Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 måneder i Grønland.
#1
Hej. Jeg i øjeblikket er ved at tage min Bachelorpraktik ved Nukissiorfiit i Qaqortoq. Da jeg skal være her indtil maj ville jeg gerne vide hvad der er af muligheder for jagt, om nogle, når man ikke sådan er fast boende her oppe?

Venlig hilsen Christian.
Svar
#2
Prøv og skriv en PM til Happy Nanoq. Jeg vil tro at han er et rigtig godt bud til at svare på dine spørgsmål.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Hvis du flytter folkeregisteradresse til Grønland kan du få et fangstbevis som fritidsfanger for 50 kr. Så kan du gå på småvildjagt i fjeldet og skyde harer og ryper. Du kan også komme på havet efter sæler, edderfugle, alke m.m. Så en salonriffel og et haglgevær kan du godt få brug for. Sælerne må skydes med kaliber 17 HMR og med 22 Magnum. De er begge lidt voldsomme til ryper, men det må jo være en afvejning om du vil have både og eller én til det hele. Måske er en Sako Quad det helt rigtige ?

Men en større riffel til rener og moskus får du ikke brug for, det er for det første efterårsjagt, og for det andet vistnok lidt svært at få adgang til i sydgrønland. Renerne er husdyr der, så dem skal man købe afskydning af hos ejeren, og moskusokserne er temmelig grundigt kvoterede af kommunen så vidt jeg husker.

Hvis du ikke vil flytte folkeregisteradresse til Grønland, så prøv lige at spørge på kommunekontoret om du kan købe et turistfangstbevis til småvildt og lystfiskeri. Jeg synes at huske at det vistnok kunne lade sig gøre i nogle kommuner og med visse begrænsninger, men det kan have ændret sig mange gange siden jeg kendte til det.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
@Lassescout
Nu er det jo blevet noget dyrere at indløse jagtbevis, det steg sidste år til 200 kr.[Wink]
Der er jagt på rype og snehare indtil 30/4, men som du er inde på skal der officielt indløse et turistjagtbevis..
Sæler, flere arter, må skydes hele året..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)