Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilke ringe
#1
Hejsa

Jeg har en ny riffel på vej (en Barnard med lothar walter pibe og McMillan skæfte [Big Grin]). Riflen vil blive forsynet med et Picatinny rail - den glæder jeg mig meget til at lege lidt med.

Men, jeg er i syv sind omkring hvilke ringe jeg skal bruge til kikkerten?

Jeg har kigget på alt muligt Optilock med weaver baser, diverse leupold (prw, qrw, mk4), near Osv. Osv.

Mine krav er egentligt ikke så voldsomme, god kvalitet uden og så må de gerne være pæne (subjektivt, jeg ved det).

Har det nogen betydning at sætte weaver ringe på et picatinny rail - rekylstoppet passer jo ikke 100%?

Vil helst have nogle uden fingerskruer! Der kan tages af og sættes på vha. Værktøj (momentnøgle) uden betydende ændring i træfpunkt.

Er egentligt ligeglad med prisen - forstået sådan at de behøver hverken at være dyre eller billige for at gøre mig glad... Blot de lever op til ønskerne og forholdet mellem pris og kvalitet er i orden.

Hvad kan anbefales og hvorfor?

Mvh.
Anders
Svar
#2
Picatinny uden fingerskruer - Leupold PRW eller Mark 4, pæne, stærke og holder indskydningen [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hvad med spuhr?
Svar
#4
Hej Anders

Jeg kan kun anbefale optilock ringe og saa paa en eller anden maade faa dem koblet sammen med en enhed der passer i picatinnyskinnen. Jeg skal selv have picatinny paa min barnard naar GT har faaet lavet dem faerdig.

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#5
QRV virker super på min.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Jeg istemmer sølvrævens forslag. Mark 4 ringene er ganske enkelt solide!

Løsningen som NasseLasse skriver er også fuldgod. Du ender op med verdens bedste ringe. Spændingsfri uden at skulle lappe ringe m.v.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
spuhr er og blir nummer et.... det er en "klods" så der er ik noget der vrider sig, og de sidder som om de aldrig har lavet andet. go lav profil så de ikke sidder i vejen for noget og masser af muligheder med henstn til tilbehør.

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by gert dybdal jensen

spuhr er og blir nummer et.... det er en "klods" så der er ik noget der vrider sig, og de sidder som om de aldrig har lavet andet. go lav profil så de ikke sidder i vejen for noget og masser af muligheder med henstn til tilbehør.

what dosent kill you, makes you stronger



Men prisen [xx(]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#9
Bruger Leupold PRW på mine to rifler og flere kikkerter. Jeg kan sagtens pille dem af og på uden jagtrelevant træfpunktsændring. Prøveskyder dog altid.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Jeg overvejede også optilock - indtil jeg fandt ud af at 34mm ringene er uden indlæg, og derfor ikke bedre end andre ringe.

Jeg er kommet frem til at ville bruge:

http://www.highend-optics.dk/index.php?cPath=33_70

Der synes jeg du får hvad DU søger - mulighed for tilspænding med nøgle og et fornuftigt udseende.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#11
Mark 4 ville jeg vælge såfremt Badger ikke var lige ved hånden.

Men hvis det er til en kikkert med 30 mm rør og en linse på 50-56 mm
så kan Mark 4 nok eftersøges under købes sektionen.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Hej Alle

Tak for indspark - det bliver formentligt Mark 4 eller Optilock.

Spuhr er ikke lige mig, jeg synes de er grimme og jeg er ikke så avanceret, at jeg kan finde anvendelse for et waterpas ien montage.

@Lasse, jeg tror det er forholdsvist nemt at få Optilock på en Picatinny skinne. Sako laver weaver baser, der kan monteres direkte på skinnen:
http://www.sako.fi/optilockproducts.php?basesrings
Dem har jeg selv kigget meget på, der hvor jeg bliver lidt i tvivl er rekylstoppet. Såvidt jeg kan se skal den runde skrue fungere sammen med den tap i picatinny skinnen som den lægger op i mod. Jeg synes på et tidspunkt der var en (godt nok en sælger [}Smile]) der fortalte mig det ikke var en god løsning. Hvad siger eksperterne, er Sako's løsning med at bruge den runde skrue som rekylstop OK?

Mvh.
Anders
Svar
#13
Det virker fint!

Måden det er lavet på gør at skruen optager kræfterne i begge sider af montagen.

Har selv brugt dem på min 338 Lapua Mag uden at montagen er skredet.
Så mon ikke en 7-08 får svært ved at ændre noget på denne montage[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Det er jo en AI skal du huske [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)