Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
Lige apropos naboens strejfende hunde...

En af vores gode venner fik i går "slagtet" næsten alle deres racehøns, ænder og gæs af 2 strejfende hunde. Der var elektrisk fårehegn rundt om alle dyrene men alligevel lykkedes det de møgkøtere at komme ind og "hygge sig". Da de går ud for at få stoppet det, så snapper hundene dem i armene og bukserne.

Vores venner har 4 gange tidligere optaget hundene og kontaktet politiet - Hver gang har politiet blot ringet til ejeren og bedt ham hente dem hjem. Ingen bøde, ingen straf eller noget.

Denne gang optog politimanden modvilligt rapport og vil så indenfor de næste dage følge op på sagen. Men igen blev ejeren bare kontaktet og bedt om at hente sine hunde...

Havde de haft jagttegn havde de så naturligvis været i deres gode ret til at plaffe hundene imens de pelsede hønsene, men det her burde jo aldrig være sket. Politiet har jo tydeligvis ikke ressourcer til at tage sig af folks strejfende møgdyr, og så skal det naturligvis være tilladt selv at tage affære.

En nabolandmand med noget skov vil nu indrykke annonce i avisen og så tage sig af hundene når de strejfer igen...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Hvis du gør, vil jeg foreslå du ændrer din signatur



He he, det kan sku godt være:-)

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Et forslag: GT-ALFAHAN [Big Grin][Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

Så lani nu er du også snart nød til at give din stemme hvis ikke du vil føle dig uden for

Michael

skovarbejder af guds nåde



Ikke forstået [?][?]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
Ja og HER er der jo så præcis tale om nødret!!

Det har altid været i orden.

Det er ikke det jeg argumenterer imod.

Det jeg finder som retarderet opførsel er at skyde husdyr der ikke er til fare for nogen.

Den holdning kommer jeg aldrig til at ændre.

Det er og bliver pansernes pligt at opretholde lov og orden!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
GT>> Ved godt hvad din holdning er, og er egentligt også enig i det. Faktum er bare: Der bliver ikke opretholdt lov og orden på dette område som sagen jo tydelig viser. Politiet har enten ikke resourcerne eller gider ikke tage sig af det...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Andre end mig som ikke kan komme ind på siden ulvefrit Danmark ??
Svar
Når de har optaget hundene 4 gange uden der er sket noget, er det da også for dumt ikke at gøre noget anderledes.
1) optag hundene
2) ryk halsbåndet af og smid det i fyret
3) vent til det bliver fredag efter normal lukketid (så udleveres hundene først mandag morgen)
4) kør til et hundeinternat - langt væk - aflever dem anonymt - "fangede lige her ude på vejen"
Når internatet er inde over, kommer politiet det også.

Det bliver så dyrt det sikkert ikke gentager sig

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...952054.ece

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
Glædeligt at søgningen er så stor[^]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Jeg saksede lige det her fra et søsterforum. Jeg er komplet enig med skribenten, kunne ikke have skrevet det bedre selv, så here goes:

" Trist med sådan en protestside...

Ulven er en naturlig del af vores fauna. Den blev, heldigvis kun midlertidigt, udryddet i DK i en tid hvor vi ikke havde indsigt og forståelse for samspillet mellem natur og menneske. Utallige arter af planter og dyr er for evigt udryddet på kloden, på grund af menneskets uforstandige rovdrift på naturen. De seneste år har de fleste på den baggrund dog heldigvis forstået, at vi ikke uhæmmet kan herske over naturen, uden det får alvorlige konsekvenser.
Vi prøver i dag på globalt plan, at beskytte dyr og planter der er truede af udryddelse. Vi undres når verdens fattige befolkning ikke forstår, at de skal lade elefanterne leve, selv om de tramper marker og afgrøder ned. Vi undres, når de jagter næsehorn for at skaffe brød på bordet, eller tigeren der må lade livet fordi en landsby føler sig truet. Vi undres, når de fælder regnskoven for at få plads til at dyrke det daglige brød, og samtidigt skaber erosion og fjerner levegrundlaget for en række vilde dyr og planter. - Kan de da ikke forstå dernede i de fattige lande, at de må leve side om side med klodens andre skabninger? Heroppe har vi nemlig masser af forståelse for vigtigheden af et naturligt og varieret dyre – og planteliv, eller hvordan er det nu det er...?

