Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
Juraprofessor sår tvivl om ulve

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

[quote].

Vi har defineret at moral + moral er lig dobbelmoral.

Så hvad er moral divideret med 2???
Det må være mangel på moral, eller det som dem der kender dig siger "totalt skrubbelløs"[B)][Wink][Wink][Wink]
Det må jo være det jeg er når det intet impact har på mig[Big Grin]
Så hvad hedder

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det jeg har et problem med er at folk, hvorpå ulven ikke har noget impact, nok når alt kommer til alt lever i en urealistisk verden.

Så har vi fået sat det på plads...................[Image: 39-1.gif]
Svar
Jeg mener ikke, at alle modstandere af ulve i danmark er dobbeltmoralske. Men jeg mener det er dobbeltmoralsk at være modstander af ulve i Danmark, samtidig med at man synes de lokale skal beskytte tigeren i Indien og elefanter, næsehorn og løver i Afrika.

Jeg synes i grunden heller ikke jeg selv er dobbeltmoralsk. Jeg har da jagt i Sverige hvor ulven er set for nylig, og jeg har tit mine børn med på jagt. Det kribler i nakkehårene når vi går hjem fra vakkojen i den begsorte nat, men det får mig ikke til at ønske ulven væk. Jeg prøver at lære børnene at færdes i naturen med en vis portion opmærksomhed, så bliver det mindre farligt, men heldigvis aldrig helt ufarligt, som i zoo.

Jeg siger ikke at det er helt uproblematisk at have vilde dyr i "vores" natur. Jeg kan bare ikke lide alternativet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Ulvefrit.dk får også min støtte.
Det er en illusion at tro at Danmark kan bære en ulvebestand.
Hvis vi lige sammenligner de nordiske landes Befolknings tal pr. Km2
Danmark havde i 2012. 130,1 indbyggere pr km2
Sverige havde i 2012. 23,1 indbyggere pr km2
Norge havde i 2012. 16,5 indbyggere pr km2
Mvh aleksander

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
Endnu mere interessant er det vel at det opdyrkede i areal i DK er omkring 60% hvorimod det kun er 5-10% MAKS i Norge og Sverige...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Kode:
Så har vi fået sat det på plads...................

Ja ryst du på hovedet der rager mig en skid[Wink]
Det er sku nemt at bo på "stenbroen" og være "for" ulve i jylland.

JA, mælken kommer fra koen[Big Grin]

Citat:quote:

Endnu mere interessant er det vel at det opdyrkede i areal i DK er omkring 60% hvorimod det kun er 5-10% MAKS i Norge og Sverige...



Ja præcis. Så vil der være endnu mindre reel brugbar biotop til rovdyret og endnu mindre bebyggeligt land til de langt flere indbyggere pr kvadratkilometer[Wink]
Så er det heldigvis "bare" de skide bønder der kommer til at stå for skud igen.
De vælter jo også bare rundt i støttekroner alligevel, så fuck dem[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det har stadig intet impact for MIG.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Det er lidt skægt at ingen forholder sig til det indlæg som LasseScout kom med, i stedet forvrides ordene så de passer ind i egen retorik.

og Jørgen, du er bare bange for ulven fordi du kun har rugbrøds motor på din rullestol [Wink] Men jeg har en løsning til dig, så du ikke skal frygte mere http://www.youtube.com/watch?v=ha9S0LXPHx8

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
Forholder mig helt klart til citatet. Mener stadig ikke der er plads til den slags prædatorer. Også selv om de ikke ville have noget impact på mig.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

Forholder mig helt klart til citatet. Mener stadig ikke der er plads til den slags prædatorer. Også selv om de ikke ville have noget impact på mig.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Hvor ?

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
Der efterspørges kommentarer til legolasses saksede indlæg, som han jo så står på mål for.

Mine kommer så her:

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg saksede lige det her fra et søsterforum. Jeg er komplet enig med skribenten, kunne ikke have skrevet det bedre selv, så here goes:

" Trist med sådan en protestside...
Nej tværtimod - godt nogen tør "tage tyren ved hornene" og forholde sig realistisk til tingene.

