Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladedata
#1
Hej
Jeg kunne tænke mig at høre om hvad for krudt i bruger til 30,06 ladet med Lapua Mega 185 grains
Stampe
Svar
#2
Norma MRP
Vv160
Vv165
Vv560

[Image: skelet025_zps3407be23.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Det var noget langsomt krudt.. jeg bruger N-150, ellers når det ikke at forbrænde i piben..
http://www.robsoft.nu/databaser_se/ladda...&Visa=3318
Svar
#4
Vi plejer og bruge norma 204. smid 54 gr i så kører det.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
I kaliber .30-06 bruger jeg 59 grains Norma MRP (eller Rhino RP22) til 11,7 grams bolcher, og dét fungerer bare....

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#6
Norma URP 54-55 gr går fint i et par rifler jeg lader til[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#7
Hej
Jeg bruger for det meste Norma 203B, der efter 204 og så URP, grunden dertil er at jeg vil have krudet forbrændt i løbet.

Er begyndt med at bruge magnum hætter, det tyder på, at de er lidt nemmere at få til at gå ens.

Det med at kuglen skal helt ud til bummen er jeg gået fra til 30-06, det har vist sig, hvis jeg laver mine patroner mellem 80 til 83mm med magnum hætter, en ny renset pibe, så bruger jeg ikke meget tid på at finde en god ladning og en god ladning for mig er fra 0 til 25mm spredning på en 3 skuds gruppe på 100m.

Jeg har altid godt kunne lide hurtige kugler, derfor har jeg brugt meget Barnes kugler, men ellers lader jeg en kugle til det den skal bruges til, alle kugler er gode, hvis de lades til den tigtige hastighed.

Ovenstående er min overbevisning, men der er helt sikker andre der har en anden mening.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Jeg bruger for det meste Norma 203B, der efter 204 og så URP, grunden dertil er at jeg vil have krudet forbrændt i løbet.

Mvh Maubla Ole



Jeg vil også helst have krudet brændt af i løbet og med URP får jeg da også over 99% brændt af i en 60cm pibe, det syntes jeg er ok, det har jo også noget med fyldning af hylstret at gøre!
Correct me if I`m wrong.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Jeg bruger for det meste Norma 203B, der efter 204 og så URP, grunden dertil er at jeg vil have krudet forbrændt i løbet.

Er begyndt med at bruge magnum hætter, det tyder på, at de er lidt nemmere at få til at gå ens.

Det med at kuglen skal helt ud til bummen er jeg gået fra til 30-06, det har vist sig, hvis jeg laver mine patroner mellem 80 til 83mm med magnum hætter, en ny renset pibe, så bruger jeg ikke meget tid på at finde en god ladning og en god ladning for mig er fra 0 til 25mm spredning på en 3 skuds gruppe på 100m.

Jeg har altid godt kunne lide hurtige kugler, derfor har jeg brugt meget Barnes kugler, men ellers lader jeg en kugle til det den skal bruges til, alle kugler er gode, hvis de lades til den tigtige hastighed.

Ovenstående er min overbevisning, men der er helt sikker andre der har en anden mening.

Mvh Maubla Ole



sådan ser jeg også på det. Alle små kaliber må gerne ligge under en tomme i spredning, og de kaliber som er .30 og derover er en tomme fint.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)