Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hornady Interbond
#1
Jeg har gjort samme erfaring som KGSAKO for et par år siden. Prøvede hastighed(er) fra 934ms til 1034 ms med friflugt varierende fra 0,2 til 2,0 mm. Spredningen var fra 30 mm til 100 mm. Riffelen, Sauer 202 med jagtmatchpibe skød formidabelt med alt andet.
Jeg prøvede at rulle projektilerne hen over en glasplade, og kunne konstatere, at de fleste af projektilerne ikke rullede ens, nogle standsede og kunne så rulle en ½ omgang tilbage. Jeg ved ikke betydningen af dette, men de fleste andre projektiler ruller jævnt indtil de standser.
Har netop købt en kasse Hornady IB 150 grain cal. 270 W, til Mannlicherriffel, der skyder OK med Sierra og Norma kugler. Her oplever jeg det samme. Egenspredning omkring 10-20 cm, og projektilerne ruller ujævnt, som om de ikke er i balance.
Jeg har dog haft acceptable resultater med Interbond i cal 30
Svar
#2
Sjovt nok, så har jeg også ladet Interbond 150gr. til min 308w.
Og de skyder OK. 30-40 mm. spredning på 100 meter. Nogle gange bedre.

Men er blykernen ikke centreret, så tror da pokker, at de vimser omkring på skiven.

Ærgerligt, at jeg har skudt dem alle af. Ellers så skulle de da have været "Rullet" lidt med.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#3
Jeg har rigtigt gode resultater med Hornady IB i kaliber .30, både i 150, 165 og 180 grains.

Til gengæld så opgav jeg for flere år siden IB'eren i 7mm, da den bedste ladning (ud af +25 forskellige ladninger) ikke var bedre end 110 mm egenspredning.

Har aldrig testet kuglerne m.h.t. ensartethed i balance, men dét kan måske godt ha' været årsagen.

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#4
Har haft rimelig god præcision i både 308 og 7 mm RM (under 20 mm)
De er ikke testet på vildt i 308, men har skudt 4 bukke med 154 gr. IB i 7 mm, og den kugle bruger jeg aldrig igen til spise vildt, den ene havde udgangshul på størrelse med en dessert tallerken, og de andre så ikke meget pænere ud.

Mvh.
Carsten
Svar
#5
Jeg har brugt 165 gr IB med stor tilfredshed i min 308.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Jeg bruger også 165gr IB i min 308, de spreder max 20mm på 100m, men da jeg ladede til en af mine kamarater gik det da helt galt efter flere forsøg med krudtmænde, friflugt osv måtte vi opgive de sad over hele skiven[xx(] da vi så lavede nogle med Lapua Mega skød den pludselig inden for en 5er [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#7
Ved ikke om ckn har været uheldig med de 154gr IB han har brugt i 7mm[?]

Jeg har ladet dem i 7mm rem til en kammerat i flere år, og ud fra præcision samt effekt i råvildt, gris og elg, så skal der en del vilde heste til at få ham til at bruge andet.

Har selv skudt råvildt, dåvildt og elg med den i 7mm-08 med fine resultater.

Fundne projektiler fra begge cal i elg, var perfekt opsvampet og fin restvægt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)