Ulven er en naturlig del af vores fauna.
Nej det er den ikke længere, Danmark har forandret sig rigtig meget siden ulven var her sidst. Leveområdet, biotopen eller habitaten er væsentligt anderledes i dag end dengang. Det er bl.a. dette faktum "ulvefortalerne" ikke forholder sig realistisk til.

Den blev, heldigvis kun midlertidigt, udryddet i DK i en tid hvor vi ikke havde indsigt og forståelse for samspillet mellem natur og menneske.
Det er jo så et postulat. Indsigt og forståelse er jo et relativt nyt "luxusemne" som opstår når der er "overskud" i samfundet, enten økonomisk eller på anden måde.
Man kan jo også se det som en naturlig konsekvens af, at mennesket bredte sig ind i "ulveland" - selvfølgelig med fatale følger for ulven, men det er sådan det er.

Utallige arter af planter og dyr er for evigt udryddet på kloden, på grund af menneskets uforstandige rovdrift på naturen.
Fuldstændig rigtigt og her er jeg helt enig, men hvad har det med den konkrete Ulveproblematik at gøre. Landskabet ER jo ændret, der ER ikke længere leveområder for ulven i Danmark, ulven ER et rovdyr som lever af kød og den tager det, hvor det er lettest. Det er jo den virkelighed vi er nødt til at forholde os til

De seneste år har de fleste på den baggrund dog heldigvis forstået, at vi ikke uhæmmet kan herske over naturen, uden det får alvorlige konsekvenser.
Ja, heldigvis, og også her er jeg enig, og det tror jeg stort set alle er - også os som går ind for et ulvefrit.dk
Men skal vi spole filmen tilbage? - Kan vi det? - Hvem skal betale? - Hvem skal flytte(s)?
Vi er jo nødt til at forholde os til den virkelighed vi lever i, og hvis den skal ændres, må der træffes beslutninger.
Men i min verden er en "beslutning" om at nu skal mennesker og ulve leve i skøn harmoni og idyl ikke realistisk, og kan kun opstå hos folk, som har et meget fjernt forhold til "real life".

Vi prøver i dag på globalt plan, at beskytte dyr og planter der er truede af udryddelse.
Ja, og det er godt, men desværre ofte på en forkert måde, men det er en helt anden diskussion.

Vi undres når verdens fattige befolkning ikke forstår, at de skal lade elefanterne leve, selv om de tramper marker og afgrøder ned. Vi undres, når de jagter næsehorn for at skaffe brød på bordet, eller tigeren der må lade livet fordi en landsby føler sig truet. Vi undres, når de fælder regnskoven for at få plads til at dyrke det daglige brød, og samtidigt skaber erosion og fjerner levegrundlaget for en række vilde dyr og planter.
Nej nu må du stoppe. Jeg tror da kun det er teoretikere, som har ders på det "tørre" som UNDRES.
Det er da nemt at FORSTÅ, men handlingerne efterfølger jo det reelle problem; at vi i vores mangfoldighed og evige jagt på at stille sulten, har bevæget os ind i disse dyrearters områder.
Og det er nemt at være bagklog - og igen kan vi nemt sige filmen skal køres tilbage - men det er jo meget vanskeligt.
Men i bl.a. Afrika har man vel gennem de senere år forsøgt at påvirke lokalbefolkningen med et andet syn på udnyttelsen af naturen, og vel også flyttet landsbyer for at udvide reservater, så dyrene får den plads som er nødvendig for dem. Og det er jo netop sagens kerne.

