Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husqvarna Jaktdiopter - pris?
#1
Hej, ER der nogen af jer lærde her der ved hvad et Husqvarna Jaktdiopter (i original æske), har været monteret men fin stand, skal koste?? Bare sådan cirka. Jeg har ét jeg skal af med for at finansiere det Sako diopter jeg har skrevet om.

pft

9,3*57
9,3*57
Svar
#2
Har du ikke et par billeder af det? Hvordan monteres det og kan det evt. sidde på en tikka? Hvad er dine erfaringer med jagt med diopter?

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#3
Hvilken model Husqvarna passer den til og hvordan monteres den??

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#4
Hej, Jeg mener de var beregnet for 640-serien hvor der fra 1950 var forboret til montering af diopter. Er beregnet til at montere oven på låsestolens bageste (bro?). Prøv at google "husqvarna jaktdiopter billede" og se på det der er fra Jakt-o-jagere. Har lagt et link nedenfor. Jeg skal forsøge at få billeder lagt ind - ellers send mig pm med mail-adresse så sender jeg et par billeder. Det er en ret veludført lille tingest og justerbar i højden og sideretningen. Faktisk tror jeg bedre (undskyld alle Sako-fans) til jagt end diopteret fra Sako da husqvarna's er mere åbent.

http://www.jaktojagare.se/upload/article...66a08b.jpg

Jeg har ikke selv jaget med diopter, da jeg aldrig (før nu) har haft et våben hvor de kan monteres. For øjne, der ikke er gode nok til alm. åbne sigtemidler, er et diopter en stor fordel.

Om det kan monteres på en Tikka - næppe uden modifikationer da det er beregnet til at montere på en lås med en bestemt runding og højden nok vil kræve at man monterer et andet sigtekorn. Husqvarna's diopter monteres ikke i udfræsninger på låsestolen, men monteres mere permanent med to skruer.

9,3*57
9,3*57
Svar
#5
Jeg har brugt jagtdiopter og for mig virker det fint, men jeg er jo også af[Big Grin] "Garand" alderen.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)