Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slut med SKV
#1
Det lysner ! Laste i JP, at Liberal Alliance foreslar at normale og retsskafne personer, burde have adgang til vaben til selvforsvar !

Sa helt galt star det da heller ikke til. Maske det bliver nemmere at fa sig en 45'er ind ad "bagdoren", nu hvor kaliberdebatten/tilladelserne er syltet pa 2...eller er det 3 ar efterhanden af "eksperterne", som normalt arbejder for skytternes sag.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
Ha, det kan du godt glemme alt om, så længe Danmark styres af kællinger og lavandrogene, kvindagtige og æresløse mænd, kommer der ingen lempelser i den danske våbenlovgivning.

Læs disse debatindlæg og se holdningen blandt Danmarks pussyficerede mænd. Den eneste trøst er at mænd som skriver i Politiken ikke udgør et repræsentativt udsnit af danske mænd.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#3
Ja rent utopi land igen og igen...ih'he hvor er det praventivt ikke. Maske nar DK bliver fuldstandigt et sharia mekka med totalt socialt fordarv, folk vagner op...50 ar for sent.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#4
Nu er Sharia-lovgivning ikke kun dårligt og absolut ikke lig med socialt fordærv, der er faktisk gode ting i; bl.a. har kvinder ikke stemmeret.............

I Saudi Arabien har man Sharia-lovgivning og det fungerer jo udmærket. Sharia handler i bund og grund om etik og moral og det er faktisk en god og sund etik og moral. Det er ved sanktionerne vores vande skilles - Sharia har dødsstraf og fysisk afstraffelse. Reglerne omkring afhugning af hænder er dog voldsomt overdrevet i den vestlige presse. For at få hugget en hånd af, skal man begå et forud planlagt røveri (ikke tyveri), tre gange og der skal være vidner til alle tre gange.
I f.eks. Al Hudud ash Shamaliyah-provinsen (Saudi Arabien er opdelt i 13 provinser) i nord, er dette ihvertfald ikke sket de sidste 50 år og i alle provinser tilsammen ligger de årlige henrettelsestal på ca. 150. Officielt er det kongen som udsteder disse dødsdomme, men hver provins har et dommerpanel bestående af 12 eller 18 dommere som i praksis dømmer (for alle lovovertrædelser).

[Image: bueskytte.png]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID

Nu er Sharia-lovgivning ikke kun dårligt og absolut ikke lig med socialt fordærv, der er faktisk gode ting i; bl.a. har kvinder ikke stemmeret.............

I Saudi Arabien har man Sharia-lovgivning og det fungerer jo udmærket. Sharia handler i bund og grund om etik og moral og det er faktisk en god og sund etik og moral. Det er ved sanktionerne vores vande skilles - Sharia har dødsstraf og fysisk afstraffelse. Reglerne omkring afhugning af hænder er dog voldsomt overdrevet i den vestlige presse. For at få hugget en hånd af, skal man begå et forud planlagt røveri (ikke tyveri), tre gange og der skal være vidner til alle tre gange.
I f.eks. Al Hudud ash Shamaliyah-provinsen (Saudi Arabien er opdelt i 13 provinser) i nord, er dette ihvertfald ikke sket de sidste 50 år og i alle provinser tilsammen ligger de årlige henrettelsestal på ca. 150. Officielt er det kongen som udsteder disse dødsdomme, men hver provins har et dommerpanel bestående af 12 eller 18 dommere som i praksis dømmer (for alle lovovertrædelser).

[Image: bueskytte.png]



@ ID

Det er helt fint for mig at der er Sharia lovgivning i muslimske lande, det vil jeg ikke blande mig i, de må gøre som de vil.
Når du siger at Sharia ikke kun er dårligt, så går jeg ud fra at du mener i muslimske lande og ikke evt. her i DK ?

Det som med danske øjne er helt hen i vejret med Sharia er jo at den i bund og grund bunder i religiøse dogmer. Lovgivning handler jo i høj grad om politik og vi har i DK heldigvis fået adskildt religion og politik. Det blander Sharia jo sammen i en stor pærevælling med lidt ekstra krydderi af ældgamle traditioner som ikke nødvendigvis er begrundet i religion heller.

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#6
Apropos religion[Smile]
[Image: 58424_561556000528755_1088366527_n.jpg]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Apropos religion[Smile]
[Image: 58424_561556000528755_1088366527_n.jpg]



Hehe yup, dén er bare i orden [8D] ... mærkeligt - at det kommer helt an på hvis øjne der ser det Smile

For mig er det bare en tidlig udgave af David Copperfield der lavede nogle fede tricks for 2.000 år siden... og ingen har fattet hvordan han gjorde det - hvorpå det er blevet religion igennem genfortællelse.

