Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snydt - Fikumdik
#1
Noget tyder på at Fikumdiks nu låste indlæg havde mere på sig end som så:

http://netnatur.dk/jagtpolitik/jagt/1570...vitationer

D93
Svar
#2
Det bliver spændende og hører hvordan sagen bliver afsluttet.
Godtnok en underlig fremgangsmåde med at invitere på kryb.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Så har man sgu' da godt nok set sig godt og grundigt gal på kronvildet!

/P
Svar
#4
Jeg kender typen.[xx(]
Tænkte alvorligt på om det kunne være min tidligere "jagtkammerat" da Fikumdiks første indlæg kom, men der var et par ting (bla. noget med hans far havde et værksted på Djursland) der ikke passede. Jeg har dog siden hen spekuleret alvorligt om ikke det er FB (ikke mandens rigtige initialer)
Manden er notorisk lystløgner og svindler, jeg vil prøve at komme med en længere historie.

Det hele startede i 1981. Jeg købte ejendommen hvor jeg stadig bor.
FB var karl på nabogården og en dag holdt han ind "du går på jagt - man har sgu ikke en ruhår i hundegården uden at gå på jagt" sagde han.
Han havde jagten på gården som en del af hans løn, og snart var jeg inviteret med på alle jagterne.
Han var en værre karl - stor i slaget og fuld af historier. Bestemt ikke kedelig, men snart var der lidt der begyndte at prikke i nakken.
Når vi var på jagt så han altid en masse vildt. "der løber dyrene, der løber dyrene" vi andre kunne ikke se dem pga af hegnet eller skovhjørnet og når vi kom derhen, så vi aldrig spor og hundene reagerede heller ikke, men ingen sagde noget.

En dag havde han købt nyt gevær - en Lanbar med udskiftelige chokes - ikke så almindelig dengang. Han havde haft en dejlig lille Winchester jagtmodel og jeg sagde at så havde han vel næsten kunnet bytte lige over. "lige over" næsten råbte han " er du ikke klar over hvad sådan en med chokes koster?" "Korsholm ville have 28.000,- men han havde fundet den til 24.000,- et sted i sønderjylland"
Næste gang vi skulle have jagt havde jeg fundet jagtbladet hvor der var helsides annoncer med Lanberen til 3695,- den lå sådan lidt tilfældigt ved hans plads, men den blev bare skubbet lidt væk med albuen.

Han skød i følge han selv en del bukke - han var bare altid så uheldig. En blev skudt lige på skellet, men den væltede desværre til naboens side, så den måtte jo afleveres.
En anden blev skudt tæt ved en landevej og inden han nåede derhen var der en bilist der havde stoppet og snuppet dyret.

For år siden havde han, igen ifølge eget udsagn, skudt 1887 stk. klovbærende vildt. Godt nok utroligt mange af dem der ikke var trofæbærende hvis man kiggede på hans væg - der var vel 30 trofæer ialt og ingen tvivl - alt kom op.

For få år siden begyndte han at annoncere på nettet og i diverse blade " Haves: jagt, søges: jagtkammerater der vil gøre en indsats"
Hvis man henvendte sig var svaret at han havde masser af jagt. I tusindvis af hektar over hele landet og der var masser der ville med på jagt, men når der skulle fodres eller plantes var der sgu ingen der ville hjælpe.
Sandheden er han har ingen jagt. Han ejer stort set ikke salt til et æg og huses af kommunen. Han lever af kontanthjælp og plat og svindel og flytter fra sted til sted når huslejen ikke bliver betalt.
Han skylder alt og alle, mekanikeren, dyrlægen, tømreren, den lokale bager osv osv.

Men han kommer på jagt. Han kommer rigtig meget på jagt.
Han bliver inviteret alle de "store steder" - han er jo bestemt ikke kedelig og indtil man lærer ham at kende tror man jo på en del af hans historier.
Han er heller ikke bange for at kommentere hvis det ikke går helt rigtigt for sig.
På en jagt var der en jæger der skød og skød til alt for høje ænder - det lykkedes ham dog at give en and et par hagl i en vinge.
Efter såten sagde FB, mens alle de høje herrer kunne høre det: "jeg håber du er godt til at svømme, den and du ramte svømmer derude, hundene har ikke en chance for at tage den blandt alle de andre ænder der stadig er på søen" "Den fik bare lidt i den ene vinge, det betyder ingenting" var svaret.
"Betyder ingenting ?" sagde FB " "hold lige den ene arm ud til siden så skal jeg lappe dig et skud i den, så ser vi sgu om det ingenting betyder"

Men han kommer som sagt på jagt, og rigtig rigtig meget på netop Djursland. Han inviterer også en masse med på jagt, så der var rigtig meget af historien der passede.

P.s. det er mange år siden jeg har været på jagt sammen med ham[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Ja én ting kan man sige om mytomaner: Kedelige er de altså ikke [Big Grin][Big Grin][Big Grin] (undtagen hvis de skylder en penge [xx(])

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeg kan så mange historier om FB, jeg kunne fylde flere sider her på sitet.
Nogle af dem er bestemt ikke kedelige.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Det kunne da sikkert blive en herlig tråd...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Sidder og kommer i tanker om flere fra hans side, her kommer lige en mere:

En dag vi havde været på jagt, nok en 12-15 mand, sad han som sædvanlig og kæftede op. Han havde skudt en ræv om morgenen inden vi var samlet, på helt utrolig lang afstand. Pludselig kunne man se på ham at det gik op for ham at hans bror var i selskabet. "FW, kan du ikke lige sige til fatter at jeg skød en ræv hjemme i morges?"
Det kunne broderen da godt, og spurgte hvad han havde gjort ved ræven.
" gravet den ned, den var fuldstændigt skudt i smadder" var svaret.
"Det var da dumt, sagde broderen. Halen kan man da altid få en halvtredser for"
"HALEN" sagde FB, "jeg havde ramt den lige i panden, der var ikke et stykke skind der var større end en femmer"[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Jeg mødte en jæger engang, som var vanvittig hurtig til at repetere hans riffel....Han havde engang nede i Polen, på en drivjagt, skudt efter en gris og han repeterede så hurtigt at det varme hylster brændte sig fast på kinden af en polsk guide der stod ved siden af ham...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#10
Du CP, der kan selvfølgelig godt være flere af den slags på Djursland, men er der ikke det, så kan det sgu godt være jeg kender ham [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen

Man må ikke gå ned på udstyr - den der har mest når man dør, har vundet.
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Du CP, der kan selvfølgelig godt være flere af den slags på Djursland, men er der ikke det, så kan det sgu godt være jeg kender ham [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen

Man må ikke gå ned på udstyr - den der har mest når man dør, har vundet.



Han er nem at kende. Hans højde/bredde forhold er...........hvad skal man sige?[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)