Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ryge stop
#1
Nu har jeg besluttet at det Satans rygning skal stoppe.
Jeg ryger normalt pibe, og den er nu smidt i skraldet spanden.
Har købt en af de smarte e-cigratter.
Kom endelig med nogle gode råd ang ryger stop.
Har røget de sidste 17 år, men nu skal det altså stoppes.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Lav et seriøst væddemål med en du for alt i verden ikke vil tabe til, det gjorde jeg den 01-02-2009 og er stadig røgfri uden brug af div plastre, piller eller anden djævelskab![^] Der er så kommet 5 kg mere på siden[B)]
Ps: røg cigeretter i 30 år inden.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Jeg kan anbefale hypnose.... Dét virkede på mig. Stoppede d. 16. september 2011, uden nogle fiksfakserier med plastre, E-cigaretter eller lignende.

Eneste ulempe er at jeg har været nødt til at købe større bukser![xx(]

Se her: http://www.bohypnose.dk

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#4
Nr.1 Smid din E-cigaret samme vej som piben!

Nr.2 Læg dine vaner om, undgå de situationer hvor du normalt vil ryge i starten af dit ryge stop.

Nr.3 Find dig nogle mennesker som er igang med samme proces som dig og som er seriøse til støtte, samtale og erfarings deling.

Nr.4 Vær ikke bleg for at kontakte din læge for hjælp til ryge stop og vær ærlig mht. til evt. trang og apstinenser.

Nr.5 Hvis alt det glipper kommer du bare her hos mig, har svigerfar boende med strubekræft, et møde med ham vil med garanti motivere mere end du aner.

Held og lykke med dit nye liv!

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#5
Det er 100% dit eget sind du skal bearbejde!

Stoppede for 13 år siden fra 30 til 0 cigaretter om dagen og her ikke rørt det ildelugtende lort siden. Nok en af de bedste beslutninger nogensinde. Jeg var blevet så forbandet træt af at det skulle styre mit liv i sådan en grad at jeg gang på gang fandt på undskyldninger for IKKE at stoppe.

Se bare at komme i gang. Du har ikke brug for at ødelægge dig selv!!!

Start med at forestille dig alle de gavnlige effekter af rygning.
Hvis du kan forestille dig flere fordele end ulemper ved rygning, så er du nok moden til indlæggelse[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Hej rkn

Tillykke med beslutningen [Smile]

Jeg stoppede i 1994 og jeg har ikke fortrudt en eneste gang. Det er formentligt en af de bedste ting jeg har gjort for mig selv nogensinde.

Jeg tror det er meget individuelt hvad der skal til for at det lykkedes.

Jeg stoppede uden brug af hjælpemidler og tog en kold tyrker - jeg motiverede mig med at jeg havde et par mislykkedes forsøg på rygestop bag mig og aftalte med mig selv at hvis det ikke lykkedes denne gang så var jeg ryger - for altid! I og med at ønsket om at stoppe havde ligget i mig nogle år, var det den motivation jeg havde brug for. Så hjalp det nok også at min farfar (som i øvrigt var den der introducerede mig til jagt og skydning) fik lungekræft og måtte have fjernet en lunge.

Husk at et mislykket forsøg på rygestop er et skridt på vejen hvor du lærer noget om dig selv der er vigtigt for at det næste forsøg lykkedes.

Held og lykke med det - jeg husker det som værende meget udfordrende.

Mvh.
Anders
Svar
#7
Ja, drop E-cigaretten. Der er ikke lavet nogen undersøgelser endnu men jeg er ret sikker på at E-cigeretter er li'så farlige som almindelige cigaretter (derudover er det lidt fjollet at skifte en vane ud med en anden).
Jeg har i omkring 14 dage gået sammen med en smed som røg disse E-cigaretter og efter 3 dage begyndte jeg at hoste og sprutte (jeg er ikke specielt sart) - det er på den baggrund at jeg tror at de er li'så farlige som almindelige cigaretter.