Jeg undrer mig, når jeg hører, at voksne mennesker i et af verdens rigeste lande har regnet ud, at vi ikke har plads til en håndfuld ulve i Danmark. De argumenterer oftest med, at ulven jo slet ikke er truet. De har nemlig regnet sig frem til – at hvis bare den får lov at leve i de andre lande hvor den også findes, kan vi sagtens udrydde den her. Altså én moral for "de andre" og én for os i Danmark.
Den slags regnestykke lugter altid langt væk og kan omregnes til den velkendte formel: Moral + Moral = Dobbeltmoral"

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg saksede lige det her fra et søsterforum. Jeg er komplet enig med skribenten, kunne ikke have skrevet det bedre selv, så here goes:

" Trist med sådan en protestside...

Ulven er en naturlig del af vores fauna. Den blev, heldigvis kun midlertidigt, udryddet i DK i en tid hvor vi ikke havde indsigt og forståelse for samspillet mellem natur og menneske. Utallige arter af planter og dyr er for evigt udryddet på kloden, på grund af menneskets uforstandige rovdrift på naturen. De seneste år har de fleste på den baggrund dog heldigvis forstået, at vi ikke uhæmmet kan herske over naturen, uden det får alvorlige konsekvenser.
Vi prøver i dag på globalt plan, at beskytte dyr og planter der er truede af udryddelse. Vi undres når verdens fattige befolkning ikke forstår, at de skal lade elefanterne leve, selv om de tramper marker og afgrøder ned. Vi undres, når de jagter næsehorn for at skaffe brød på bordet, eller tigeren der må lade livet fordi en landsby føler sig truet. Vi undres, når de fælder regnskoven for at få plads til at dyrke det daglige brød, og samtidigt skaber erosion og fjerner levegrundlaget for en række vilde dyr og planter. - Kan de da ikke forstå dernede i de fattige lande, at de må leve side om side med klodens andre skabninger? Heroppe har vi nemlig masser af forståelse for vigtigheden af et naturligt og varieret dyre – og planteliv, eller hvordan er det nu det er...?

Jeg undrer mig, når jeg hører, at voksne mennesker i et af verdens rigeste lande har regnet ud, at vi ikke har plads til en håndfuld ulve i Danmark. De argumenterer oftest med, at ulven jo slet ikke er truet. De har nemlig regnet sig frem til – at hvis bare den får lov at leve i de andre lande hvor den også findes, kan vi sagtens udrydde den her. Altså én moral for "de andre" og én for os i Danmark.
Den slags regnestykke lugter altid langt væk og kan omregnes til den velkendte formel: Moral + Moral = Dobbeltmoral"

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Hvor er det rart at der findes nogen der på fornuftig måde kan få det man selv tænker ned på skrift, very good posting [Smile]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
Dobbelmoralkorter er et supertrick, specilet da den kan vende begge veje, dog her bare på lidt mere lokalt plan.

Hvor mange af dem der ønsker, eller har svært ved at se problematik med, ulv, bor eller lever på en måde så de kan blive negativt berørt af eventuel ulvebestand.
Svar
Iflg http://www.ulvefrit.dk skal der være udsat 3 ulvepar(dyrehaveulve) omkring 1.12.12 i Thy, Vestjylland og Silkeborgegnen.
Svar
Hvis et berøringskriterium er en forudsætning for en debat, har dette forum næppe nogen berettigelse.

[Image: bueskytte.png]
Svar
Har givet ulvefrit.dk min tilkendegivelse
Det kulturlandskab vi har i DK giver overhovedet ikke en berettigelse for en ulvebestand.
http://news.sky.com/story/1010687/wolf-a...-off-beast
http://www.newsminer.com/article_78ddd3d...c6549.html
http://winnipeg.ctvnews.ca/man-disputes-...-1.1207713
http://www.youtube.com/watch?v=NnT3_H4Kv2s
http://www.nbcnews.com/id/35913715/ns/us...WcF3FeiRUI

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
Ja, det er måske lidt uklart hvad man egentligt skriver under på ifm ulvefrit.dk.

