Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mit første svenske svin - opdateret
#1
[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Bare for at delagtiggøre alle andre i det, så er det netop lykkes mig at nedlægge et pragteksemplar af en svensk gris [8D]

Mvh Zeb
Svar
#2
Stort tillykke
Svar
#3
Herligt. Tillykke[Smile]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#4
Vi vil se billeder[:p]
Tillykke med svinet[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#5
Sådan. Tillykke med svinet.

vildsvin i Danmark, JA tak

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Bare for at delagtiggøre alle andre i det, så er det netop lykkes mig at nedlægge et pragteksemplar af en svensk gris [8D]

Mvh Zeb



Tillykke... har du andre svin på samvittigheden da ? [Wink]

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#7
hov hov, man må ikke skyde dem i en stald. den gels ikke. [:o)]
glæder mig at smage den.[8D]
tillykke med den[8D][8D]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#8
"sorte svin" tæller ikke[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Tak, tak..tusind tak [8D]

Nu skal jeg nok opdatere jer lidt [Smile]

Fik jo pludselig chancen for en tur op til Rolin og det siger man jo ikke nej til. Møde i KBH med Christian og så gik turen til Sverige. På uvederhæftig vis havde svenskerne snydt lidt med skiltningen, så turen tog lidt længere end strengt nødvendigt [:I]
Det var mit første møde med Rolin, men han er jo en super hyggelig fyr så efter en hurtig kop kaffe blev vi opdateret om situationen på østfronten. Rolins vurdering var at der var 2 steder der var værd at prøve. Det ene sted var med opvarmet tårn og det andet var en helt ny vindforblæst plads i en havestol på kanten af en grusgrav [Smile]
Efter min første tur efter gris bestod i 3 hele nætter i bitter kulde (jeg vidste ikke man kunne fryse SÅ meget) var jeg fristet til at hoppe på den opvarmede løsning [:o)]
Jeg meldte mig dog alligevel til pladsen ved grusgraven udfra det håb, at hvis jeg bevist led/frøs var der måske en jagtgudinde, der ville forbarme sig over mig og sende en gris i min retning [Big Grin]

Monteret i alt det varme tøj jeg havde med, med en havestol under armen, røg vi afsted. Christian blev sat af først og så var det min tur. Rolin udpegede foderpladsen og fortalte lidt om hvor grisene evt. kunne komme fra, hvorefter jeg blev overladt til min havestol.
Pga. de tidligere problemer med Svenskernes vejskiltning, var vi først på plads, da det var blevet mørkt. På min venstre side var et åbent område med lave træer, foran grusgraven og på højre side høje træer.
Rolin havde bamhjertigt givet mit en ældre NATO-sovepose med, som jeg kravlede i og tog plads i havestolen. Lige der var jeg faktisk glad for jeg var alene for jeg tror faktisk jeg lignede en mellemting mellem en grøn sælhund og en fra Teletubbies [Wink]

Min første "fejl" viste sig at være placeringen af stolen. For at kunne dække det største område havde jeg fået placeret stolen lidt skråt i forhold til foderpladsen. Det viste sig senere at blive lidt et problem.
Jeg havde en frisk brise [B)], som blæste i retning fra foderpladsen og ret imod mig. Efter hvad der føltes som laaaaaang tid (kold tid) listede jeg mig til at kigge på klokken. Havde siddet er i knap en time [:0] Lyset i uret var lige slukket og jeg kiggede videre efter gris.
Ovre i skæringen mellem de høje træer på min højre side og området med grusgraven var der pludselig en mørk "klump" som jeg ikke syntes havde været der før. Øjnene kan jo godt spille en et puds så jeg kiggede bare videre rundt, indtil jeg kom tilbage til det sted igen. Nu var "klumpen" pludselig midt i en mindre åbning [:0] Langsomt op med kikkerten og klump var stadig klump - indtil den pludselig vendte siden til.

FUCK ! EN GRIS !! Jeg har haft bukkefeber før, men det var ingenting i forhold den 3-dobbelte salto med skrue som hjertet foretog sig på vej op i halsen på mig.
Så begik jeg den næste "fejl" - jeg tog handskerne af [B)]
Min første fejl med stolen viste sig nu med betonpædagoisk tydelighed. For det første skulle jeg lidt frem samtidig med, jeg skulle have vendt mig ca. 30 grader til højre, alt i mens jeg skulle have listet riflen op !! Jeg skal hilse og sige, at sådan en havestol i frostvejr stillet på sne/is larmer SOM EN I HELVEDE !! Det føltes ihvertfald sådan når enten stolen eller sneen knirkede og grisen fes rundt lige foran en [Wink]
Det lykkedes endelig at komme op i en fornuftig skydestilling efter ca. 10 min. Med kikkerten på riflen blev grisen "nærstuderet" mens den røg rundt på pladsen, alt i mens jeg forsøgte at huske alle de gode råd man har fået omkring størrelse, køn, smågrise osv osv.

