Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L montage vs Picatinny/Stanag Rail
#1
Skal have en Leica på S&L'en

S&L montage vs Picatinny/Stanag Rail med Warne ringe, nogen der har erfaring med hvilken der er bedst til at holde samme POI / træfpunkt når man afmonterer / monterer kikkert

Vil gerne have noget der er lige så stabil som Blaser saddelmontage som jeg kun har positive oplevelser med [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
En rail og montager fra Badger er svaret.

Har en warne montage i Quick og den har da virket upåklageligt, men jeg bryder mig ikke samlingen af den. Men det er mere udfra synet af den.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Jeg har ikke noget mod udseendet af en Warne, jeg er mest til at nyde synet gennem kikkerten [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

En rail og montager fra Badger er svaret.

Har en warne montage i Quick og den har da virket upåklageligt


Har du prøvet S&L montagen til sammenligning?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Leupold QRW er ligeså god som Warne, og de har ikke den samling som Warne har.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
Er der slet ingen der har prøvet at sammenlige de 2 systemer? [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Jo jo jo, jeg har da haft dem begge [Big Grin].

Jeg har bare ikke udført en lige så systematisk afprøvning af S&L som af rail / QRW systemet, men mit indtryk er, at de er lige gode til at holde POI. Det vil sige, at begge systemer er acceptable til jagtbrug, men ikke til 600 meter skydning, for du kan godt opleve, at de lige skal have et klik eller to for at sidde lige i skabet igen.

Men jeg synes, at det afhænger mere af dit temperament, end af fabrikatet hvad du skal købe.

Hvis det er en decideret jagtriffel du har, og du gerne vil have f.eks. en sigtekikkert og en aimpoint til de forskellige jagtformer, så skal du købe S&L. Den ser bedst ud på jagtriflen. Du skal ikke selv rode med at montere S&L på kikkerten hvis du ikke ved præcist hvad du har med at gøre. De er lidt kræsne med rækkefølgen tingene skal gøres i.

Men hvis du, som jeg, gerne vil have et robust system som indbyder til at pille-rode-rage på brugerniveau hele tiden, så er det Stanag-rail du skal have. Har du den, åbner der sig en hel verden af forskellige ringe og tilbehør i alle prisklasser, kun fantasien sætter grænser, og det er nemt for os almindelige mennesker at skrue rigtigt sammen. Men det ser lidt mere "militært" ud, det har ikke det elegante klassiske udseende som S&L.

Så hvis du tilbringer mere tid på jagt end på skydebanen, så køb S&L. Tilbringer du mere tid på skydebanen end på jagt, så køb Stanag rail. Så enkelt synes jeg det er.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Tjah S&L montage virker prima for mig på mon NKT. Har selv skruet kikkerten i montagen og det var ikke noget problem. Ved gentagne byt mellem kikkert og aimpoint har jeg ikke oplevet problemer med at holde træfpunkt på 100 meter.
Hvad den enkelte så synes ser bedst ud på riflen, kan man jo ikke sige meget til.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Men hvis du, som jeg, gerne vil have et robust system som indbyder til at pille-rode-rage på brugerniveau hele tiden, så er det Stanag-rail du skal have.



Egentlig hvad jeg bedst kunne tænke mig, eneste anke er laveste montagehøjde er 15 mm hvor jeg med S&L kan nøjedes med det halve

S&L løsningen skal dog modificeres for at kunne monteres i begge stillinger, ringene mangler ca 0,75 mm i at være langt nok væk fra hinanden men en Leica Magnus 1,5-10x42

Men med rail og laveste Warne skal der også modificeres på railen for at det kan være der

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#10
Startede med S&L's montager på min Vic., men besluttede at omlægge til Rails fra HG kombineret med Leupolds QRW på både S&L, Tikka og STR, så kikkerterne let kan byttes rundt alt efter hvad der er på menuen. Ikke fordi jeg har fundet nogen ulemper ved Slide and Lock.

Min brugererfaring er, at begge systemer kan af- og påmonteres uden at miste nævneværdig indskydning (1-2 klik).

Mvh Pete
Svar
#11
Hej Explorer

Har også både en med rail og en slide and lock. Har kun haft rail i ganske kort tid så der har jeg ingen erfaring med at af og påmontere, men både min kammerat og jeg kan af og påmontere slide and lock uden påviselig træfpunktsændring.

Overvejer alligevel at droppe slide and lock af samme årsager som Pete1234 angiver.

Mvh.
Anders
Svar
#12
Hvis du er typen som elsker bodybuilding, vælger du stanag og Warner, hvis du mener at 300-400 gram ekstra dødvægt er generende vælger du Slide & Lock
Svar
#13
S&L findes ikke i 34mm - hvis du engang skulle ønske en kikkert med 34 mm mellemrør...

Bare en lille info....

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#14
Rent faktuelt, så vejer railen 169 gram[Wink]
Ringene skal du have uanset[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by GT

Rent faktuelt, så vejer railen 169 gram[Wink]
Ringene skal du have uanset[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Du har da ret, men et sæt warnerringe vejer tæt på 250gram mere end S&L ringene, så de 300-400 gram er nok ikke helt forkert.
PS. du må ikke opfatte dette som personforfølgelse, eller start på slagsmål[B)]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by GT

Rent faktuelt, så vejer railen 169 gram[Wink]
Ringene skal du have uanset[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Du har da ret, men et sæt warnerringe vejer tæt på 250gram mere end S&L ringene, så de 300-400 gram er nok ikke helt forkert.
PS. du må ikke opfatte dette som personforfølgelse, eller start på slagsmål[B)]


GT - jeg synes du i den grad skal give ham en sviner tilbage. Uanset hvad han skriver, ved vi jo alle at der ligger en skjult og ondskabsfuld dagsorden bag - så i høj grad, tag kampen han har startet på, op. [Big Grin][Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
[Big Grin][Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
Hjææææællllp, MODERATOR, n a driller.......[xx(][xx(][xx(]

@CP, hvis du vil gøre dig noget håb om frysning på mit deluge projekt må du også hellere lade være med at drille[Big Grin][Wink]

Skal for ikke at forvrænge fakta yderligere smide 2 sæt ringe på vægten.

Skal vi måle i grains eller gram??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by GT

Hjææææællllp, MODERATOR, n a driller.......[xx(][xx(][xx(]

@CP, hvis du vil gøre dig noget håb om frysning på mit deluge projekt må du også hellere lade være med at drille[Big Grin][Wink]

Skal for ikke at forvrænge fakta yderligere smide 2 sæt ringe på vægten.

Skal vi måle i grains eller gram??

/GT
www.hgfirearms.dk

Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Det var jo det jeg tænkte på - sgu da derfor jeg for engangs skyld holdt med dig[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by GT

Skal for ikke at forvrænge fakta yderligere smide 2 sæt ringe på vægten.

Skal vi måle i grains eller gram??



Tror også på det er en "ringe" vægt not available Jørgen har haft gang i der [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)