- Kan de da ikke forstå dernede i de fattige lande, at de må leve side om side med klodens andre skabninger? Heroppe har vi nemlig masser af forståelse for vigtigheden af et naturligt og varieret dyre – og planteliv, eller hvordan er det nu det er...?
Ja det er jo netop denne urealistiske tilgang til virkeligheden, som - efter min mening - dominerer hos ulvetilhængerne.
Jeg er selvfølgelig tilhænger af at menneskeheden skal levne plads til andre skabninger - hvem er ikke det, men at "tale" sig til denne forståelse eller kræve øget tolerance hos andre, er jo ikke gangbar i det lange løb. Der tæller kun økonomi, så andre landes tolerance er fint og ønskelig, men regningen skal jo betales - og hvis den rige vestlige verden ikke vil gøre det, får det desværre negative konsekvenser på naturen.
Det kan og skal selvfølgelig også overføres til ulvedebatten. Men mon ulvetilhængerne vil betale for ulemperne? - jeg har min tvivl, men råbe op, det kan de.

Jeg undrer mig, når jeg hører, at voksne mennesker i et af verdens rigeste lande har regnet ud, at vi ikke har plads til en håndfuld ulve i Danmark. De argumenterer oftest med, at ulven jo slet ikke er truet. De har nemlig regnet sig frem til – at hvis bare den får lov at leve i de andre lande hvor den også findes, kan vi sagtens udrydde den her.
Der er ingen grund til at undres. Disse voksne mennesker har måske bare set realistisk på forholdene og forholdt sig til den verden vi lever i.
For min skyld må der gerne være ulve i Danmark, hvis vi har egnede leveområder til dem - men det har vi ikke.
For min skyld må de gerne være i f.eks. Hanstholm reservatet. Det er desværre nok ikke stort nok til at ulvene kun vil være der.
Konsekvensen vil være at reservatet skal udvides; ingen problemer fra min side, men så må Staten eller de som ønsker ulvene jo opkøbe de nødvendige ejendomme og lægge dem under reservatet, ELLER lade folk forsvare sig og sine husdyr (regulere ulvene), hvis/når ulvene kommer uden for reservatet.
At pådutte en eksisterende lokalbefolkning store ulemper for at en bybefolkning, uden gener af ulvene, kan bryste sig af en god samvittighed og "å vi er så gode og politisk korrekte" mentalitet, som dybest set nok mest skal bruges til at "slå" andre lande i hovedet med, er for mig kun endnu et eksempel på, at mange lever i en fantasiverden.

Altså én moral for "de andre" og én for os i Danmark.
Den slags regnestykke lugter altid langt væk og kan omregnes til den velkendte formel: Moral + Moral = Dobbeltmoral"

Tjaee....jvf. mine ovenstående bemærkninger, kan jeg ikke være mere uenig.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



mvh
Korthår - fra ulveland[Smile]
Svar
Godt sagt korthår.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Se det er "good posting" Korthår. Keep up!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Korthår, præsist og uden fnidder, tak.

Hav en god weekend, Thorlak.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

Ulvefrit.dk får også min støtte.
Det er en illusion at tro at Danmark kan bære en ulvebestand.
Hvis vi lige sammenligner de nordiske landes Befolknings tal pr. Km2
Danmark havde i 2012. 130,1 indbyggere pr km2
Sverige havde i 2012. 23,1 indbyggere pr km2
Norge havde i 2012. 16,5 indbyggere pr km2
Mvh aleksander

Born to HUNT forced to work



Nu er der meget store områder i både Norge og Sverige hvor der ikke er ulv og det giver derfor ikke mening at medregne disse områder i en sådan samme ligning. På samme måde er der i gen ulve i de tættest befolkede områder i Danmark som fx storkøbenhavn og der giver derfor heller ikke mening at medregne befolkningen fra disse områder. Tager man højde for dette ser regnestykket noget anderledes ud. Der er stadigt relativt flere mennesker i Jylland, men næppe vildt mange flere hvis man sammenligner relativt til fx. Ordtyskland hvor vores ulve vel kommer fra.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
også en rejst tommel herfra

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Jeg synes bare de samme argumenter gentages i det uendelige. De får ikke mig til at ændre holdning, ligesom jeg ikke kan få modstanderne til at ændre deres holdning, så jeg vil godt i det mindste prøve at nuancere min holdning en smule.

