Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
precision i Golden Target 6,5 x 55
#1
Jeg købte en ny karton Golden Target for ca 1 mdr siden med dårlig precision, 32 mm på 100 m når det er bedst for en 5 skudsgruppe[:0] når jeg så tager nogle fra sidste år er jeg nede på 15 mm og med 7 g Scenar i hjemmerul er gruppen 12 mm.
Er der nogen der har oplevet det samme i år???

Butikken har ikke hørt der skulle være et problem, men de bytter gerne hele kasse, når de nu får et nyt parti hjem i næste uge.

Ps: Hastigheden er 15 m sek lavere i de nye og der er en anden type fænghætter i, men det i sig selv skulle jo ikke ødelægge precisionen.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#2
Jo åbenbart ! [Wink]

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Sidst jeg var med i Ulfborg til en VTF 600m skydning, købte jeg 6 kasser fra samme lot af Golden Target.
Jeg kronograferede 4 patroner fra hver af de 6 pakker og måtte sande at der i hastigheden var en forskel fra top til bund på næsten 40 m/s.
Hvis riflen er lidt kræsen kan denne forskel alene vel godt drille præsisionen (kunne jeg forestille mig)...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#4
Med min riffel kan jeg levere 5-skudsgrupper på ca 25 mm med Norma GT. Jeg har ikke oplevet nogen større variation fra lot til lot.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Da jeg af dovenskab investerede i en 6,5x55 for snart et par år siden
startede jeg med et læs Golden Target og de skød fantastisk godt.

Da de var væk måtte jeg have et nyt batch og de var så årsagen til at Golden target ikke længere findes i mit arsenal.

Jeg gider ganske enkelt ikke, at skulle teste først en æske og give go eller no go, også afsted og hente nogle flere.

Så jeg købte en omgang Lapua.

Både i min 308 og 6,5 skyder de godt, og det er hver gang uanset numrene på æskerne.

Med 6,5x55 skød jeg 14, 3 skudgrupper i rap med en snitspredning på enten lidt over 15 eller lidt under 15 mm. Bedste var omkring 3 mm ringste 28 mm.

Med bedre indsats fra operatøren havde snittet nok været 10 mm.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Jeg har skudt med golden target, siden de kom på markedet og aldrig haft problemer. Måske har jeg bare altid været heldig[Smile]

Dengang kostede de så vidt jeg husker 2,10 pr stk. Det var tider[:p]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by johansen

Jeg har skudt med golden target, siden de kom på markedet og aldrig haft problemer. Måske har jeg bare altid været heldig[Smile]

Dengang kostede de så vidt jeg husker 2,10 pr stk. Det var tider[:p]



Jamen det var jo dem, der kun kunne afskydes i skytteforeningsrifler.[Big Grin]

VH Søren
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
Jeg har nu ikke oplevet uregelmæssigheder med Golden Target i 6,5x55[?][?][?]

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#9
Takker for svarne.[Smile]
Det er åbenbart lidt ligesom hvor heldig man er,[B)] jeg har indtil nu også været tilfreds, så de får lige en chance til, må op og have dem byttet, ellers bliver det hjemmerul med Scenar i, de går nu rigtig godt.[:p]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#10
Nu er det jo ikke usaedvanligt at en kasse fabriksladede patroner kan have 30 m/s forskel mellem yderpunkterne. Meen paa 100m er saadan en spredning ikke rigtig maalbar for almindeligt doedelige da det ikke vil aendre traefpunkt mere end 5mm. Man skal ud paa omkring 300m foer det bliver maalbart og paa 600m kan det vaere forskellen mellem at ramme skiven og ikke ramme den.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#11
Jeg skyder heldighvis så ringe at jeg ikke døjer med problemer i den retning [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Nu er det jo ikke usaedvanligt at en kasse fabriksladede patroner kan have 30 m/s forskel mellem yderpunkterne. Meen paa 100m er saadan en spredning ikke rigtig maalbar for almindeligt doedelige da det ikke vil aendre traefpunkt mere end 5mm. Man skal ud paa omkring 300m foer det bliver maalbart og paa 600m kan det vaere forskellen mellem at ramme skiven og ikke ramme den.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs



Nu er det ikke fordi hastigheden svinger vildt meget, jeg har godtnok kun målt 3 skrald, de gik 830-835-838 msek så det er da fint, krudtmængden lå, målt i 5 stk på 44,4/44,5gr, i de 5 skiftede jeg fænghætten ud til CCI 200 og den gruppe var på 20 mm med det samme krudt, col, mm.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#13
Har lige fundet 4 æsker af samme lotnr. som jeg købte sidste år. Det hedder P10R09. De går ret godt i min 6,5´er, men jeg har da snart så stor en stak tomme hylstre så det begynder at blive flovt.

Må nok bekæmpe dovenskaben og komme i gang med at rulle selv, også til banen.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
For et par uger siden købet 500 stk. GAP HPBT (Norma GT) 130 gr. hos Rex i Laurbjerg til 750 kr. så nu kan der trænes til en billig penge. Jeg har ladet en stribe i Norma hylstre, CCI200 med 44,5 gr. 204 og COL 77,5.
Det er en behagelig letladet og billig træningspatron, med en absolut fin præcision.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)