Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.308 ladning for maks præcision
#1
Halløj

Jeg har en Rem 700 SPS Tactical AAC-SD .308 med 20" pibe og 1:10 twist.

Jeg er intr i at finde en god ladning, gerne uden at teste samtlige af Smile

Jeg har lige pt Norma Diamond Line 168 grain moly samt Hornady A-max 178 grain.
Hylstre vil være Norma.
Af krudt har jeg H-414 på hylden, men jeg påtænker at købe noget Varget istedet.

Lad mig høre hvad i har af ladninger, gerne med et lign. setup som mit Smile Og hvor god præcision har i opnået ? (jeg kopierer self ikke bare ladningerne uden at arbejde mig op fra bunden)

Nr. 2 er den første taber
//--------//
Nr. 2 er den første taber
Svar
#2
Det krudt er ikke særligt egnet til NOGET i den kaliber fordi det brænder for langsomt. Prøv feks. Vv. 135 istedet, den dækker det meste i .308w. Med 1-10 twist, burde stort set alle projektiler kunne stabiliseres i din pibe, så der er ret frit valg, men mål dit kammer og forsøg dig med den friflugt andre har anvendt med succes til de specifikke projektiler. Jeg anvender barnes og der oplyser fabrikanten anbefalet friflugt (1,3mm). Når det er på plads, så vælg en ladning der giver dig fuld forbrænding og fyldning af hylster, så har du et fornuftigt udgangspunkt for eksperimenterne og vil sikkert få brugbare resultater hurtigt. Med 178 gr. A-max projektilet, col. 69 mm. vil du ramme 4149 bars tryk med 42,2 gr. Vv. 135. (beregnet) Det kunne du evt. arbejde dig op mod (trinvis) der er 100 % forbrænding og hylsteret er fyldt med den mængde. start noget lavere. Hvis du søger andres erfaringer med ladninger, så prøv robsoft.nu
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Herrs

Halløj

Jeg har en Rem 700 SPS Tactical AAC-SD .308 med 20" pibe og 1:10 twist.

Jeg er intr i at finde en god ladning, gerne uden at teste samtlige af Smile

Jeg har lige pt Norma Diamond Line 168 grain moly samt Hornady A-max 178 grain.
Hylstre vil være Norma.
Af krudt har jeg H-414 på hylden, men jeg påtænker at købe noget Varget istedet.

Lad mig høre hvad i har af ladninger, gerne med et lign. setup som mit Smile Og hvor god præcision har i opnået ? (jeg kopierer self ikke bare ladningerne uden at arbejde mig op fra bunden)

Nr. 2 er den første taber



Norma 203 B går fint til begge.

Jeg har selv ladet projektiler i de vægte med ca 44 grains til den lette og lidt mindre til den anden. Men du må selv forsøge dig frem.
Start ved ca 42 grains.

Hvad der lige giver bedst præcision i din ved jeg af gode grunde ikke.
Men sædvanligvis ligger det lidt under max for de nævnte vægte og derfor heller ikke vilde hastigheder.
VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)