Selvom jeg går ind for en ulvebestand, betyder det ikke at jeg er modstander af at nedlægge individer fra bestanden. Jeg er fuldstændig på det rene med, at hvis der kommer en ulvebestand, er det fordi vi giver den lov til at komme, og jeg synes også vi har pligt til at bruge de midler der er nødvendige for at gøre generne i den forbindelse tålelige.

Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg ser en ulv, glæder det mig. Hvis den truer mig, vil jeg forsøge at skræmme den væk, men hvis den angriber mig, vil jeg forsøge at dræbe den. Jeg er som regel bevæbnet når jeg risikerer at møde ulve. Men her taler vi om individer. Jeg mener ikke det er dobbeltmoralsk at gå ind for at have en bestand, samtidig med man går ind for at nedlægge individer fra bestanden, det er jo præcist det vi gør når vi går på jagt.

Jeg ved ikke om enkelte ulve ligefrem kan få så meget smag for tamdyr, at de ikke tager andet. Hvis det er tilfældet, mener jeg også man kan fjerne sådan et dyr fra bestanden. Dog ser det ud til, at tyskernes erfaring er, at størstedelen af ulvenes føde forbliver vildt, mens kun en lille del er tamdyr. Hvis det mønster bliver det samme i Danmark får vi nok råd til at leve med det. Der er allerede et godt system til beregning af erstatning for husdyr, og de gange jeg har været i kontakt med mennesker der har fået erstatning for tabte dyr (af andre årsager), har de ihvertfald ikke været utilfredse med erstatningens størrelse, selvom det jo aldrig er rart at miste dyr.

Hvad er det for noget med, at der ikke er plads til ulven i Danmark ? Foreløbig er det en sensation hver gang nogen overhovedet ser en ulv, så den eller de der er, har da tilsyneladende mægtig god plads. Jeg synes, at de der taler for en bestand på 100 ulve skyder for højt, men om der så var 50 i Danmark, ville en ulv stadig være et sjældent syn.

Så min holdning er stadig den, at selvfølgelig har vi råd og plads til ulve i Danmark. De problemer det kommer til at give kan vi løse på en måde så det bliver til at leve med, og det bliver en berigelse for alle at få øget biodiversiteten på den måde, uanset om man er jyde, fynbo eller bornholmer.

Jeg kan godt, ligesom modstanderne, frygte at lovgiverne anlægger et urealistisk romantisk syn på ulvebestanden, så regulering bliver umulig. Det vil sandsynligvis give bagslag, og så vil vi se den samme fraktionering i fortalere og indædte modstandere som f.eks. i Sverige. Så vil der blive krig og ballade og ulovlig regulering, og det kan ingen være tjent med.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Der efterspørges kommentarer til legolasses saksede indlæg, som han jo så står på mål for.

Mine kommer så her:

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg saksede lige det her fra et søsterforum. Jeg er komplet enig med skribenten, kunne ikke have skrevet det bedre selv, så here goes:

" Trist med sådan en protestside...
Nej tværtimod - godt nogen tør "tage tyren ved hornene" og forholde sig realistisk til tingene.

Ulven er en naturlig del af vores fauna.
Nej det er den ikke længere, Danmark har forandret sig rigtig meget siden ulven var her sidst. Leveområdet, biotopen eller habitaten er væsentligt anderledes i dag end dengang. Det er bl.a. dette faktum "ulvefortalerne" ikke forholder sig realistisk til. Nu kan jeg jo ikke tale på alle ulvefortaleres vegne, men dem jeg har talt med forholder sig netop realistisk til ændringerne i habitatområderne og konsekvensen af det er jo blot at der udelukkende er plads til en lille bestand, som bør reguleres stramt

Den blev, heldigvis kun midlertidigt, udryddet i DK i en tid hvor vi ikke havde indsigt og forståelse for samspillet mellem natur og menneske.
Det er jo så et postulat. Indsigt og forståelse er jo et relativt nyt "luxusemne" som opstår når der er "overskud" i samfundet, enten økonomisk eller på anden måde.
Man kan jo også se det som en naturlig konsekvens af, at mennesket bredte sig ind i "ulveland" - selvfølgelig med fatale følger for ulven, men det er sådan det er. ja sådan kan man da godt vælge at se på det, men så bør den betragtning jo også overføres på alle mulige andre dyrearter og faunaen iøvrigt, det tror jeg næppe der er opbakning til