NB - jeg tog som GT og ahsv en kold tyrker (jeg røg 2 pakker om dagen) - efter et år åd jeg min, dengang 16-årige, søn i turen rundt om Danhusengen (det kan jeg så desværre ikke mere [xx(]).

Attenzione: Efter kort tid begynder maden at smage foruroligende godt [V]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#8
Jeg var så heldig at have én der ville investere i mit helbred, så jeg væddede med min mor. Efter 3 måneder som røgfri fik jeg 10.000 (mange penge som studerende). Hvis jeg nogen sinde ryger igen (bare 1 gang), skal hun have dem tilbage. Stoppede 1. januar 1999 og i nogle af de svære situationer har væddemålet været ret afgørende.
Du kan jo love dig selv en riffel for 3 måneders røgfrihed. Hvis du så falder i, skal den udloves i en konkurrence her på siden [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Sidste sommer købte jeg et sæt e-cigaretter/dampere. Mit håb var at jeg kunne nedsætte min rygning med 50%. Efter 2 dage med damperne lagde jeg cigaretterne fra mig og har ikke røget en alm cigaret siden. I mit tilfælde har det været nemt og jeg har ikke følt den samme trang til en cigaret, som jeg havde dengang jeg forsøgte at stoppe vha tyggegummi.

Debatten omkring disse e-cigs er præget af en stor del "jeg tror", da det er noget småt med de videnskabelige undersøgelser om emnet.

Kan man stoppe med at ryge uden brug af e-cigaretter eller andre nikotin holdige midler, er det naturligvis at foretrække. Omvendt "tror jeg" at disse e-cigaretter er mindre skadelige end alm cigaretter, da man slipper for en lang række tilsætningsstoffer som finde i tobakscigaretter, ikke mindst tjære.

Baserne i dampvæsken (VG og PG) er såvidt jeg har kunnet finde ud af begge fødevaregodkendte. Den ene af disse omdannes til et skadeligt stof, acrolein, hvis det opvarmes til over 280 grader. Om temperaturen kommer så højt op i min e-cigaret ved jeg ikke.

En undersøgelse jeg har kunnet finde omkring "passiv dampning" når frem til denne konklusion:

Conclusions: For all byproducts measured, electronic cigarettes produce very small exposures relative to tobacco cigarettes. The study indicates no apparent risk to human health from e-cigarette emissions based on the compounds analyzed.

link til undersøgelsen: http://informahealthcare.com/doi/abs/10....012.724728

Jeg er ikke læge, videnskabsmand eller anden lærd indenfor forskning, og denne undersøgelse kan sikkert angribes for et utal af mangler, hvis man ønsker det. Jeg understreger derfor på forhånd, at jeg udelukkende har viderebragt linket til undersøgelsen, men på ingen måde kan stå på mål for den videnskabelige redelighed bag undersøgelsen Wink

mvh
Steen

Ps: smags- og lugtesans kommer også tilbage ved brug af e-cigaret.
Svar
#10
Mange tak for de gode råd. Der er sku mange eks ryger på vtf.;-)

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Jeg brugte en rygestop piller, læge ordineret, for snart 10 år siden og har ikke røget siden.

Du bestemmer datoen og den dag tager du pillen, dernæst tager du een pille om dagen i 30 til 40 dage (som det tager at få nicotinen ud af systemet). Det sammen med viljen gjore det meget let for mig. Derudover skal du arbejde med dig selv mentalt.

Når det er sagt - f.eks når jeg får den første kop kaffe om morgenen, når jeg har spist et godt måltid mad, når jeg har skudt et stykke vildt med riffel, så savner jeg stadig de første par drag af en cigaret[V]

Held og lykke med projected, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

når jeg har skudt et stykke vildt med riffel, så savner jeg stadig de første par drag af en cigaret[V]

Ha, ha - jeg har for så vidt aldrig savnet det, men en sommermorgen, for nogle år tilbage, ved 4-tiden stod jeg og fiskede på Samsø/Issehoved og det var helt blikstille...................øj hvor ville en cigaret ha' fuldendt oplevelsen.........