Må indrømme, at imellem de trosretninger der eksisterer i dag - der er jeg nok mest lun på de gamle nordiske guder. [Smile]

Se de har nogle værdier man kan hægte sig op på i dagligdagen..

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Hvem vil ikke gerne spise flæsk og drikke øl, når man har sluppet den sidste prut.

Det slår frisk frugt og 70 jumfruer med længder.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Må indrømme, at imellem de trosretninger der eksisterer i dag - der er jeg nok mest lun på de gamle nordiske guder. [Smile]

Se de har nogle værdier man kan hægte sig op på i dagligdagen..



Nemlig[^], masser af sprut og så et godt slagsmål[^] og sku man så falde ryger man til højbords med masser af sprut, mad og kvinder[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Lani

[Når du siger at Sharia ikke kun er dårligt, så går jeg ud fra at du mener i muslimske lande og ikke evt. her i DK ?

God etik og høj moral er aldrig dårligt, uanset hvilket land man opholder sig i og jeg skal ikke sige mig fri for engang imellem at kunne ønske, at unge lømler kunne få (slippe med) et drag prygl, i stedet for at skulle erklæres kriminelle og gå igennem hele vor strafferetlige mølle og komme ud på den anden side med krydser i attesten.
Jeg er ikke tilhænger af, at man blander religion og politik.....tror jeg......

Med hensyn til dødsstraffen er jeg (efter mange år frem og tilbage) i tvivl....................Hvis man skal eksekvere en dødsstraf skal det i hvert fald være umiddelbart efter at dommen er faldet. Dette med at lade folk sidde og rådne op i et fængsel med en dødstraf hængende overhovedet, hører ikke til i en civiliseret verden.

Generelt mener jeg at man bør sætte sig ind i tingene før man dømmer dem ude og Sharia har faktisk rigtig mange ting til fælles med højreorienterede holdninger som jo ikke er ukendte i dette forum....jeg skal huske mine smilyer, har jeg fået at vide i et andet forum - så det hermed være gjort
[Image: download-angels-smileys-guardian-angels-...-large.gif]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Det lysner ! Laste i JP, at Liberal Alliance foreslar at normale og retsskafne personer, burde have adgang til vaben til selvforsvar !



Der er jeg så lodret uenig med dig, jeg er ikke vild med regler og love og mener at sund fornuft er bedre, men jeg har det fint med at våben ikke ligger og flyder i alle hjem, det er da rart at man kan ringe på en dør uden at få stukket en skyder i hovedet og tænk hvis man kommer fuld hjem og konen skyder en istedet for at nøjes med et klap af kagerullen[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Kima

...........men jeg har det fint med at våben ikke ligger og flyder i alle hjem, det er da rart at man kan ringe på en dør uden at få stukket en skyder i hovedet og tænk hvis man kommer fuld hjem og konen skyder en istedet for at nøjes med et klap af kagerullen....

Ok, nu skrider topic'en lidt, men pyt med det, bare det bliver en god tråd.
Kima, jeg er så lodret uenig med dig i dine betragtninger her.
Hvorfor skulle det betyde, at våben ligger og flyder, hvis alle retskafne mennesker fik lov til at købe et skydevåben. Du har skydevåben hjemme, stikker du en pistol i hovedet på folk som ringer på din dør......jeg gør i hvert fald ikke og hvis jeg skulle skyde min hustru fordi jeg en dag havde fået en tår over tørsten, så var hun så'gu' død for længe siden.
Jeg har fulgt diskussionen om LA's forslag i forskellige medier (og skrevet lidt i Politiken) og det er utroligt hvad modstandere af dette forslag disker op med.

Punkt 1, må vi gå ud fra at alle de lavandroge mænd som har luftet deres aversion mod våben i diverse medier, ikke gør brug af en eventuel mulighed for at købe et håndvåben.

Punkt 2, hvorfor tror man at folk vil begynde at løbe rundt og skyde i gaderne fordi de får en pistol....hverken du eller jeg løber da rundt og skyder i gaderne.

