Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
Troede de var draget mod Polen igen(er det ikke der, de er opfostrede?Winkjvf observationernes sydgående mønster.
Når vi nu er ved rovdyr:
I Sverige har man besluttet at reducere de store rovdyr fra 7.000 til 3.000, gerne i samarbejde med nordmændene( der er lidt usikre pt pga ny regering)
Svar
Nå et par stykker til?

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/tracker...aaet-unger

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
Ny forskning

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Flot lobbyarbejde af Secher Jensen m fl. Så er jobbene vist sikret nogle år frem i en tid, hvor der skæres ind til benet på de offentlige udgifter, fx Sverige, der vil reducere sin stamme af store rovdyr fra 7000 til 3300 af samne grund.

De skulle hellere undersøge - hvis ikke gjort, men ej publiceret?!?, på den dødfundne ulv i Thy - havde antistoffer mod Parvovirus, hundesyge etc!
Mig bekendt, danner ulve ikke antistoffer mod selve sygdommene, men derimod mod vacciner, der reelt er svækkede sygdomsantigener.
Korriger mig, hvis det er forkert.
Hvis dette er tilfældet, bekræfter det hypotesen om undslupne eller udsatte ulve, der uanset oprindelse, selvfølgelig har gennemgået et vacc.program.
Svar
Baner vej for ådselsædere

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Så blev forvaltningsplanen præsenteret og godkendt i Vildtforvaltningsrådet[xx(]

http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyre...lanulv.pdf

Jeg har kun haft tid til at skimme planen, men umiddelbart ser den ud til udelukkende at være skrevet af tilhængere af ulve i Dk.

Erstatningsbeløbene ikke ret høje og desværre ingen loft over bestanden, kun meget begrænsede og restriktive reguleringsmuligheder og derfor - altså i teorien - mulighed for en bestand, som kan vokse til næsten det uendelige[V]

mvh
Korthår
Svar
DN afholder foredrag

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Et svensk foredrag, af et finsk ulve ekspert.

De første 6-7 minutter kan springes over.

http://www.youtube.com/watch?v=6xovwXlZ4...HcAcNfsiVg

Måske vi kunne få en ophidset diskussion[Big Grin]

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Spor af ulvepar i sønderjylland

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Ulvekobbel i Danmark

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/25/152918.htm

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
Pøj-pøj med det [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
Mon ikke det er lydoptagelser fra en polsk dyrepark?;-) Alle entusiaster vil jo gerne have lidt hype omkring deres kæpheste!
Deres var var også uforklarlige korncirkler i Skåne for nogle år siden.....
Svar
På et tidspunkt bliver Morten dd interviewet. Og udtaler hvis man finder lort skal man pakke det i en pose og sende det. For de elsker at få lort med posten.
Det skal de da få

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
Stærkt usandsynligt at ulve kan skydes

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Den er dog omfattet af loven om nødværge!
Svar
Hørbylunde

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Både hund og ulv

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Her var de

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Aarhus har haft besøg

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Citat fra artiklen:

"Det er ulvene fra det nordøstlige Polen og Baltikum. De er en del af en kæmpestor og meget omstrejfende bestand. Den blev øget markant, da Polen og de baltiske lande blev medlemmer af EU. Så gjaldt EU’s habitatdirektiv også i disse lande, og det betød, at de måtte frede ulven,« fortæller Thomas Secher Jensen."


Det er netop problemet - der er INGEN som forholder sig til hvor stor bestanden må blive - absolut heller ikke i den fremlagte forvaltningsplan i Danmark.
Et KÆMPE selvmål, som Danmarks Jægerforbund jo også har nikket ja til.

[xx(][xx(][xx(]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)