftning og et aftræksrør op i højden til f(j)ærden.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#16
Nå ja ,jeg glemte at fortælle at ovre i hjørnet er monteret en gummislange med en tragt på, som går ned i jorden, til at tisse i.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by skytmar

Nå ja ,jeg glemte at fortælle at ovre i hjørnet er monteret en gummislange med en tragt på, som går ned i jorden, til at tisse i.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.


Hm, den turde jeg ikke forleðe mig på. Svin har en fabelagtig lugtesans og jeg tror hverken gummislange eller jord kan holde "duft" molekylerne inde.
Prøv lige at tænke på hvor langt nede i jorden de trænede grise kan lugte sig frem til trøfler.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
Ja, det har du sku nok ret i.
Det bliver en dunk fremover.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#19
Jeg har pisset i en Polsk skov og en halv time efter kom en so med grise og krydsede den gule plet på sneen uden at stoppe om eller ændre retning.
Jeg tror ikke på at en gris er mere bange for menneskepis end andre pattedyr's pis.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Zero

Jeg har pisset i en Polsk skov og en halv time efter kom en so med grise og krydsede den gule plet på sneen uden at stoppe om eller ændre retning.
Jeg tror ikke på at en gris er mere bange for menneskepis end andre pattedyr's pis.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist



Menneske pis er det nye lokkemiddel til søer med grise! Skynd dig og tag patent på pisset!

Tilbage til topic.
Det kan sagtens lade sig gøre og sidde i en almindelig hochsitz med træbræt (som stol) og et sætte over sig i 6 timer i -3 grader. Når først der sker noget glemmer man ALT andet. Dermed ikke sagt at et opvarmet hus med soveplads vil være at foretrække [Wink]
K&B

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)