Efter ca. 15 min havde der ikke vist sig andre grise. Jeg var blevet enig med mig selv om at formen på grisen ikke lignede hverken førerso eller keiler, så den måtte være jagtbar.
Riflen blev afsikret og jeg gjorde klar til skud næste gang grisen vendte siden til. Det skete meget hurtigt, jeg fik det svagt lysende trådkors på plads på bladet, tog en dyb indånding, flyttede fingeren til aftrækkeren og lod langsomt luften sive ud.... Korset er næææææsten på plads og så pludselig braget fra riflen og en infalsk mundingsflamme fra 308'eren.
Skuddet var gået !!! De 15 min uden handsker havde kølet mine fingre af i en grad så jeg ikke havde mærket, hvor meget pres jeg havde på aftrækkeren [:I]

Blændet af mundingsflammen havde jeg ingen anelse om, hvad der skete ved grisen. Ud af øjenkrogen fornemmede jeg en skygge forsvinde ind i noget buskads [V][xx(][Sad!] Pislortefuck !! Jeg synes trådkorset havde været fornuftig placeret da skuddet gik, men blev i tvivl nu grisen var forsvundet.
Tændte en smøg og tænkte, hvad gør en klog mand nu ? Han ringer til en endnu klogere mand [Wink] Fat i Rolin som lovede, han ville være fremme i løbet af en halv time.

Rolin kom og vi gik frem til skudstedet. I lyset fra lygterne så det hele meget anderledes ud end i mørke og jeg blev i tvivl om, hvor grisen havde stået. Vi søgte lidt rundt og lidt længere til venstre end jeg først mente fandt vi en del blod [Smile] Herfra var det næsten for nemt - en hel motorvej i blodspor efter en 165 grain Sierra Game King ledte efter ca. 50 m frem til grisen, som var forendt for længe siden [Big Grin][Big Grin]
Jeg krammer sjældent andre voksne mænd ude i en mørk skov, men lige der fik Rolin sgu en kæmpe en af slagsen [:I] Hold da op det var fedt at se grisen ligge der [8D]
En rigtig god årsgris blev min første svenske gris [Big Grin]

I et anfald af pædagogik (eller erfaring[Wink]) tog Rolin min riffel og jeg fik lov til at slæbe grisen op til bilen. Læser Vor Herre med her på forum, vil jeg gerne stille forslag om at fremtidige grise udstyres med hjul/medder for i hede hule sådan en er tung [8D]

Tilbage ved Rolins hus fik jeg en hurtig men super god instruktion i den helt rigtige måde at brække en gris på. Vipti-vupti og alt var ude.
Kuglen viste sig at have truffet et ribben på vej ind og havde ramt den øverste del af hjertet og begge lunger [:p]

Kød udtaget til test og så ind til en kop VARM kaffe. Indtil Christian kom tilbage gik snakken hyggeligt om alt mellem himmel og jord. Desværre havde Christian ikke haft gris for, så da han kom retur fik vi udstyr og gris læsset og turen kunne lægges sydover igen...Når man iøvrigt husker sine bilnøgler [8D][Wink]

Grisen er blevet flået og venter nu blot på et nyt batteri til vægten.

[Image: image_zpsc415e5f0.jpg]

Jeg vil gerne takke Rolin for jagten, super hyggeligt samvær, instruktion, hjælp osv og Christian for godt samvær, hyggelig snak transport og hjælp [Smile]

Mvh Zeb
Svar
#10
Tak for en fin beretning.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#11
[Smile][Big Grin][Smile]
tillykke
go beretning

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Sikke en super beretning. Som at være der selv.
Endnu engang tillykke.

vildsvin i Danmark, JA tak

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#13
God beretning[Big Grin]

Tillykke og knæk og bræk fremover....

Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#14
Takker mange gange [Smile]

Jo det var en på alle måder super oplevelse - grisejagt kan vist vise sig at være stærkt vanedannende....det er ikke sidste gang jeg prøver kræfter med den slags firbenede [Wink]

Mvh Zeb
Svar
#15
Tillykke med svinet.

Rigtig god beretning, man føler nærmest hvordan kulden kommer snigende igennem alt tøj og øvrigt isolering. Man fornemmer også hvordan du næsten glemmer kulden i det øjeblik der er svin i kikkerten.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#16
Stort tillykke!
Som at være tilstede i kulden og kigge dig over skulderen! [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#17
Ja, det er sku` noget andet end en klapjagt på opdrættede fasaner.
Det kan man godt blive lidt bidt af.
Fin beretning- og tillykke.
En rigtig fin madgris

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#18
Stort tillykke med en fin basse og tak for en medrivende beretning .... Uhhh, du vil kunne leve højt på den oplevelse lææææænge [8D]
Grisejagt ER stærkt vanedannende og jeg håber med hver en fiber i mit gamle kadaver at den sne de lover ikke bliver til alt for meget. For planen er at snuppe en tur i påsken efter grisebasser [Wink]

Mvh Farmor/Annelise [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#19
Herlig beretning[Smile]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)