Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En drøm bliver virklighed. Opdateret
#1
Hej med jer,

Vi har nok alle drømme men oftest er der en drøm der står over alle andre drømme, min er måske lidt speciel men det er jo også min drøm. [Wink]

Jeg har nu i flere år spekuleret og drømt om at vække den til live og nu ser det ud til at det måske sker, jeg har taget de første skridt til at realisere denne drøm. [8D]

Mit mål er at komme i rekordbøgerne for længste skud til flere af de store vildt arter på jorden, med længste skud mener jeg at jeg ikke kommer til at skyde under 1000 yards til noget vildt. [Smile]

Måske utopi for nogen, men en drøm for mig. Jeg har indhentet tilbud på en speciel bygget riffel, med følgende specifikationer:

Cal. .500 Smatting - Bygget på Cal. .338 hylstre der er drejet ned til
51 mm og lavet rebated rim. Den kan derfor gå til en AR16 (Med .308
bundstykke)
Projektilerne bliver specialdrejede på 570 grs.
Riflen bliver bygget op over en Armelite AR10.
Piben er en 24" Border Barrels med et twist på 1/10.
Dæmperen er en Hausken.
Kikkerten bliver en Kales 624i monteret i en Spuhr mount SP-4803B.

[Image: 20130331_185753_zps16119f29.jpg]

[Image: 20130331_185716_zps98ccd4b4.jpg]

[Image: 20130331_185703_zpsb60e0150.jpg]

Hele herligheden havner på ca. 52.000,- kr., men synes det er en rimelig pris for at kunne få opfyldt ens drømme.

Våbnet bliver bygget så det er klart til levering sommeren 2013, hvorefter min træning begynder, jeg regner med at tage på jagt foråret
2014 og kommer tilbage under sensommeren 2014.

For at samtlige trofæer kan blive anerkendt som nedlagt på min. 1000 yards kommer jeg til at have en uvildig person med mig, for at godkende skuddet, ellers kan man jo snyde lidt og det er ikke meningen.

Jagten kommer at finde sted i USA, Canada, samt et par steder i Europa hvor der er mulighed for skud på denne afstand.

Glæder mig helt vildt...

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
WOW
Fedt projekt.
Hvis du får brug for ladedata og ballistik så smid en PM [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej M@X PM sendt.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Nu findes den specialkugle ikke i QL. Kaliberen heller ikke, så jeg har taget et andet hylster og manupuleret med tallene. Du må derfor kun opfatte disse ladadata som foreløbige. Bl.a mangler jeg hylstervolumen.
Men med Vithavuori N120 kommer du op på en fornuftig hastighed. Jeg vil i morgen lege lidt med andre krudter for at finde den mest optimale. Vi kender af gode grunde heller ikke BC på kuglen endnu, så jeg kan kun give dig et fingerpeg af ballistikken. Senere når du får riflen mellem hænderne skal du kronografere nogen prøveladninger på 2 forskellige afstande. Så kan vi beregne BC ud fra det og komme tættere på den endelige ballistiktabel.

[Image: QL-500-Rolin_zps16c71d5c.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Fy for dælen en sag. Nu har vi snakket om det, men det lader til at være en realitet nu! Super spændende! Jeg ser frem til en masse gode jagtfortællinger.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
I er dygtige i to[:o)]

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
rigtigt spændende projekt [Smile] Hvad er dine overvejelser gået på angående valg af kaliber og våbentype ?

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#8
Hejsa.....

Spændende projekt at følge............også efter 1. april [Wink][Big Grin]

Per
Svar
#9
At det er en aprilsnar ændrer sku ikke på at sådan en AR-10 kunne være sjov at have i skabet. Det bliver dog nok nærmere en 458 socom top til lillebror i første omgang.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
her er lige et par billeder af den rebated rim
på 338 lapua mag hylsteret
[Image: bth_20130401_150401_zpsd600d40c.jpg?t=1364850241]
[Image: bth_20130401_150440_zps3b2be54f.jpg?t=1364850280]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#11
@ Crst olsen og andre, du kan da bare købe den det er min, (flot billede forøvrigt) den er da til salg og står hos Hatting[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Ps. IKKE en Aprilsnar

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#12
Har set med fingrene hos Hatting, men er ude i noget karabin, så der skal bygges for meget om. Ellers lækker riffel :-)

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Aaarrgghhh....aprilsnar eller ej - misundelse er dælme en grim ting [Big Grin][8D][Wink]

Mvh Zeb
Svar
#14
Ha ha ha ha.....[Big Grin][Big Grin]

go værkstedshumor:-)

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Ja, jeg bliver sgu nok stemplet, men jeg tog den seriøs i et par minutter.
Tænkte at det var sært at Rolin ikke havde nævnt da vi vare hos ham. Kunne ikke få det til at passe[:o)]

God joke
Svar
#16
Den der ler sidst ler bedst.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Historien er ikke over endnu,[?] der kommer en opfølgning på onsdag,[^] så hvis i vil vide mere, så stil ind på denne kanal igen.[8D][8D][8D]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
@Rolin.. Min regning for brug af mit våben på billedet kommer med posten[8D]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#18
Lyder ok, for med den fart posten har heroppe[^] så er sagen forældet inden jeg modtager dit krav[Big Grin].[Big Grin]

LOL[8]
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
Og, mig der faldt i med begge ben [:I]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#20
Jeg er ikke så langt väk som du tror, Småland..så jeg kunne jo lige kigge forbi[Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)