Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min første gris
#1
Så har min NKT nedlagt sin første gris. 250 grain ttsx i maskinrummet gav en flugtstrækning på 10 cm. Begge lunger var mos og hjertet var næsten delt i to selvom det ikke var truffet direkte.
Far er meget glad og 40 års krisen er udskudt en smule. ;-)

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Til lykke med "bassen"

Var det oppe i ?? You know

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#3
Kim skød en onsdag sidste uge ved plads 1.
Da jeg kom op var plads 3 frosset til i udgangen, så nix majs der i nogle dage, og plads 2 var løbet tør for strøm.
Så kravlede jeg ned til plads 1 og svupti var der gris kl 20.50.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#4
Fedt, hvor stor og BILLEDE......??

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#5
Stort tillykke :-)

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Billeder følger når jeg har fået smidt dem over på min pc. Har ikke ftp adgang fra telefonen.

Den var vel 90 kg i fuld ornat. Efter at hoved, frakke og maskinrummet er væk vejer den vel 50 kg.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#7
Hej Prezzy.

Tillykke med grisen [Smile] Hvor er den skudt henne? geografisk, ikke hvor på kroppen [8)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Kronobergs län (i Sverige forståes.......)
Nu skal jeg bare lige forbi "den lille gode slagter" i Brønshøj så den ene skinke kan blive røget.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Fint fint.

Så må du jo have skudt den inden den 15/2 for da træder fredningen i kraft og så må der kun skydes årsunge grise.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Jeg tænkte godtnok også, at det er en stor års gris.
Dem vi har i Kalmar, plejer ikke at veje så meget.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Med tanke på hvornår han har posted sit indlæg, så lugter det lidt af afskydning af forkert dyr, men det må han jo selv kunne fortælle.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Mon ikke Prezzy har skudt den i weekenden og først er kommet til computer og internet d. 20.. [Smile] Vi må tro på det bedste i vores medjægere [Smile]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#13
Hvis den er skudt i weekenden så er det også forkert, jagten sluttede på voksne svin torsdag d. 14/2, men der er jo ingen der har sagt at han har lavet noget ulovligt endnu, men han må da gerne forklare sig.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#14
Manden er glad for at have skudt sin første gris, og staks skal der "leges politi" [xx(][xx(]

God Weekend.............

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#15
Der er ikke så meget at sige. Den er skudt tirsdag d. 12 feb. Men jeg har ligget langs med influenza hos mig selv og begge unger.
Den ligger allerede i fryseren og trikintesten landede på mail i tirsdags.
Var det forklaring nok til de herrer????????

Skulle i nu undre jer over, at jeg kunne mose op en tirsdag, så har jeg fri onsdage og hver anden tirsdag.

Jeg er stadig glad, men undrer mig over mængden af tvivl i dette forum.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#16
Hej Prezzy.
Nu var det faktisk mig der bragte det på banen og jeg undskylder gerne den kluntede måde jeg fik det sagt på.
Jeg var bare oprigtig bekymret for at du ikke, af uvidenhed, havde kommet til at gøre noget forkert.
Skulle det ske igen, vil jeg gøre det på en PM. Vi ved bare alle at der sidder andre og kigger med og nogen af dem venter blot på at vi træder ved siden af.

Endnu engang tillykke med din første gris [Smile] Jeg husker selv min første gris - der gik næsten 2 dage inden jeg slap den [:0]
Det lader til at du er med i noget godt jagt. Sverige er et dejligt jagtland.

Knæk og bræk.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Ingen skade sket M@x. Har aldrig afgivet skud til vildt der ikke var jagttid på.

Skal op igen inden så længe for at finde et par grise i grillstørrelse, da der snart rundes 40 år.

Noget helt andet, så var den ca 3 1/2 år og der skal nok komme billeder af tænderne når jeg har fået dem ordnet.
Afventer lige en dag, hvor jeg er alene hjemme, da konen er lidt hysterisk mht lugt.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#18
3½ år. hvordan afgør man det? jeg syntes simpelt hen jeg kommer på glat is når de er på plus 100kg gris.
Svar
#19
Jeg spurgte den..... [Big Grin]

En jægerkollega nævnte noget om fortændernes beskaffenhed, og den forklaring har jeg blankt godtaget. Han er ikke kendt som jagtfrokostteoretiker skal lige tilføjes.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#20
Tillykke med dit første svin, håber du får mange flere.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)