Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp !! ... Min harddisk er kaput
#1
I går begig jeg jordens største dumhed og kom til at sætte en forkert PSU til en ekstern 2GB harddisk jeg har.

Det resulterede i en rigtig grim lugt fra boksen.

Jeg købte så en ny harddisk af samme type i dag og skiftede styreprintet ud på den defekte harddisk i håb om at kunne redde data.
Den begyndte at "snurre" da jeg satte strøm til .... YES tænkte jeg.
Men kort blev min glæde .... min computer fandt harddisken og installerede også drivere.
Men jeg havde ikke mulighed for at se noget på den [V]
Jeg har været inde i partition styringen for og se om der var noget der jeg kunne gøre. Men nej ... xxx antal uallokerede blokke var alt hvad der stod [xx(]

Er der nogen eksperter herinde, der har en ide om hvordan jeg evt. kan redde mine data [?]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Hej Rex.
Den eneste jeg kommer i tanke om der kan lidt af alt inden for det område, er McQuolle.

"Rigtige mænd tager ikke backup, de græder".

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Måske disk recovery kan bruges
Svar
#4
Prøv at købe en hd-Dock. De kan fås til under 200 kr. Skil så den eksterne af så du bare stopper den rå harddisk i dock-en. Sådan har jeg "reddet" en død ekstern hd.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Der findes et program der hedder recuva.
http://www.piriform.com/recuva

Det kan tage dage for den at finde tabte ting, men jeg har lykkedes et par gange nu og finde familiealbum og mindre familiære billeder for venner og bekendte.
Men det skal være en PC hvor der er rigeligt med plads på da den skal bruge den samme mængde plads som der var data på den HDD der er død til at genskabe dem.

Brug om muligt en PC der ikke skal gøre andet end bare stå og snurre efter data på den "døde" disk.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Lige gyldigt hvordan du vælger at gribe det an, bør du starte med at clone HD'en (just in case) - der findes en masse frie clone programmer, bare søg på "free clone disk".

Prøv eventuelt at læse denne artikel.
[Image: bueskytte.png]
Svar
#7
Afhængig af hvor vigtigt data er, finder der også nogle der kan redde næsten alle hd.
Min bror havde en der lå familiens billeder gennem 7 år og en masse uerstattelige firmadata. Vi fandt en gut som angiveligt også arbejder lidt for pet med sådanne opgaver.. Men det kostede spidsen...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#8
Rex; STOP med at prøve at hekse selv du risikerer at spolere disken helt. Har på arbejde fået reddet 90% data fra harddisken i en pc som havde taget en fuldtræffer af et lyn. Det kostede 10k, men var godt givet ud. Din disk er nok knap så hårdt ramt, så det er nok væsentligt billigere. Kan finde firmaet på mandag, så kan du give dem et ring og få et prisoverslag.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
Rex, hvis dataene er VIGTIGE, så hold pøllerne fra harddisken fra nu af.

Her er din redning, som dog ikke er gratis: http://www.ibas.dk/

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Vi brugte http://www.dkcdata.dk

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#11
Jeg har tidligere reddet data ved at bytte selve diskens styreprint og i værste fald flytte selve diskene over i en anden identisk hvor hoveder og og elektronik er ok

Men som Kenneth skriver, er data vigtig så er det bedst med en prof

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#12
Tak for alle svarene.

Jeg kan desværre ikke køre diverse data recovery programmer, da motherboardet melder om defekt disk.

Som "Explorer" nævnte, så har jeg prøvet og skifte styreprintet, da det ikke er det store problem, men det hjalp desværre heller ikke.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#13
Jeg har gendannet utallige mængder data fra korrupte diske af diverse typer. Data er stort set aldrig tabt medmindre der er foretaget en regulær wipe af disken med en lowlevel formatering. Hvis disken kan detectes af dit operativsystem, kan software som r-studio NTFS med garanti finde dine filer og kopiere det der kan reddes over. Det vigtigste er at der ikke er blevet skrevet til disken, og det er der jo ikke i dit tilfælde. Hvis det er en SSD disk kan det være noget sværere da denne type emulerer heads, sectors og cylindre.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)