Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako skæfteproblemer
#41
Citat:quote:

Originally posted by lars795

Hjemmeladeren : Det kan der være noget om Wink

Men i mellemtiden har sælger skrevet at jeg skal komme med riflen og, at han vil sende den til Normark. Så må vi se hvad de siger til det hele. De sælger selv den olie jeg har anvendt kunne jeg se på deres hjemmeside..


Se nu har du fat i noget.
der er næppe tvivl om at det ikke er Sakos problem. så er det da heldigt at samme grosist sælger både offer og gerningsmand, så uanset står de med aben.
Svar
#42
Ja jeg syntes jo egentlig jeg burde have min røv fri ... Men det skulle undre mig hvis det går så let Smile
Svar
#43
jo længere du kan holde liv i denne tråd, jo større er chancen for at de sluger kamelen, da det er træls med for meget negativt omtale, så kan man godt opleve at en forhandler/grossist/producent hellere vil vende sagen til noget positivt, så derefter bryste sig af at være super servicemindet.
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by lars795

Ja ideer til hvordan jeg får sakoen i topform igen ville være skønt ! Smile



Du kunne jo være førstemand her, http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=28032
[Big Grin][Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#45
N a - Ja det kan jeg i hvert fald lige have i baghånden hvis de bliver for tunge at danse med...

Tex - hehe det ser ellers godt ud Wink men det ville være skammeligt på lige netop denne riffel..
Svar
#46
Løsningen kunne måske være at smøre mere af den ødelæggende olie på hele skæftet så det hele bliver ødelagt og dermed ens, og så efterbehandle med en rigtig olie[Big Grin][8D][Wink]
Svar
#47
hehe i er fuld af gode ideer Wink nu er den afleveret, og håber jeg får den retur i god tid inden bukkejagten...
Svar
#48
Hvorfor tager du ikke til en dygtig bøssemager, også giver lidt penge, for en ordenlig oprensning og slibning af skæftet, med efterfølgende olie behandling. Så får du et super smukt skæfte, og er glad for det. Døjen med at skulle snakke med forhandler, når han jo mener det er din skyld, og undvære skæfte, mens det er sendt ind, gad jeg simpelhent ikke.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#49
For mig lyder det som om at du har brugt den olie i alt for voldsomme mængder hvis flasken af Schäftôl alerede er tom.

Jeg bruger selv den samme olie, og har aldrig nogensinde har problemer af nogen som helst art. Bruger det både på min riffel og på mine haglvåben.

Det skal siges, at jeg købte flasken for ca. 5 år siden, og jeg har ikke engang brugt en fjerdedel af flasken endnu. Riffel og bøsse får vel 3 gange om året højest, og på følgende måde.

Jeg ryster flasken med en finger over åbningen, og bruger min finger til at massere olien ind i skæftet med, fortsætter til der opstår lidt varme af friktionen. Sådan fortsætter jeg til det hele har fået en tur og er mæt. Til sidst får skæftet en ordentlig omgang med en tør bomuldsklud. Du må aldrig plaske skæftet ind i olien og lade det sidde og hærde op!

Mine skæfter ser absolut fine ud, og jeg ser ingen grund til ikke at fortsætte med at bruge olien.

At du så måske har et problem med at olien modarbejder/opløser den gamle behandling er en anden sag, men problemet bliver i hvert fald ikke mindre af at du pøser det på i rigelige mængder.

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#50
RKN - Riflen er 10 mdr. gammel ? Og små penge ved jeg ikke hvad er i din verden, hos nystrøm og krabbe skulle en sådan omgang koste 1250 kr. og de kunne ikke garantere at problemet ikke vill e komme igen.
Det skulle ikke gerne være nødvendigt at skulle ofre så mange penge på en næsten ny riffel... Mine gamle rifler til langt færre penge har aldrig haft problemer lignende det her.

Vilsgaard - Det har taget lidt ekstra olie da jeg har forsøgt at "væde" pletterne, der virkede tørre. Det er en gammel flaske jeg også har brugt fra til min sabatti uden problemer... Så jeg har vel brugt en halv flaske på et lille år... Men kan godt se at jeg nok ikke har været nærrig med olien. Men ligefrem at ødelægge træet ved at bruge for meget tror jeg ikke på, den suger jo ikke mere end den kan bruge ?
Svar
#51
Til dem der måtte følge med i tråden. Så er seneste nyt at Normark har bestilt et nyt skæfte ved Sako.

Jeg er spændt på at høre hvad de giver som begrundelse for problemerne med det gamle.

tak for alle indput.

mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)