Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
308 honed til 7.62
#1
Såfremt jeg får min REM 700 .308 honede til 7.62, vil/kan det så få indflydelse på præcisionen?
Svar
#2
Mener du en omkamring ?

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Så vidt jeg har forstået, er det reelt ikke en omkamring, men en meget lille forlængelse af headspace, og den skulle efterfølgende kunne bruges til begge typer amm. Jeg tror størrelsesforskellen på er på 0.05inch.

Som jeg forstår det er tolerancerne for begge 1.630 GO, 1.634 NO GO, - så når jeg har problemer med 7.62 i min, er det fordi den er meget tæt på 1,630, og hvis den bliver honed til 1,634 skulle den have plads til begge typer - men vil det ændre på præcisionen?

Men er ikke sikker om jeg har forstået det rigtigt - det er meget muligt at jeg har helt galt på den.
Svar
#4
Naar du siger 7.62, mener du saa .30-06??
H
Hogmeister
Svar
#5
7,62x51
Svar
#6
7,62 NATO

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Er .308 og 7.62 NATO ikke ens?? Det er de ihvertfald i mit ladeprogram (load from a disc)
H
Hogmeister
Svar
#8
Det er de ikke, men forskellen er så lille at det kun i nogle tilfælde giver problemer. Som jeg forstå det, så er er det at .308 rifler, kan have problemer med at 7.62 NATO kan være svære at trække ud af kammer. Og efter lidt søgen kan jeg se at de ydre dimensioner er forskellige på de to - men som sagt er det kun meget lidt forskel. Og de fleste kan vist skyde med begge typer uden problemer.

Der er også nogle andre forskelle, såsom hvilket tryk de kan lades til, men det har ingen betydning når man går fra 308 til 7.62 NATO - det kan dog være et problem den anden vej.
Svar
#9
Arrrghhhh,

brug så for pokker den "search" funktion[Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=27552&SearchTerms=7.62,nato

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Tja, utroligt at den ikke dukkede op i min søgen... har ellers været det meste igennem. Det er jo også det samme som du sagde da jeg var forbi dig for noget tid siden. Havde håbet at nogen andre havde input, da jeg helst ikke helst ikke laver alt for mange ændringer, baseret på single-source :-) ville jo være træls når riflen skyder sub 0,5moa.

Men træningsamm. til ca. 2 kr stykket er jo svært at ignorerer...
Svar
#11
Havde en Sauer pibe i cal: 7.62x51 NATO Der var ingen forskel i skudbillederne hvad enten den blev fodret med Nato ammo eller cal:308.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by FrederikR

når riflen skyder sub 0,5moa.

Men træningsamm. til ca. 2 kr stykket er jo svært at ignorerer...



Skyder din riffel sub 0,5 MOA med AMA?

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Det gør min sku da også, det er der da ikke noget frækt i.

Men når du nu er så bange for "single source" hvorfor lader du så bare ikke være med at lave dit kammer om???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Har kun prøvet et par enkle skud med AMA, så det ved jeg ikke, men tvivler stærkt efter hvad jeg hører fra andre - mener at have hørt kravet til 7.62 NATO er 2moa - så det er kun aktuelt til træning hvor præcision ikke er så vigtig.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by FrederikR

Har kun prøvet et par enkle skud med AMA, så det ved jeg ikke, men tvivler stærkt efter hvad jeg hører fra andre - mener at have hørt kravet til 7.62 NATO er 2moa - så det er kun aktuelt til træning hvor præcision ikke er så vigtig.


Kan ikke huske kravet, mener dog den er under 2 MOA. Noget helt andet er virkeligheden. Har set deres anlæg og deres resultater. 10 - 15 mm. er meget realistisk i dag.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Citat:quote:

så det er kun aktuelt til træning hvor præcision ikke er så vigtig


Det stadie er jeg ikke nået endnu[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det gør min sku da også, det er der da ikke noget frækt i.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Det var måske værd for FrederikR at teste, inden man laver ændringen...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#18
Lars M.L.
Jo, men det var ikke fordi at jeg forventede en god præcision ved det, det var for at få billigere amm. til træne med på ex. hjortebane. og så stadig have muligheden for at bruge den dyre når det var præcision det handle om. Og kan ikke rigtig får det testet da hylsteret sidder fast ved 7.62.

CP
Mit indtryk, om end begrænset, er også at det skyder bedre en 2moa - det er muligvis også 5.56nato jeg tænker på ved 2moa, men som sagt ikke noget jeg har fundet dokumetation på.
Svar
#19
Citat:quote:

Det var måske værd for FrederikR at teste, inden man laver ændringen...


Sikke da noget ævl.

Han kan da intet teste før ændringen.

Hvor om alting er så har jeg lavet ændringen på snart en del rifler og alle de OL skytter der er iblandt jægere (læs: alle har rifler der skyder hul - i - hul)så undrer det mig at der ikke har været éen eneste der har haft problemer.

Kan huske et citat fra ID..... "Tror sku jeg æder en stak beta blokkere".
Forstået på den måde at jeg nok har den absolut ringeste riffel blandt jægere. Den spreder nok realistisk omkring 20mm målt over 3000 skud[Big Grin]
Har det lidt ligesom AHSV der vel nok har skiftet 10-20000 skiver på skydebaner og har stadig til gode at se en eneste af de der "hul i hul skytter"[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Det er fordi du skal øve dig lidt mere du gamle. Du er en amatør-nisse med amatør-udstyr. Og så er os andre....der skyder med Sako og Surgen.[Big Grin] Ja, du læser rigtigt, hul i hul...hvor svært kan det være???

20mm......over 3000 skud, come on. Den Barnard skal til riffel-doktoren snart, vist nok.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)