Jeg er tilhænger af forslaget ud fra den betragtning at staten bør frygte borgerne og ikke omvendt - jeg afskyr denne afvæbning vi i øjeblikket bliver udsat for specielt fordi man ikke spiller med åbne kort og i stedet kalder det for "borgernes egen sikkerheds skyld".
"I er jo ikke interesseret i skoleskydninger som i USA vel".......satans, for det var ellers lige det jeg havde tænkt mig hvis jeg kunne få tilladelse til en M15 [Image: 39-1.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#13
Igen der er vel meget simpelt !
Vaben i de rigtige hander reder liv...vaben i de forkerte tager liv. Sa ma man gore op med sig selv om det er dette vard.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ID
Hvorfor skulle det betyde, at våben ligger og flyder, hvis alle retskafne mennesker fik lov til at købe et skydevåben.
Skal de gøre nytte til selvforsvar skal de vel ligge fremme, altså er de umiddelbart let tilgængelige
Du har skydevåben hjemme, stikker du en pistol i hovedet på folk som ringer på din dør......
Nej, det gør jeg ikke, jeg er udmærket i stand til at klare mig uden(bevist mere end en gang)

hvorfor tror man at folk vil begynde at løbe rundt og skyde i gaderne fordi de får en pistol....hverken du eller jeg løber da rundt og skyder i gaderne.
Jeg tror ikke folk vil rende rundt i gaderne, men forestil dig flg. Nede i gaden lyder et brøl fra en motorcykel, lyden stopper ved nr.9, lidt efter høres lyden af tunge støvler på trappen, oppe på fjerde th. skutter lille fru Jensen sig og da hun registrerer at lyden stopper ved naboens dør finder hun Glockèn frem af skotøjsæsken over hattehylden, piller sikkerhedskæden af og åbner døren ligeså stille, overfor bliver døren åbnet og den 2meter høje fyr med lædervest spørger naboen om hun er fru Olsen, fru Jensen når lige at tænke at det er trusler mod et vidne inden hun trykker på aftrækkeren og rammer naboen i hovedet inden det lykkes at skyde "rockeren" 2 gange i ryggen, da ekkoet af bragene har fortonet sig hører hun manden på gulvet sige : jeg fandt deres pung nede i Brutto og da jeg tænkte de manglede den ville jeg aflevere den selv.



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#15
Vaben i de rigtige hander reder liv...vaben i de forkerte tager liv. Sa ma man gore op med sig selv om det er dette vard.
egentlig en rigtig god formulering efter min overbevisning [^]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Jeg tror ikke folk vil rende rundt i gaderne, men forestil dig flg. Nede i gaden lyder et brøl fra en motorcykel, lyden stopper ved nr.9, lidt efter høres lyden af tunge støvler på trappen, oppe på fjerde th. skutter lille fru Jensen sig og da hun registrerer at lyden stopper ved naboens dør finder hun Glockèn frem af skotøjsæsken over hattehylden, piller sikkerhedskæden af og åbner døren ligeså stille, overfor bliver døren åbnet og den 2meter høje fyr med lædervest spørger naboen om hun er fru Olsen, fru Jensen når lige at tænke at det er trusler mod et vidne inden hun trykker på aftrækkeren og rammer naboen i hovedet inden det lykkes at skyde "rockeren" 2 gange i ryggen, da ekkoet af bragene har fortonet sig hører hun manden på gulvet sige : jeg fandt deres pung nede i Brutto og da jeg tænkte de manglede den ville jeg aflevere den selv.


Arhh, det scenarie lyder lidt fortænkt Kima..........
Du skal også huske på, at en meget stor del af befolkningen aldrig kunne finde på at anskaffe sig et skydevåben (jfr. indlæggene i Politiken). Jeg tror, at bare det, at det ville være tilladt, ville være nok til at dæmme op for det østeuropæiske tagselvbord.
Ha' in mente, at Danmark har verdensrekord i hjemmerøverier - selvom Kim Kliver kæmper en kamp for at kalde det noget andet så det ryger ud af statistikken.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#17
Man kan ogsa se lidt pa fakta, fra de steder det er lovligt og i daglig brug!

Her i Arkansas, har det varet muligt at ansoge om en CHL (concealed handgun license) via statspolitiet. Der er meget stramme regler for hvem der kan fa denne tilladelse via FBI baggrunds check osv.
Hvis man f.eks. har kort sprit, snydt i skat eller ikke betalt bornepenge til tiden, kan man godt glemme alt om en CHL. Og selvsagt er enduvarre forhold et endustorre problem.