Utallige arter af planter og dyr er for evigt udryddet på kloden, på grund af menneskets uforstandige rovdrift på naturen.
Fuldstændig rigtigt og her er jeg helt enig, men hvad har det med den konkrete Ulveproblematik at gøre. Landskabet ER jo ændret, der ER ikke længere leveområder for ulven i Danmark, ulven ER et rovdyr som lever af kød og den tager det, hvor det er lettest. Det er jo den virkelighed vi er nødt til at forholde os tilog hvad så ??? vandløbet er jo rettet ud,skovene er fældet, markerne er drænede osv, det er jo den virkelighed vi er nød til at forholde os til. Ja, og det prøver man i større og større grad at genoprette, heldigvis.

De seneste år har de fleste på den baggrund dog heldigvis forstået, at vi ikke uhæmmet kan herske over naturen, uden det får alvorlige konsekvenser.
Ja, heldigvis, og også her er jeg enig, og det tror jeg stort set alle er - også os som går ind for et ulvefrit.dk
Men skal vi spole filmen tilbage? - Kan vi det? - Hvem skal betale? - Hvem skal flytte(s)?
Vi er jo nødt til at forholde os til den virkelighed vi lever i, og hvis den skal ændres, må der træffes beslutninger.
Men i min verden er en "beslutning" om at nu skal mennesker og ulve leve i skøn harmoni og idyl ikke realistisk, og kan kun opstå hos folk, som har et meget fjernt forhold til "real life". det jo noget fnidder at komme med, igen de ulvefortalere jeg har talt med er da godt klar over at selv en lille bestand af ulve vil skabe gnidninger imellem mennesker og ulvene, men hvem siger at vi skal leve i "skøn harmoni" som du så hånligt udtrykker det. Det kan lade sig gøre i andre lande, så kan det også i danmark, man skal bare sørge for at holde bestanden nede på et tåleligt niveau

Vi prøver i dag på globalt plan, at beskytte dyr og planter der er truede af udryddelse.
Ja, og det er godt, men desværre ofte på en forkert måde, men det er en helt anden diskussion.

Vi undres når verdens fattige befolkning ikke forstår, at de skal lade elefanterne leve, selv om de tramper marker og afgrøder ned. Vi undres, når de jagter næsehorn for at skaffe brød på bordet, eller tigeren der må lade livet fordi en landsby føler sig truet. Vi undres, når de fælder regnskoven for at få plads til at dyrke det daglige brød, og samtidigt skaber erosion og fjerner levegrundlaget for en række vilde dyr og planter.
Nej nu må du stoppe. Jeg tror da kun det er teoretikere, som har ders på det "tørre" som UNDRES.
Det er da nemt at FORSTÅ, men handlingerne efterfølger jo det reelle problem; at vi i vores mangfoldighed og evige jagt på at stille sulten, har bevæget os ind i disse dyrearters områder.
Og det er nemt at være bagklog - og igen kan vi nemt sige filmen skal køres tilbage - men det er jo meget vanskeligt.ja vanskeligt, men ikke umuligt
Men i bl.a. Afrika har man vel gennem de senere år forsøgt at påvirke lokalbefolkningen med et andet syn på udnyttelsen af naturen, og vel også flyttet landsbyer for at udvide reservater, så dyrene får den plads som er nødvendig for dem. Og det er jo netop sagens kerne. nu er det nok næppe nødvendigt at flytte landsbyer i dk, for at huse en mindre bestand af ulve