Men det man har set i Sverige skræmmer. Nu har vi pt nok 2 ulve i DK, skal vi så til at importere flere ulve fra Sibirien for at have en bred nok genpulje ? eller skal de jævnligt flyttes under bedøvelse med helikopter, når de nærmer sig husdyrtætte områder ?

Jeg har tolket en underskrift som en stemme imod administration af embedsmænd og biologer der, måske forståeligt nok, er fortabt i deres fagområde.

Så selvom jeg har skrevet under, så må ulven gerne komme på besøg og slå sig ned i naturlige mængder i områder den finder passende. I det omfang den bliver et problem for en hvilkensomhelst menneskelig aktivitet, så synes jeg at bestanden skal "nornmaliseres".

I det omfang Ulvefrit.dk oplever succes, så tror jeg at det til en vis grad kan tilskrives Ida Aukens unge, blå øjne og en manglende tro på at hun kommer til at se realistisk på sagen.

Mvh Pete
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hvis et berøringskriterium er en forudsætning for en debat, har dette forum næppe nogen berettigelse.

[Image: bueskytte.png]


Det er helt OK at deltage i debatten, selv om man ikke selv kan blive berørt af det man debatere.
Jeg finder det dog dobbelt dobbelmoralsk, hvis man trækker dobbeltmoralkortet når man selv er i sikkerhed. Hvis man derimod boede i kerneområdet for en kommende ulvebestand, og var fåreavler med en stor børneflok, og så stadig betingelsesløst var tilhænger af ulve i baghaven, ja så var det fair at kalde andre dobbeltmoralske.
At den "tænkte" fåreavler så nok ikke ville få et medlemskab af MENSA, er j en anden sag
Svar
Jeg forstår ikke helt hvad du skriver; man må godt, men man må ikke alligevel........................og du finder det dobbeltmoralsk hvis andre trækker dobbeltmoral kortet........hmmmm, det lyder indviklet.....
Svar
Citat:quote:

Den slags regnestykke lugter altid langt væk og kan omregnes til den velkendte formel: Moral + Moral = Dobbeltmoral"


Kald mig bare dobbelmoralsk Lasse, det ved jeg at jeg ikke er!
Men jeg er en stor dreng, jeg kan sagtens tåle det[Wink]
- jeg er ikke fåreavler.
- jeg er ikke landmand
- jeg har ikke jagt i DK.
- jeg har jagt i udlandet, steder hvor der ingen ulve er.

Så nej, ingen dobbelmoral her!

Men det er selvfølgelig nemt at sidde i ligusterhvarteret og ønske ulven tilbage velvidende at det ikke vil få noget impact overhovedet på eens egen familie eller hushold. Det er da dobbelmoral hvis noget er.

Hvad præcist er det så at ulven tilfører Danmark som vi så fint har kunnet leve uden??

Og drop nu det hysteri om at det kun er folk med kronvildtjagt der tuder.
Lever ganske fint uden kronvildtjagt og har som sådan ingen problemer med at denne jagt blev ødelagt.

Det jeg har et problem med er at folk, hvorpå ulven ikke har noget impact, nok når alt kommer til alt lever i en urealistisk verden.
Det er sku da for nemt at antage holdningen at folk der mister gode avlsdyr bare skal kompenseres økonomisk.
Hvad er så en passende erstatning??
Hvad koster det at miste gode avlsdyr i en virksomhed ?
Prøv at forestille dig, sat på spidsen, hvis dit job pludselig blev ramt af noget udefra kommende som jeg havde forårsaget ud fra en romantisk forestilling?
Noget som jeg ikke gjorde ud fra nogen økomomisk, faglig eller faunamæssig berettigelse eller nødvendighed, men bare kunne være så køøøøønt.
Jeg mener bestemt IKKE jeg er dobbelmoralsk da jeg i min givne situation kunne være komplet ligeglad da ulven måske ikke ville have noget impact på oliebranchen eller våbenbranchen, og dog, det kunne være at salget af lyddæmpere lige pludselig eksploderede.
Så hvis leg gerne vil lyde lært/belæst findes der så ikke et sofistikeret ord for det modsatte af dobbelmoralsk.

Vi har defineret at moral + moral er lig dobbelmoral.

Så hvad er moral divideret med 2???

Det må jo være det jeg er når det intet impact har på mig[Big Grin]
Så hvad hedder

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Folkene bag ulvefrit.dk

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)