Tilladelsen tager ca. 2-3 mdr. om at blive godkendt af systemet. Koster mellem $125 til 200. Ligner et korekort og varer i 5 ar, inden den skal fornyes og indehaveren skal pa kursus igen. Dette for orientering om evt. andring i regler og brug af tilladelsen.

Her i staten er der ca. 140.000 CHL tilladelser. For tiden snakkes der meget om dette i medierne, hvor statistikker bliver omtalt osv. Ifolge statspolitiet er misbruget utroligt lille. Under 0,01 % af disse tilladelser bliver inddraget med tiden.
Man mener dog at enduflere gar med vaben, end de 140 K registrerede, da AR har meget lempelige regler pa dette omrade. Hvis politiet tager folk med et ladt vaben som bares skjult, uden personen har en CHL, er det kun en sakaldt misdeminor. Hvilket betyder en bode, og man beholder som regel vabnet, med mindre der er ovrige forhold, vold, narko osv.

Sa systemet viker i praksis fint. Ingen bliver til en John Wayne eller Dirty Harry overnigth pga. dette ansvar og selvforsvars mulighed.

Det misbrug man ofte hore om i nyhederne, er nasten altid blandt personer, som i forste omgang ikke ma eje vaben lovligt, eller har taget en CHL uddannelse. Hviklet er blandt sakaldte felons, som er problemmagere i forevejen uanset teglerne.

Dette er fakta, uanset om man kan lide dette eller ej. Sa ma man herefter gore op med sig selv som samfund, om dette er det hele vard. For selvfolgelig finder misbrug sted, samt flere vaben bliver stjalet osv.

Personligt er jeg af den opfattelse, at det er en slags "tilbud" til individdet vedr. ekstra sikkerhed i dagligdagen, nu hvor politiet jo af gode grunde, ikke kan garanterer folks sikkerhed i hverdagen.
Og nar det kommer til denne persontlige sikkerhed, vil jeg gerne selv vare den der har mest indflydelse pa denne.

Sa simpelt er dette...cut and dry.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#18
bare for at også jeg forstår der
så må man med er CHL licens bære våben skjult (under skjorten)

og uden CHL licens må man gå med våben synligt (uden på tøjet)?

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ID
[Arhh, det scenarie lyder lidt fortænkt Kima..........
Du skal også huske på, at en meget stor del af befolkningen aldrig kunne finde på at anskaffe sig et skydevåben (jfr. indlæggene i Politiken). Jeg tror, at bare det, at det ville være tilladt, ville være nok til at dæmme op for det østeuropæiske tagselvbord.
Ha' in mente, at Danmark har verdensrekord i hjemmerøverier - selvom Kim Kliver kæmper en kamp for at kalde det noget andet så det ryger ud af statistikken.



Nu er det tænkt som et skrækscenarie, etellerandet sted er jeg lidt enig med dig i at det måske kunne dæmme op for feks. hjemmerøverier hvis kulturberigerne ikke vidste i hvilke hjem der var våben, problemet er bare at de så sikkert osse bevæbner sig eller overmander beboeren og bruger hans egen skyder.
Hvis vi skal have våben til selvforsvar skal der enelleranden form for uddannelse til for at få tilladdelse, samtidig skal fru Jensen i mit eksempel måske luges fra, der er altid personer som enten overreagerer eller handler ud fra frygt, så hvilke kriterier skal folk opfylde for at få lov til at have våben i hjemmet, jeg mener ikke der skal kunne gives tilladdelse til at bære våben på gaden, hverken skjult eller åbenlyst

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by hatting

bare for at også jeg forstår der
så må man med er CHL licens bære våben skjult (under skjorten)

og uden CHL licens må man gå med våben synligt (uden på tøjet)?

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk



Concealed carry - er præcis hvad det er.
En speciel tilladelse man kan opnå til at måtte gå bevæbnet rundt, med våbnet helt skjult på sin person under tøj og dermed se ud til ikke at være bevæbnet.

I modsætning til "Open carry" som er at man går rundt med våbnet synligt for alle.

Open Carry varierer også fra stat til stat.
Nogle stater er det fuldt lovligt, andre stater kræver speciel tilladelse til "Open carry"....

Så selvom man ikke har "Carry Concealed" tilladelse, betyder det ikke at man bare kan "Open Carry" i stedet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Open_carry_...ted_States - ved godt WikiPedia ikke er oraklet, men det forklarer det nu rimeligt.

Man kan godt bo i en stat hvor det er 100% tilladt at benytte "Open Carry" - men man så skal have Concealed Carry tilladelse for at tildække våbnet.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)