- Kan de da ikke forstå dernede i de fattige lande, at de må leve side om side med klodens andre skabninger? Heroppe har vi nemlig masser af forståelse for vigtigheden af et naturligt og varieret dyre – og planteliv, eller hvordan er det nu det er...?
Ja det er jo netop denne urealistiske tilgang til virkeligheden, som - efter min mening - dominerer hos ulvetilhængerne.
Jeg er selvfølgelig tilhænger af at menneskeheden skal levne plads til andre skabninger - hvem er ikke det, men at "tale" sig til denne forståelse eller kræve øget tolerance hos andre, er jo ikke gangbar i det lange løb. Der tæller kun økonomi, så andre landes tolerance er fint og ønskelig, men regningen skal jo betales - og hvis den rige vestlige verden ikke vil gøre det, får det desværre negative konsekvenser på naturen.
Det kan og skal selvfølgelig også overføres til ulvedebatten. Men mon ulvetilhængerne vil betale for ulemperne? - jeg har min tvivl, men råbe op, det kan de.
ja det kan de heldigvis, ligesom ulvemodstanderne, det er jo netop det et demokrati går ud på. Hvis den demokratiske valgte regering beslutter at vi skal have en vis ulvebestand og at skadelidte skal have erstatning, ja så er det jo nok skatteborgerne der skal betale, der er jo ikke andre til det, ligesom når vildsvinet for alvor holder sit indtog selvfølgelig også skal udbetales markskadeerstatninger til bønderne af skatteborgernes penge
Jeg undrer mig, når jeg hører, at voksne mennesker i et af verdens rigeste lande har regnet ud, at vi ikke har plads til en håndfuld ulve i Danmark. De argumenterer oftest med, at ulven jo slet ikke er truet. De har nemlig regnet sig frem til – at hvis bare den får lov at leve i de andre lande hvor den også findes, kan vi sagtens udrydde den her.
Der er ingen grund til at undres. Disse voksne mennesker har måske bare set realistisk på forholdene og forholdt sig til den verden vi lever i.eller også har de udelukkende forholdt sig til ikke at se længere end deres egen næsetip
For min skyld må der gerne være ulve i Danmark, hvis vi har egnede leveområder til dem - men det har vi ikke.postulat uden saglig begrundelse
For min skyld må de gerne være i f.eks. Hanstholm reservatet. Det er desværre nok ikke stort nok til at ulvene kun vil være der.
Konsekvensen vil være at reservatet skal udvides; ingen problemer fra min side, men så må Staten eller de som ønsker ulvene jo opkøbe de nødvendige ejendomme og lægge dem under reservatet, ELLER lade folk forsvare sig og sine husdyr (regulere ulvene), hvis/når ulvene kommer uden for reservatet.enig, det bør være den naturlige konsekvens
At pådutte en eksisterende lokalbefolkning store ulemper for at en bybefolkning, uden gener af ulvene, kan bryste sig af en god samvittighed og "å vi er så gode og politisk korrekte" mentalitet, som dybest set nok mest skal bruges til at "slå" andre lande i hovedet med, er for mig kun endnu et eksempel på, at mange lever i en fantasiverden. Store ulemper ??? det afhænger vel igen af bestandens størrelse og at det kun er bybefolkningen der er tilhænger af ulven er igen noget sludder, lad være med at gøre det til en diskussion imellem land og by, det er usagligt

Altså én moral for "de andre" og én for os i Danmark.
Den slags regnestykke lugter altid langt væk og kan omregnes til den velkendte formel: Moral + Moral = Dobbeltmoral"

Tjaee....jvf. mine ovenstående bemærkninger, kan jeg ikke være mere uenig.og det er også helt iorden, men lad være med at trække debatten ned på et plan, hvor du skære alle over en kam og gør alting sort/hvidt

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



mvh
Korthår - fra ulveland[Smile]



Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
Hørte i dag at http://www.ulvefrit.dk snart kommer op at køre igen.

Har forsøgt at komme i kontakt med dem, dog uden held.

Skulle det ske at deres data er gået tabt kan jeg kun appellere til at folk yder deres støtte igen i form af deres underskrift, så vi kan få råbt politikerne op.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

Hørte i dag at http://www.ulvefrit.dk snart kommer op at køre igen.


DDoS [Image: 45.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)