Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optik fra USA
#21
[/quote]
Husker forhandleren at fortælle den ivrige kunde der har fundet en "Zeiss" på hylden til en 1/3 af de øvrige, at Zeiss intet har med disse kikkerter at gøre og det kan tage sin tid før de Mexikanske grænseoverløbere får kikket på sagerne.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win og 9,3x62, men uden 6,5-284[Image: sad0049.gif]
[/quote]

Dengang Zeiss conquest blev importeret til Dk var det absolut ikke til 1/3 af prisen på en "normal Tysk Zeiss". Så vidt jeg husker var udsalgsprisen på conquest 6,5-20x50 10795,00 dkr. Det er vist næsten tyske priser.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Dengang Zeiss conquest blev importeret til Dk var det absolut ikke til 1/3 af prisen på en "normal Tysk Zeiss". Så vidt jeg husker var udsalgsprisen på conquest 6,5-20x50 10795,00 dkr. Det er vist næsten tyske priser.

Mvh. Jakob



Importeret af hvem?
Danske våbenhandlere?
Fra U.S.A.?
[Wink]
Desuden har alle nye kikkerter det med at være dyre indtil markedet er ved at være mættet...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#23
Bare rolig doktor, de vrøvler - Conquest har aldrig officielt været importeret til Danmark!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#24
Brock og Mikkelsen formoder jeg.. De var ihvertfald med i prislisten fra dem på Zeiss.dk

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Brock og Mikkelsen formoder jeg.. De var ihvertfald med i prislisten fra dem på Zeiss.dk

Mvh. Jakob



Citat:quote:

Originally posted by mp

Husker forhandleren at fortælle den ivrige kunde der har fundet en "Zeiss" på hylden til en 1/3 af de øvrige, at Zeiss intet har med disse kikkerter at gøre og det kan tage sin tid før de Mexikanske grænseoverløbere får kikket på sagerne.


Så tror jeg der er gået vrøvle-bøvle i den...

Resten må i selv finde ud af...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#26
Ja, der er gået vrøvle-bøvle i den...................
Læs nu den prisliste ordenligt Sako, der står Conquest HÅNDKIKKERTER
Conquest sigte/riffelkikkerter er alene (som doktoren nævner) fremstillet til det amerikanske marked og den danske importør (Brock og Mikkelsen) vil ikke udføre garantireparationer på dem.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#27
og den danske importør (Brock og Mikkelsen) vil ikke udføre garantireparationer på dem.
det er de nu heller ikke for gode til med de tyske modeller[Sad!]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#28
@ID læs hvad jeg skrev... VAR med i prislisten det er ca. et år siden de blev taget af.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#29
Citat:quote:

og den danske importør (Brock og Mikkelsen) vil ikke udføre garantireparationer på dem.


Her er et uddrag af en mail jeg modtog fra Brock & Michelsen i januar 2007 i forbindelse med et par spørgsmål vedr. Conquest

Det forholder sig således at de Conquest der har været solgt de sidste par måneder er importeret af enkelte butikker direkte fra USA.

Desværre har de samme butikker glemt at informere kunderne om at der ikke er nogen garanti på de amerikansk producerede sigtekikkerter. Dette har givet nogle kedelige oplevelser for nogle kunder, som vi Brock & Michelsen A/S der er autoriseret importør har gjort hvad vi kunne for at afhjælpe, men der har været reperationstider på op til 12 mdr.


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#30
Det der er ulempen med Conquest serien (hvis man har en defekt i f.eks. Danmark),
er at den er produceret i USA. Og Zeiss har ikke laboratorier i Europa, der kan
reparere Conquest serien.
Den skal altså til USA (Mexico) for at repareres.

Den er hovedsagelig beregnet til det amerikanske marked.

Det kan læses her:
First, it’s made right here in the United States—not in Europe or the Far East. Second,
it carries a very reasonable price tag, considering its high quality.
Designed specififi cally for North American hunters, Zeiss’ Conquest scopes have redesigned optical systems made with arsenic- and
lead-free glass.

Men de satser også på det Europæriske marked.
De skriver bla:
The traditional all-purpose riflescope for American hunting conditions
Due to its compact design, this scope is also popular with mountain hunters in Europe.

M.h.t. til kvalitet Leupold kontra Zeiss, så er jeg ikke enig med "Doktoren".
Jeg købte i Maj måned syv forskellige Conquest kikkerter hjem.
Lige fra den mindste 3-9x40 til topmodellen 3-12x56 m. 30mm rør.
Jeg har sammenlignet dem med Leupold kikkerter og vil ALDRIG vælge en Conquest frem
for en Leupold VX III kikkert.
Først og fremmest syntes jeg ikke Leupold har brøkdelen af "tunnelsyn" i forhold til Zeiss
Leupold er også mere lysstærk.
(Jeg sammenlignede med en Leupold VXIII 4.5-14x50)
Men sådan er vi jo alle forskellige. Nogen kan lide Audi andre BMW.
Og jeg kan kun sige at alt i alt er Zeiss Conquest en værdig konkurent til de fleste amerikanske kikkerter.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#31
Citat:quote:

M.h.t. til kvalitet Leupold kontra Zeiss, så er jeg ikke enig med "Doktoren".
Jeg købte i Maj måned syv forskellige Conquest kikkerter hjem.
Lige fra den mindste 3-9x40 til topmodellen 3-12x56 m. 30mm rør.
Jeg har sammenlignet dem med Leupold kikkerter og vil ALDRIG vælge en Conquest frem
for en Leupold VX III kikkert.
Først og fremmest syntes jeg ikke Leupold har brøkdelen af "tunnelsyn" i forhold til Zeiss
Leupold er også mere lysstærk.
(Jeg sammenlignede med en Leupold VXIII 4.5-14x50)
Men sådan er vi jo alle forskellige. Nogen kan lide Audi andre BMW.
Og jeg kan kun sige at alt i alt er Zeiss Conquest en værdig konkurent til de fleste amerikanske kikkerter.



