Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svin ved Rolin
#1
Så har jeg skudt min første gris Smile En lille et års hangris på ca. 40 kg levende. Skudt med Hornady Interbond 154 grains med min 7mm-08 rem. Fint gennemskud.
Dejlig oplevelse med god præsentation af pladsen forud for jagten og meget fine muligheder for gris. At man samtidig sidder tørt og godt er jo bar et plus Smile Kan anbefales!
Svar
#2
Tillykke med det!
Mon ikke der er mange lignende oplevelser på vej. Det er jo stærkt vanedannende.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#3
"Synes godt om"!
Du kunne da lige skræmme dem over til mig [Wink]
Må det blive til flere grise i aften!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Fedt - tillykke [:p]

Det er en fed form for jagt - og Rolin er super hyggelig og kompetent "grisevejleder" - det er en ren win-win [Wink]

Husk vi skal have den fulde beretning når I er hjemme igen [8D]

Forsat knæk og bræk

Mvh Zeb
Svar
#5
Det blev til den ene gris for L.Berg og mit vedkommende. Vi havde en super hyggelig tur til det svenske, super værtskab af Hr. Rolin og fede jagtområder! Vi takker og bukker samt håber på en gentagelse en anden god gang, dog må grisene også gerne opføre sig anstændigt på mine poster [Wink]
Igen - mange tak Rolin!
God påske.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Endelig er jeg kommet hjem og har fået det hele til at bundfælde! Dejlig oplevelse at skyde sin første gris og jeg må sige, at Rolin gjorde meget for, at det blev en super oplevelse. Hans jagtområde kan jeg klart anbefale til andre, der har lyst til at prøve den slags grisejagt.
Jeg var blevet introduceret rigtig godt til min plads, inden jeg kravlede op i tårnet, og jeg havde fået af vide, at der for kort tid siden var set orne, so og to smågrise på pladsen. De kom alle fire frem kort efter solnedgang og rodede lidt rundt på pladsen. I første omgang kunne jeg ikke komme til at skyde, da ornen skyggede for den af smågrisene jeg havde udset mig, og jeg var derfor nødsaget til at vente. Pludselig gav soen et skrig og forsvandt fra pladsen, og efter den løb de to smågrise..... øv, tænkte jeg og troede, at chancen var forpasset. Rolin havde sagt, at jeg skulle sidde stille og vente på at de kom tilbage, hvis det skete og som sagt så gjort. De kom tilbage efter to minutter, men fik sig igen placeret uheldigt til skud. Jeg ventede derfor igen, utålmodigt, som I sikkert kender det ?! Pludselig løber soen igen væk, og den ene lille gris løber efter. Jeg går lidt i panik og tænker nu skal det være, men samtidig begynder den anden lille gris at forlade pladsen i et roligt tempo, og jeg får kikkerten indstillet på ham. Kort inden den er væk fra pladsen og kommer i ly af noget tæt buskads, stopper den kortvarigt op, og jeg er heldig at få sendt en kugle efter den. Jeg bliver helt blændet af mundingsilden, men ser heldigvis, da mine øjne klarer op igen, at den ligger død 2 meter fra hvor jeg skød den. Det var en kæmpe lettelse, og jeg blev overvældet af den der brusende fornemmelse I ved nok.... Fedt Smile

Jeg vil krydse fingre for flere af den slags oplevelser !!

/Lberg
Svar
#7
Adresse på Rolin?
Mvh Kka
Svar
#8
Mod Stockholm og så til højre efter et stykke tid.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by kka

Adresse på Rolin?
Mvh Kka



Kender du hans kone - det fremgår i anden tråd at han er på jagt - prøv at sende ham en PM
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)