Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
Forvaltningsplan klar

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Korthår
Et kæmpe selvmål?
Ja, og i høj grad – men jeg synes ikke at det skal være jægerne, der skal være den drivende kraft i den tåbelige forvaltnings plan, vi er sårbare nok i forvejen til at bære et yderst upopulært standpunkt i en debat, der er tabt på forhånd. Danmarks Jægerforbund burde nok have frasagt sig forvaltningsplanen ud fra manglende beslutning grundlag, om end ikke for andet så for at få ro i egne rækker.

Forvatningsplanen er skrevet i forelskelsens rosa skær ved tanken om en hyggelig tykpelset bamsehund i den Danske fauna dvs. før problemerne ved en fast ulvebestand i Danmark er erkendt. Problemerne er ikke løst ved erstatning for tabte husdyr – det er tåbeligt naivt.
Vent bare til de første familie hunde er ædt, et par 100 får er skambidt eller et par skovgæster med børn er blevet fulgt ud af skoven, så kommer der nok andre boller på suppen.
Sverige og Frankrig har allerede problemer med bestand størrelsen. Lille Danmark med en større befolkning tæthed rammer sikkert bestand loftet betydelig hurtigere end både Sverige og Frankrig.
Jeg siger ikke at problemet løser sig selv, men de biologer der lige nu er så forelskede i en fast ulvebestand bliver snart til at tale med, når de ser konsekvensen af så stort et rovdyr i den danske fauna. Lige nu er de godt våde i bukserne ved tanken om et ynglepar – de er ligesom uden for pædagogisk rækkevide. Politikerne giver bare deres blå stempel uden at have forstået et suk af det hele, bare vi overholder EU’s regler.

mvh Thorlak

NB: De kommer næppe til Sjælland lige med det første[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Skræmmer ikke råvildt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Mage til en gang vrøvl [xx(][xx(]

Damen sætter en højtaler op i skoven som udsender ulvehyl.
Råvildtet reagerer ikke på lyden - ergo er de ikke bange for ulve.

Hvis hun i stedet udsatte nogen (flere) ulve og over tid ville råvildtet lære at forbinde ulvehylen med at artsfæller og lam forsvandt. Bare det at ulve jager et spring råvildt, tager en enkelt og resten undslipper....... Så vil jeg æde min gamle hat på at inden der er gået 1 år, så har råvildtet lært at blive bange for ulve.

Ellers skulle råvildt da være markant dummere end elgene i Sverige

Jeg har prøvet at ringe til Trine, men hun er på ferie til den 21/7

Nogen bør forklare hende hvordan naturen fungerer, så jeg ringer den 21.

Trine Munck Jensen

Studerende

Institut for Bioscience - Faunaøkologi

Grenåvej 14

bygning Kalø, lokale H240

8410 Rønde

Danmark

Direkte telefon: 87158887

--
FKF

ANNA
Svar
Herre Jemini, hvor naiv har man lov til at være[:0]

Rådyrene i DK er åbenbart dummere end dem i Sverige, som søger ind til bebyggelse i de tætteste ulve områder.

En ting er lyd, noget andet er fært. Her ville reaktionen nok have været noget anderledes.

Hun kunne have afspillet løve ell. tiger brøl og vare kommet til eksakt samme resultat.

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Selv hvis råvildt kommer til at kende ulvene som prædatorer, er det næppe sansynligt at de vil blive skræmt af ulvehyl..

Ulve hyler stort set ikke under deres jagt, men bruger det som territorie-markering og kontakt over lang afstand.

Råvildt ER ikke de mest begavede dyr, så selv hvis de blev jaget af ulve, vil de næppe lære at forbinde ulvehyl med en direkte fare som de skal flygte fra.

Måske skulle "Trine" have studeret ulvenes naturlige opførsel lidt inden hun gik i gang med at lave den "undersøgelse" Det ville nok også have været "god videnskabelig metode" med en "baseline" til "forsøget" altså at afspille ANDRE rovdyr lyde også.
Samt at have studeret rådyrs normale reaktioner på lyde---

Isoleret set er det jo endnu en "disney" [xx(] Fordi vi mennesker synes at ulvenes hyl er "uhyggelige" så gør de små søde rådyr det nok også... [:o)]

Vorherre til hest ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
ikke for at hænge Trine ud, men kend din modstander er meget lettere når de har en FB profil

https://da-dk.facebook.com/trinemunckjensen

--
FKF

ANNA
Svar
Første hunulv

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
OG... Las os så for hunde da slippe for det vrøvl om "importerede og udsatte "var(ebil)ulve" ...

Sel hvis man VAR fanatisk nok, er det vel særdeles usandsynligt at kunne importere og udsætte ikke mindre end 11 forskellige ulve i DK..
De "danske" ulves opførsel tyder heller ikke meget på at de skulle være "opdrættede" ulve, de er jo ret sky og gode til at undgå for meget kontakt med mennesker...

Get a grip!!! Reality check please!! [xx(]

Jeg ved fra velplacerede kilder i Polsk jagt, at polakkerne ofte skyder ulve og graver dem ned, men at det ikke er nær nok til at holde den polske bestand i skak.....[xx(] derfor migrerer de polske ulve ind i og gennem nordtyskland, mod mere "ulvefri" områder, ulve vil nemlig gerne have god plads[^]

Sidst 1980'erne observerede Siriuspatruljen de første "nye" ulve i Nordøstgrønland... Disse dyr havde tilbagelagt mere end 3000 km gennem de absolut mest øde og næringsfattige områder på denne planet!!! nogle af dem var helt alene på farten... og mindst en af de observerede var en enlig hun-ulv!!
Tror man vikelig at et sådant dyr behøver hjælp for at bosætte sig hvor den gerne vil???? Ak - ja.... idiotien kender åbenbart ingen grænser nu om dage...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
“Jeg tror det er en ulv, måske en voksen hunulv. Hun har et dejligt hyl. Frekvensen er rigtig for en europæisk voksen hunulv, og højst sandsynligt ikke en hund."

[Big Grin]
Mvh

Niels.
Svar
Jysk kalv frygtes dræbt af ulv

http://www.tv2oj.dk/artikel/230694:Silke...d-kalv?rss

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
Håber da erstatningen er bedre end for den økologisk opdrættede herefordkalv af samme str, der blev slået af ulv ved Hemmet i fjor, og som, hvad jeg er blevet fortalt, blev kompenseret med sølle 900kr.
At kalven blev slået 200m fra beboelse er så en anden sag....
Svar
Ulve 2014

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Ulvealarm afblæst i Thorning

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Silkeborg

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Rørbæk sø

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Ulven filmet

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Ulven er ikke en hellig ko

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Mistet 50 får[xx(]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Fastboende ulv i midtjylland

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)