Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dødsfald
#1
En af mine venner er netop afgået ved døden.
Hans enke går også på jagt og har derfor selv en riffeltilladelse. Mit råd til hende vil være at få tilladelser til hans rifler, som hun jo alligevel skal arve. Er der nogen som kan se problemer i det?
Der kan jo være en tidsfaktor mht. behandling af boet osv. Så der kan hurtigt gå mere end 4 uger.
Har forum forslag til andre løsninger?
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#2
Gør våbenkontoret opmærksom på problemet - så går der 4-5 dage inden de ligger i postkassen!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#3
Den gang min farfar døde og jeg arvede hans våben tog politiet våbene i forvaring mens behandlingen af boet pågik - det var fuldstændig uproblematisk.

Mvh.
Anders
Svar
#4
En riffeltiladelse tager da maks to uger at få lavet. Det plejer de da at sige i Viborg. Nogle gange når de det dog ikke, men en lidt hævet stemme kan hjælpe på det.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

En riffeltiladelse tager da maks to uger at få lavet. Det plejer de da at sige i Viborg. Nogle gange når de det dog ikke, men en lidt hævet stemme kan hjælpe på det.



Du skulle prøve våbenkontoret i Odense... [xx(] Så vil du se at det NEMT tager 4 uger.

Men som de andre skriver. Gør politiet opmærksom på problematikken og så skal de forhåbenligt nok hjælpe hende igennem den sag.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

En riffeltiladelse tager da maks to uger at få lavet. Det plejer de da at sige i Viborg. Nogle gange når de det dog ikke, men en lidt hævet stemme kan hjælpe på det.



I Esbjerg tog det 5 uger sidste gang, og det var ikke fordi det var højsæson med tilladelser.

Mvh. Ole
Svar
#7
Mon ikke de indser at det er hurtigere og nemmere at lade våbnene blive i skabet og få lavet papirerne i en fart?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Hej kalak.

Som Claxel skriver så tror jeg ikke politiet hverken har tid eller mandskab til at hente våbene. Hans enke har enddog også både jagttegn og våbentilladelse.

Men under alle omstændigheder, skynd jer og kontakte våbenkontoret, så skal de nok sørge for at det hele går glat, og så er de på samme tid gjort opmærksom på problemmet.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#9
Da min far døde var jeg knap 17 og fik lov til at beholde hans våben, selvom jeg var for ung på det tidspunkt.

Så prøv at spørge personligt på våbenkontoret, så de får alle facts.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

[green]Da min far døde var jeg knap 17 og fik lov til at beholde hans våben, selvom jeg var for ung på det tidspunkt.

Så prøv at spørge personligt på våbenkontoret, så de får alle facts.


Enkelte procedurer kan have ændret sig siden [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Hun skal bare have indgivet ansøgning inden 4 uger, så hun behøver ikke sætte alt andet til side i en tid, der sikkert er svær nok i forvejen.

Jeg tror, det bedste er at udfylde ansøgningsskemaer på riflerne og anmeldelsesskemaer på haglgeværer hjemmefra, og så aflevere dem personligt på våbenkontoret en dag hun har tid. Så kan hun lige få en snak med dem, om de vil lave tilladelserne med det samme, eller hvad de forestiller sig.

Min erfaring fra dødsfald i familien er, at politiet er meget forstående, og helst løser sagerne uden unødigt besvær for nogen. I dette tilfælde er der jo ingen problemer i, at hun beholder de våben hun vil.

Her er reglerne fra våbenbekendtgørelsen :
Citat:quote:

Våben og ammunition mv. i dødsboer og konkursboer

§ 35. Våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, kan uden særskilt tilladelse besiddes af arvingerne, den som varetager boet på arvingernes vegne eller kurator i indtil 4 uger efter dødsfaldet eller konkursdekretets afsigelse.

Stk. 2. Inden udløbet af den i stk. 1 fastsatte frist skal der til politidirektøren indgives ansøgning om tilladelse, jf. § 2, eller ske afhændelse.

Stk. 3. Politidirektøren kan bestemme, at våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, skal deponeres hos politiet eller en anden myndighed.

Stk. 4. Politidirektøren kan under særlige omstændigheder fastsætte en længere frist end anført i stk. 1.



M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

En riffeltiladelse tager da maks to uger at få lavet. Det plejer de da at sige i Viborg. Nogle gange når de det dog ikke, men en lidt hævet stemme kan hjælpe på det.



I Esbjerg tog det 5 uger sidste gang, og det var ikke fordi det var højsæson med tilladelser.

Mvh. Ole



HMMM - nu ved jeg ikke om de har noget imod dig i Esbjerg[}Smile]men sidste gang jeg fik en tilladelse tog det 4 DAGE
[Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Hog

Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

En riffeltiladelse tager da maks to uger at få lavet. Det plejer de da at sige i Viborg. Nogle gange når de det dog ikke, men en lidt hævet stemme kan hjælpe på det.



I Esbjerg tog det 5 uger sidste gang, og det var ikke fordi det var højsæson med tilladelser.

Mvh. Ole



HMMM - nu ved jeg ikke om de har noget imod dig i Esbjerg[}Smile]men sidste gang jeg fik en tilladelse tog det 4 DAGE
[Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!


Sidst jeg fik lavet en tilladelse, tog det 4 minutter ! Jeg vil ikke begynde at spekulere i, hvad det siger om Jer hængerøve [Big Grin]

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)