Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tilspænd af montage på baser
#1
Hej ærede formænd.

Efter en TRÆLS oplevelse i weekenden efter en ellers fed skydning i Ulfborg oplevede jeg desværre at min montage på min nyerhvervede Millet LRS 6-25x56 gik løs pga manglende kraftig nok tilspænding.

Hvor kraftig spænder i når i spænder på baser der ikke har fingerskruer?

Normalt bruger jeg QRW ringe men da denne er med 35mm rør så er det nødvendigt og bruge den medfølgende montage.

Mvh Steffen.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
5Nm,

men det skal lige siges at ægte autister spænder med 4,67512612765123765123765Nm[Big Grin][B)][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

Hej ærede formænd.

Efter en TRÆLS oplevelse i weekenden efter en ellers fed skydning i Ulfborg oplevede jeg desværre at min montage på min nyerhvervede Millet LRS 6-25x56 gik løs pga manglende kraftig nok tilspænding.

Hvor kraftig spænder i når i spænder på baser der ikke har fingerskruer?

Normalt bruger jeg QRW ringe men da denne er med 35mm rør så er det nødvendigt og bruge den medfølgende montage.

Mvh Steffen.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]



SSG04 bruger qrw og den foreste gik løs for ham. Resultatet blev derefter.

GAP solgte på et tidspunkt en Warne momentnøgle eller hvad den nu kan kaldes, der er forudindstillet til montage skruerne. Den virker.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Eller køb en momentnøgle hos Skyttebutiken[:0]

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=953

Jeg bruger den også til skæftet på min CG 2000, som er meget følsomt med hensyn til spændinger.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Jeg bruger denne her fra Brownells :
http://www.brownells.com/gunsmith-tools-...25706.aspx

Indstillelig fra 10-70 inch-lbs, hvilket dækker mit brug til baser, kikkertringe, samt montage af Remington 700 i AI AICS/AICS AX skæfter.

Den tager almindelige bits - og her bruger jeg også et par sæt fra MagnaTip.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Jysk hånd moment. Har aldrig haft en der er gået løs.
Men en moment nøgle er da sikkert det bedste.

vildsvin i Danmark, JA tak

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Jeg tror da jysk håndmoment er lige så godt, når det anvendes af folk der bruger det dagligt.

Vi andre amatører der skal spænde skruer med ugers eller måneders mellemrum får ikke rutinen, så vi får nok bedst resultat med en momentnøgle.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Eller køb en momentnøgle hos Skyttebutiken[:0]

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=953

Jeg bruger den også til skæftet på min CG 2000, som er meget følsomt med hensyn til spændinger.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!


Har du en af disse fantastiske rifler, hvor man ikke behøver højdeskruen på kikkerten, men blot kan regulere træfpunktet, ved at spænde eller løsne forreste skæfteskrue[B)][Wink]
Hvis dette er tilfældet, vil en bedding fra magasinet, og ca 3cm ud under kammerstykket, fjerne denne specielle feature, og så du igen er afhængigt af justeringsskruerne på kikkerten
Svar
#9
Det er rigtigt at min forreste montage var løs i weekenden i Ulfborg - sikkert efter mange skud på indskydningsbanen og Allingåbro dagen før.. Kolde fingre her i vinter er ikke den bedste blanding når man skal kontrollere om montagen er spændt..

En blanding af spænding og virak sammen med det kolde vejr, gjorde at jeg ikke lige fik fingrene ned over mine montager, som iøvrigt er Warne.. Vingerne er ikke ret lange og der skal altså et vist vrid til for at sikre at de er ordentligt lagt til railen.

Jeg blev så indebrændt efter hændelsen at alle montagerne nu skiftes til enten Millett, Badger eller ligende der kan spændes med en 6 kant. Udfordringen består i at finde ens sæt til begge steyr rifler.

308 komp har været så flink at låne mig et par "rigtige" montager indtil jeg er oppe at køre igen udstyrsmæssigt - tak[Wink]

REX er allerede på opgaven med montagerne, da Bøssemegeren i Bjerringbro fortalte at Normark ikke gad at bøvle med Burris XTR ringe, da de havde kaldt omsætningen for spillemandsmønt[Sad] Jeg som egentlig gik og troede at en generalimportør i en vis grad var forpligtet til at gøre alt for at sælge producentes varer[B)]

Quick montagerne er rigtig fine når man skal skifte mellem aimpoint og en alm. kikkert til drivjagt, men det smarte må i al fremtid vige for sikkerheden, i at vide at kikkerten sidder hvor den skal!

Jeg er selv gammel metalsmølf som 308 komp ynder at kalde os[Big Grin] og jeg har altså skruet rigtig mange skruer og bolte i gennem tiden. Alligevel har vi med finmekanik at gøre, som mange af os ynder at skrue i fra morgen til aften og der er altså ikke noget værre en at skrue en lille 3 eller 4 millimeter skrue i ringene over..

Så i morgen går turen til skyttebytikken i Vingsted sammen Tikka 8270 og her erhverver jeg mig en rigtig fin momentnøgle[:p]

Vh. JBC

Hvad der kommer let er super fedt!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)