Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelse via email
#1
I forbindelse med at jeg skulle søge om tilladelse til min nye riffel havde jeg våbenkontoret (København) i røret i tirsdags for at høre dem om jeg kunne sende ansøgningen ind (har lidt svært ved at finde tiden til at komme forbi våbenkontoret i de her dage).

Det kunne man godt og man kan så bare overføre beløbet til en konto og mærke overførslen "Våben" og så med ens navn og CPR. Jeg tænkte at det måske var at stramme den at spørge til om vi så ikke bare kunne ordne det via email, men prøvede alligevel... Damen svarede ganske uimponeret at det kunne vi da sagtens, jeg skulle bare sende et scan af mit jagttegn og den underskrevne ansøgning og det var fint for dem.

Således så gjort og jeg har lige modtaget tilladelsen med posten idag [Big Grin]

Bevares, det er ikke et web formular med en betalingsløsning, men alligevel ganske praktisk.

Anyway, tippet er hermed givet videre til andre der har svært ved at finde tiden til lige at smutte forbi våbenkontoret (nogle af de tilstedeværende kommer der jo sikkert, som jeg, ofte...)

Mvh.
Anders
Svar
#2
Ja, den går så bare ikke her i Sønderborg.

Jeg skulle have forlænget mit våbenpas og mailede dokumentet ind, men damen SKULLE have et papir med original underskrift, så jeg måtte starte bilen og udlede noget co2.

Faktisk måtte jeg derind 3 gange fordi jeg havde glemt at skrive navn på det ene bilag og endelig for at aflevere våbenpasset.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej Max
Hvordan ved du at den ikke kan lade sig gøre i Sønderborg. Det du skulle have lavet er ikke det samme som ashv.
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#4
Skal ikke kunne sige om det med email kan lade sig gøre i Sønderborg, men mit indtryk af våbenkontoret i Sønderborg er at de i hvert fald ikke er der for at gøre noget lettere for folk der har brug for deres ydelser.Og det er set i forhold til våbenkontoret i den politikreds hvor jeg boede før... Forstår generelt ikke hvordan der kan være SÅ stor forskel på de forskellige politikredse. Er desværre bare bange for at hvis det blev lidt mere "ensrettet" så ville den mest restriktive tolkning af reglerne og den dårligste service blive fællesnævneren.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by carlsen

Hej Max
Hvordan ved du at den ikke kan lade sig gøre i Sønderborg. Det du skulle have lavet er ikke det samme som ashv.
Mvh
Carlsen



Fordi de ikke modtager NOGET som helst blanketter på mail......[xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)