[Image: bueskytte.png]
Svar
#13
Sjovt nok, så kommer der også en lille cigaretlyst til mig i forbindelse med fiskeri.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Jeg stoppede med at ryge for 2 gang for snart 3 år siden.
Første gang brugte jeg de rygestop piller der hed Champix. De fungerede fint, og lægen sagde godt nok noget med 12 uger og så udtrapning af dem efterfølgende. De blev brugt 6 uger og så var det det.
Det rygestop holdt i 10 mdr og det var EN cigaret der fik mig tilbage i den gamle trædemølle.

Så gik der halvandet års tid og jeg stod og skulle en tur til Kina.. og magtede ikke at skulle side 10 timer i en flyver uden at kunne ryge.. Så der stoppede jeg for sidste gang.

Og denne gang holder det.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#15
Jeg stoppede for tre år, 5 måneder, 12 dage, 18 timer og 23 minutter siden og jeg savner det overhovedet ikke[Sad][Sad][Sad]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Jeg brugte en rygestop piller, læge ordineret, for snart 10 år siden og har ikke røget siden.

Du bestemmer datoen og den dag tager du pillen, dernæst tager du een pille om dagen i 30 til 40 dage (som det tager at få nicotinen ud af systemet). Det sammen med viljen gjore det meget let for mig. Derudover skal du arbejde med dig selv mentalt.

Når det er sagt - f.eks når jeg får den første kop kaffe om morgenen, når jeg har spist et godt måltid mad, når jeg har skudt et stykke vildt med riffel, så savner jeg stadig de første par drag af en cigaret[V]

Held og lykke med projected, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Uhhhh,jeg tror sgu' også det ville ha' lykkedes for mig i første hug,
hvis jeg sku' ha' brugt en rygestop piller[:0][:0]

[Big Grin]/P
Svar
#17
.....og hvor skal den rygestopper pille.......[?][:p]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

.....og hvor skal den rygestopper pille.......[?][:p]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]



[Big Grin][Big Grin][:I][:I]

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
Bøvlede som ryger ofte med lungebetændelse så jeg tog en kold tyrker efter en af disse sygdomsture... Efter noget tid, som var overraskende problemfri skulle jeg i byen og fik lyst til smøger. Hold nu fast de smagte dejligt, men dagen efter var jeg ved at brække mig over kærestens tobaksrøg. Jeg har stædigt holdt fast i at jeg VIL have lov til at ryge når jeg er på jagt/fisketur og når jeg drikker bajere. Det betyder selvfølgelig at jeg ikke kan kalde mig for ikke ryger, men mit forbrug er begrænset til måske en halv pakke om måneden i gennemsnit og for pokker hvor smager de godt når jeg så endelig ryger.

E-cigaretterne kan ingenlunde anbefales. Aalborg sygehus har totalt forbudt dem og sidestiller dem med almindelige cigaretter. Der er ingen videnskabelig dokumentation for hvor skadelige de er. Sygehuset fremsendte et memo til alle medarbejdere og i dette var der vedhæftet en undersøgelse af over 100 forskellige damp-produkter i over 90 procent af produkterne kunne der påvises enten sprinklervæske eller kølervæske lignende indhold.. Absolut ikke noget man har lyst til at indånde..
Men på den anden side.. 40 smøger om dagen kan jo heller ikke anbefales.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#20
En eneste ting der afgør om du holder. Gør op med dig selv om du VIL holde.
Sig til dig selv du kan hvad du VIL. Ikke alt det pjat, ikke alle de undskyldninger, bevis overfor dig selv...............
( så skader det heller ikke at fortælle så mange som muligt, at "JEG ER HOLDT MED AT RYGE OG BEGYNDER IKKE IGEN"

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)