Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedst montage til sauer 202
#1
hvilken montage vil de klogeste anbefale til en sauer 202 magnum med en pm2 på ryggen, kaliberen er en 6,5x68, og grs skæftet er på vej.. har eaw på nu[:o)]

pft
Svar
#2
Jeg hører nok ikke til de klogeste, men jeg har da haft både godt og skidt, så jeg vover at give mit bud.
Nu spørger du jo til det bedste, og det er klogt. Det er en kraftig riffel og en tung kikkert, så det skal selvfølgelig skrues ordentligt sammen.
I dit sted ville jeg få en god rail monteret af èn der ved hvad han har med at gøre. F.eks. HG Firearms på Fyn. Derefter ville jeg montere kikkerten i en montage fra Spuhr.

Montagen er lidt af en udskrivning, men du startede selv [Wink]

Links: http://www.hgfirearms.dk/shop/frontpage.html
http://www.spuhr.com/Our%20models.html

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jamen der skal da helt klar en rail på nakken af den, har selv 2 stk 202'ere med rail på.
Til en pm 2 er der jo ikke så mange valg, hvis det er med 34 mm ringe.
Men som der allerede er skrevet, er der Spuhr, Mak, mener også at Leupold har nogle, samt mindst et par stykker mere.

Mvh.
Carsten
Svar
#4
En tysk super kaliber kræver selvfølgelig tysk kvalitetsmontage
http://www.recknagel.de/

Stoffer
Svar
#5
Jeg er egentlig tilfreds med min Leupold QR montage. Den er nu heller ikke så gammel endnu.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Hej! Jeg har afmontert EAW`erne på 3 af mine rifler og i stedet montet WEAVER stålbaser og et QUICK RELEASE system. Kikkerten er nu monteret laver. Riflen er blevet mere handy, men også kønnere. Det er ikke helt den samme udskrivning, hvis du skal have en ekstra kikkert eller rødpunkt, som med EAW sving.

Skal du have det bedste af det bedste kommer du ikke uden om einhack montagen, men det er noget af en udskrivning.

MVH. Ove
Svar
#7
Einhack ??? Det er altså længe siden det var toppen af poppen.

QR er da en mulighed, men laver Leupold dem i 34 mm ? Jeg tror du skal have Leupold Mk4 for at få dem i 34 mm. Det er gode ringe, men de er ikke QR selvom de garanteret kan tages af og sættes på igen uden nævneværdig træfpunktsændring.

Men en langdistanceriffel i et GRS skæfte og en PM2 kalder på en montage med ultimativ præcision. Og så er einhack, svingmontager og QR ikke det første man skal gå efter, lad os bare sige det sådan.

I virkeligheden er det allervigtigste nok, at baser eller rail er af bedste kvalitet og sidder skruet og limet ubrydeligt fast på riflen. Grunden er, at alle de ringfabrikater jeg kender, som laver 34 mm ringe, de gør det godt. En 34 mm ring kan nemt komme ud for at skulle holde en 1,5 kg´s kikkert på en 338 LM eller en .50 BMG. Det ved fabrikanterne godt, så måske kan man ikke engang finde en skodmontage i 34 mm hvis man prøver.

Du har altså foreløbig Spuhr, Recknagel, Leupold Mk4, Badger Ordnance, Warne, Near MFG, Barret Zero gap og Barret Ex-rings at vælge imellem. Det var lige hvad jeg kunne komme i tanker om, men der er mange flere.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
For pokker en jungle at finde ud af #128542; den spur ser fin ud, hvem kan skaffe den? Har fattet jeg skal har den rail fra hg.. Jeg skal bare have det der virker, får lange testikler af den eaw. Mvh
Svar
#9
På linket til Spuhr ser du en webshop øverst oppe. Der kan du handle som på enhver anden webbutik. Men for at bruge den skal du selvfølgelig helst vide præcist hvilken montage du skal have. Hvis du får HG til at montere en rail, så kan han garanteret også give dig god vejledning i, hvilke ringe du skal bruge.

(...og skulle du komme til at vælge en forkert, så er Håkon Spuhr en flink fyr, der ombytter uden vrøvl. Det gjorde han da for mig da jeg valgte forkert [Wink])

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Rune du kan købe dit grej direkte hos Håkan Spuhr.

http://spuhrwebbshop.noxshop.se/

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Du er bare en lille prinsesse Rolin ;-) ringer til dig iugen her :-)
Svar
#12
Prinsesse! Nej tak[Sad][xx(] som prinse gemalen ville have sagt, hvorfor er jeg ikke KONGE.[8D]

/ Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
Du er konge til madlavning og hygge :-) og har kontakt med Håkan Spurv, så venter spændt på montage..
Svar
#14
Fedt med en mand der kan tage en beslutning, det vil du ikke fortryde.

Må man spørge hvad valget faldt på ? One-piece mount eller separate rings ? Med hældning eller bare ligeud ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
præcis.. der må jo ske noget Smile det bliver den one piece, han har til sauer,skal så bare lige have en skinne fra HG, så burde det spille, den er forresten helt lige skinnen.. tænker det bliver godt Smile mvh
Svar
#16
http://spuhrwebbshop.noxshop.se/?categor...id=SS-4901
Svar
#17
det er så den sr4000.. selvfølgelig til skinne
Svar
#18
Æhhhhhh, OK. Det skal måske nok gå, menææhhhh. Der er flere slags skinner.

For det første skal du ikke bruge hans montage til Sauer. Den passer kun på den specielle glatte skinne på en Sauer 200 STR baneriffel og på den ældre Sauer SSG 3000. Den passer ikke på picatinny skinne som du får på din sauer 202.

Så skriver du, at du får en one-piece mount, men SR 4000 er ikke en one-piece, det er to separate ringe. Er det det du vil have ?

Endelig skriver du at skinnen skal pege ligeud. Det er helt fint, så kan et hvilket som helst sigtemiddel monteres lige på. Men du kunne jo vælge at få en Spuhr-montage med hældning indbygget i ringene. Det betyder at den får kikkerten til at pege lidt mere nedad end normalt. På den måde får du flere klik til rådighed opad end nedad, og det er jo opad du skal bruge dem, hvis du en gang vil skyde rigtig langt. Nedad skal du kun bruge nogle få klik, så du kan indskyde riflen.

Vil du have en one-piece mount der går ligeud, kan du bruge SP 4001. En one-piece mount der hælder 6 mil, giver dig 60 klik ekstra opad, den hedder SP 4601, og en one-piece der giver dig 13 mil eller 130 klik er SP 4801. Jeg ved ikke præcist hvilken kikkert du har, så jeg kan ikke afgøre om du har 130 klik at give af, det skal du læse i manualen for kikkerten.

Til eksempel har min PM2 et justeringsområde på 260 klik fra bund til top. Så når den peger ligeud skulle jeg have de 130 klik til rådighed opad og nedad, så jeg skulle kunne "hente" en hældning på 13 Mil uden at ramme bunden af justeringsområdet. Jeg har nu ikke turdet at gå så langt, for så kunne jeg jo risikere, at jeg ikke kan indskyde den på 100 m. Så jeg har valgt en hældning på 9 Mil alt i alt. Det giver mig 220 klik opad og 40 klik nedad, og det er helt fint.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
Du skriver at det er en 202 magnum, så skal du huske at basedelen vistnok ikke er identisk med 202 std kaliber
Svar
#20
Nemlig, det er denneher du skal have:http://hgfirearms.dk/shop/sauer-202-long-266p.html

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)