Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
Citat:quote:

Den slags regnestykke lugter altid langt væk og kan omregnes til den velkendte formel: Moral + Moral = Dobbeltmoral"


Kald mig bare dobbelmoralsk Lasse, det ved jeg at jeg ikke er!
Men jeg er en stor dreng, jeg kan sagtens tåle det[Wink]
- jeg er ikke fåreavler.
- jeg er ikke landmand
- jeg har ikke jagt i DK.
- jeg har jagt i udlandet, steder hvor der ingen ulve er.

Så nej, ingen dobbelmoral her!

Men det er selvfølgelig nemt at sidde i ligusterhvarteret og ønske ulven tilbage velvidende at det ikke vil få noget impact overhovedet på eens egen familie eller hushold. Det er da dobbelmoral hvis noget er.

Hvad præcist er det så at ulven tilfører Danmark som vi så fint har kunnet leve uden??

Og drop nu det hysteri om at det kun er folk med kronvildtjagt der tuder.
Lever ganske fint uden kronvildtjagt og har som sådan ingen problemer med at denne jagt blev ødelagt.

Det jeg har et problem med er at folk, hvorpå ulven ikke har noget impact, nok når alt kommer til alt lever i en urealistisk verden.
Det er sku da for nemt at antage holdningen at folk der mister gode avlsdyr bare skal kompenseres økonomisk.
Hvad er så en passende erstatning??
Hvad koster det at miste gode avlsdyr i en virksomhed ?
Prøv at forestille dig, sat på spidsen, hvis dit job pludselig blev ramt af noget udefra kommende som jeg havde forårsaget ud fra en romantisk forestilling?
Noget som jeg ikke gjorde ud fra nogen økomomisk, faglig eller faunamæssig berettigelse eller nødvendighed, men bare kunne være så køøøøønt.
Jeg mener bestemt IKKE jeg er dobbelmoralsk da jeg i min givne situation kunne være komplet ligeglad da ulven måske ikke ville have noget impact på oliebranchen eller våbenbranchen, og dog, det kunne være at salget af lyddæmpere lige pludselig eksploderede.
Så hvis leg gerne vil lyde lært/belæst findes der så ikke et sofistikeret ord for det modsatte af dobbelmoralsk.

Vi har defineret at moral + moral er lig dobbelmoral.

Så hvad er moral divideret med 2???

Det må jo være det jeg er når det intet impact har på mig[Big Grin]
Så hvad hedder

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Beskeder i denne tråd
Det var en ulv der spiste får i midtjylland - af GT - 12-04-2013, 10:14 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)