Da jeg ingen salgs/forhandler interesse har i hverken Leopold eller Zeiss, men har begge kikkerterfabrikater, kan jeg kun sige at jeg har fortrudt at jeg har indkøbt leopold. Zeiss lægger ikke navn til noget som ikke er det bedste. Hvis man har tunnelsyn i en Conquest, skal den selvfølgelig retuneres, hvis ens øjenlæge ellers har sagt god for ens øjne...

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Citat:quote:

Originally posted by mp

Husker forhandleren at fortælle den ivrige kunde der har fundet en "Zeiss" på hylden til en 1/3 af de øvrige, at Zeiss intet har med disse kikkerter at gøre og det kan tage sin tid før de Mexikanske grænseoverløbere får kikket på sagerne.

Mvh.

mp



Det er da noget useriøst p*s og komme med...

Conquest serien har aldrig skulle konkurrere mod/med sine andre produkter lavet i tyskland med 30 mm rør, men derimod konkurrere med bl.a Leupold på det Amerikanske marked, hvilket den gør yderst udemærket.

Faktisk er jeg stødt på flere halv og hel defekte Leupold kikkerter end Conquest kikkerter... (faktisk ingen Conquest's endnu) om det skyldes at der er flere Leupold's i omløb end Conquest's skal jeg lade være usagt, men Zeiss lægger ikke navn til noget shit og slet ikke i U.S.A. hvor det kan koste dem dyrt hvis det viser sig at produktet får ry for at svigte...

Så ivrige kunder og mexicanske grænseoverløbere... tjae... jeg tror du har en livlig fantasi uden hold i virkeligheden...

Jeg har haft et par leupold's og Conquest's kikkerter og jeg foretrækker helt klart produktet fra Zeiss...

Og sådan er vi så forskellige, men den fantasifulde udlægning har jeg svært ved at forholde mig til...

Skulle du derimod have førstehånds info fra the border patrols mht overløbere fra mexico der bringer Conquest kikkerter ind over grænsen så lad os høre... [Image: popcorn.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Citat:quote:

Det der er ulempen med Conquest serien (hvis man har en defekt i f.eks. Danmark),
er at den er produceret i USA. Og Zeiss har ikke laboratorier i Europa, der kan
reparere Conquest serien.
Den skal altså til USA (Mexico) for at repareres.


Citat:quote:

Her er et uddrag af en mail jeg modtog fra Brock & Michelsen i januar 2007 i forbindelse med et par spørgsmål vedr. Conquest

Det forholder sig således at de Conquest der har været solgt de sidste par måneder er importeret af enkelte butikker direkte fra USA.

Desværre har de samme butikker glemt at informere kunderne om at der ikke er nogen garanti på de amerikansk producerede sigtekikkerter. Dette har givet nogle kedelige oplevelser for nogle kunder, som vi Brock & Michelsen A/S der er autoriseret importør har gjort hvad vi kunne for at afhjælpe, men der har været reperationstider på op til 12 mdr.




Kære Doktor

Jeg skal ikke udtale mig om hvem af os der er fulde af pis eller hvem der har en livlig fantasi.

Jeg har ikke udtalt mig om at Conquest er en dårlig kikkert og jeg har heller ikke rådet folk til undlade at købe disse.

Hvad jeg ved er, at sidst jeg havde besøg af Brock & Michelsens mand
snakkede vi netop om disse.
Det var ham der fortalte, at folk der i god tro havde købt en Conquest der lå blandt Tyske Zeiss kikkerter, kunne få et problem hvis der opstod en defekt. Hvis kikkerten bliver sendt til Tyskland, bliver den sendt derfra til USA med lang ventetid som følge deraf.

Den med de Mexikanske grænseoverløbere var ment som et festligt indslag og var kopieret fra et tidligere indlæg skrevet af M@x i en anden tråd. Men det ændre ikke på, at det er Mexikanere der samler disse kikkerter og det bliver de sikkert ikke dårligere af[Wink]

Om du kan bruge det jeg skriver til noget er op til dig, men Kima og Rex kommer da med indlæg der støtter noget af mit pis[:0]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win og 9,3x62, men uden 6,5-284[Image: sad0049.gif]
Mvh.

mp
Svar
#33
Sider lige og kikker i kick bladet fra korsholm. de sælger zeiss conquest. vil det sige at der er sigtekikketer de selv har inpoteret og hvis de går i stykker er man lige så godt/dårlig stillet som hvis man selv har inpoteret dem[?]
Svar
#34
Korsholm parallel importerer (ligesom jeg selv gør) deres Conquest er jeg blevet fortalt.

At det skulle være en defekt m.h.t. mere tunnelsyn end Leupold, tvivler jeg på.
Så har jeg købt 7 defekte Conquest kikkerter på en gang.

Og husk jeg tager heller ikke parti for et af mærkerne.
Jeg sælger begge mærker og avancen er det samme.

Og jeg udtaler mig KUN om min egen oplevelse af kikkerterne.
Ved de små Conquest kikkerter (3-9x40 & 3-9x50) var både min nabo og jeg enige om at en Leupold VX-II 3-9x50 var bedre.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#35
Hej mp...

så har jeg misforstået dit indlæg... sorry.

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)