Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quiz
#1
Er det muligt at afgive 3 skud til en måltavle på 75 yards, og have alle 3 skud i luften "affyret fra våbnet" inden det første skud rammer måltavlen.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Ja. Hvis man piller lidt ved sin drilling, så den affyrer alle tre skud samtidig.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Ja med en halvautomat.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#4
http://m.youtube.com/watch?v=wKlnMwuCZso

Metal storm har efterhånden nogen tid på bagen.
Og der er et utal af projektilers i luften på en gang..

Men var det en specifik våbentype dit spørgsmål omhandlede ????
Svar
#5
Metal-storm er da også et våben, så den dækker det vist fint Smile

Nogle nørder har beregnet lidt på det :
Steyr AUG:
700 skud i minuttet
970m/s
83.6meter mellem hvert projektil

FAL:
675 skud i minuttet
840meter pr sekund
74.7meter mellem hvert projektil

M134 "Minigun" :
4000 skud i minuttet
870meter pr sekund
13meter mellem hvert projektil

Minigun'en er nok diskvalificeret, da den ikke er til sigtede skud, og tror trådstarteren mener at én person skal kunne bære/anvende våbnet - samt den er ikke bygget til 3skuds byger.
Et af plusserne er dog, at Minigun'en "løber op i omdrejninger" før den begynder at skyde.

Umiddelbart tror jeg man skal over i noget småkalibret, som måske American 180 - som er et .22LR maskingevær også med en frygtelig masse skud i minuttet - og projektilerne er tilpas langsomme til at det måske kan lade sig gøre. Smile og stadig kunne bruges af én person.

American 180 yder 1.200 skud i minuttet, og med de noget langsommere 300-400m/sek kunne den godt tænkes at have en fordel over de ovenstående.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
jeg vil tillade mig at tvivle:
i ca tal:

800 m/s. dvs at den første kugle flyver i 1/10 sekund.
dvs at våbnet skal affyre 3 skud indenfor den tid.

jeg er ikke stærk i milivåben, men er det ikke en voldsom skudkadance. 30 skud på et sekund x 60 = 18000 1800 skud i minuttet [:I] (jeg vidste min hovedregning var slem )

ps jeg er heller ikke stærk i matematik, så passer dette ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Strom, du har et nul for meget med i dit resultat, Det siger min håndholte plastikhjerne[Wink]
Men på den anden side et nul jo ingenting, så måske har du ret alligevel[Wink]

Nej du, skal du op i den kardance, er svaret helt sikkert en Bla**r. Årsagen til at der kun spørges om 3 skud, er helt klart pga magasinkapasiteten i træk og slip bøssen[Wink]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by n aNej du, skal du op i den kardance, er svaret helt sikkert en Bla**r. Årsagen til at der kun spørges om 3 skud, er helt klart pga magasinkapasiteten i træk og slip bøssen[Wink]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Lidt flere oplysninger.
Våbnet skal være håndholdt.
måltavlen må ikke være større end 30 x 36 cm, alle 3 skud skal sidde i måltavlen.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
vi er vel ikke ovre i noget Ed McGivern eller lignende ?
men med en hastighed på det halve taler vi om 3 skud på 1/20sec, så næææe [B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Munson
Svar
#12
Nemt

Man bruger en 35 whelen , Så har man riglig god tid
Svar
#13
ingen problem. På "den Gamle Fabrik" lavede man sager
http://www.schultz-larsenrifleclub.dk/s&...otyper.htm
7 skrald i luften på 1 gang, og man behøvede ikke engang 20 meter for at have dem alle i luften på en gang
Svar
#14
Det skulle vel ikke være med bue og pil ??

Der er en dansker der er vanvittigt hurtig og præcis.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#15
N A !
Jeg har set den i aktion i ulfborg for en 3-5 år siden ,den er fin
husker ikke om den holder de krav til samling Rolin har
Svar
#16
Der er lavet en 5løbet Side-by-Side-by-Side-by-Side-by-Side til en russisk zar for mange år siden.
Den affyrede alle 5 .22LR på en gang - husker dog ikke lige om spredningen var til skud i flokke for at få flere fugle, eller om det var samlet for at øge chancen for drab.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Det er Jerry Miculek der i "shooting usa impossible shots" på Outdoor Channel afsnit 3115 laver dette stunt, med en Smith and Wesson M&P 15-22.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by langebo

N A !
Jeg har set den i aktion i ulfborg for en 3-5 år siden ,den er fin
husker ikke om den holder de krav til samling Rolin har


Jeg havde den med og ULG havde den i action.
Han var helt i ekstase, sgu lige før jeg var bange for at 7-løberen ikke var det eneste der blev skudt af [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
http://bulletin.accurateshooter.com/2008/04/aussies-build-electronic-railgun-for-supershoot/

Så skal den bare på slankekur[8D]

Mvh. Loft

Kan så se på datoen det måske skal tages med et gram salt [:o)]
Svar
#20
Så må det blive en H&K G11
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)