Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SU- hvad må man bruge penge til???
#1
Jeg er, efter diverse tråde hvor SU systemet bliver dissekeret helt ned til stamceller, blevet lidt nysgerrig.

Sidder lidt her og spekulerer over, hvor mange af dem, der kritiserer SU ordning, og har så bestemt mening om hvad SU penge må og ikke må bruges til, reelt har en længeregående uddannelse? Hvor mange af dem har været afhængige af en SU i længere tid?

Kom endeligt med et bud eller to, hvis i har det, selv om det på ingen måde er "livsvigtigt" emne, men blot et nysgerrig spørgsmål?

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#2
Ikke jeg...........men jeg har en længerevarende arbejdsperiode, hvor jeg har betalt millioner i skat og den del af skatten der går til S.U. til dem der har brug for at kunne leve, mens de uddanner sig, skal i mine øjne bruges til netop, at kunne betale husleje, få mad og transport (billig). Herunder pasning af børn.

Mine skattekroner skal ikke gå til jagtture, våben, kikkerter og sprut. Dem der har gjort sig fortjent til S.U. skal se at komme gennem systemet så hurtigt som muligt, så de bagefter kan bidrage til det Danske samfund - herunder betale skat så der er S.U. penge til de næste der har brug for det.

Unge under uddannelse må forstå at deres økonomiske situation er midlertidig og at de i den periode må undvære luksusting som at kunne komme på jagtferie og at købe nye våben.

Det pisser mig af når nogen søger råd om hvilken model kikkert/riffel de skal købe og hvor den fås billigst "for der er ikke råd til en Blaser med en Zeiss, da jeg er på S.U."

Så hold da i det mindste kæft med at I er på S.U. Det andet er sgu for provokerende.

Hva-øhh Buba. Hvor vil du hen med denne tråd?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Er så enig med mex at det næsten er skræmmende.
Har ingen uddannelse og næsten heller ingen intelligens og må derfor vel næsten heller ikke kritisere de kloge.
Jeg har så heller ikke anfægtet at de køber jagt udstyr for deres su. Kun at jeg synes de om muligt er mindre intelligente end mig når de ikke kan finde ud af at gå lidt stille med dørene.

Kunne som max sgu også godt tænke mig at vide hvad det er du er ude på?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Som det står, ren nysgerrighed.
Har en lille formodning om, at holdning til den slags er meget farvet af den baggrund man selv har. Ingen kritik af nogen eller nogen's holdninger. Er bare nysgerrig på, hvor objektiv den debat er. Velvidende, at min holdning til emnet nok er farvet af den baggrund jeg selv har.

Når jeg følger med i den der SU-debat, kan jeg ikke lade være med at få lidt den samme fornemmelse jeg får, når jeg læser nogle af jagtfrokostteoretiske indlæg. Der hvor man rådgiver og fortaller om noget man selv aldrig har oplevet, men blot noget man læst eller hørt om. Jeg ved godt, at det ikke helt er den samme, men der er blot en strejf af den fornemmelse.
Jeg har ind imellem lidt svært ved at tage det helt alvorligt af den grund. Jeg har det lidt skidt med at have det sådan, og vil gerne, hvis der kunne komme nogle objektive input, som kan føre til bedre forståelse af nogle af de holdninger, som er mig fjerne. Dermed er der også en mulighed for at lære noget.
Du ved godt, at vi mennesker har tendens til at være bange for det vi ikke selv ved hvad er. Det gør os utrygge. Lige som f.eks. mørke eller de fremmede.
Denne indlæg er blot oplæg til lille debat, som jeg håber kommer til at føre til bedre forståelse af, hvad baggrund for de holdninger er. Dermed også forhåbentligt mere accept for hinandens holdninger.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
man må bruge sin su til lige det man har lyst til, undt. ulovlige skydejern og euforiserende stoffer... det er keeedeligt at være på su.. ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ran

man må bruge sin su til lige det man har lyst til, undt. ulovlige skydejern og euforiserende stoffer


Det er fint nok at man må, men hvad var egentlig hensigten med S.U. de den blev indført ???

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

SU- hvad må man bruge penge til???


Hvis du er i tvivl overfører du dem bare til mig, så skal jeg nok sikre at de anvendes helt korrekt :-)

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#8
Der er 2 versioner af SU, som jeg i det mindste har VIDT forskellige holdninger til:
Den som elever i gymnasiet får (Cafe Penge) og den som elever på videregående uddannelser får.

Jeg mener IKKE at elever på ungdomsuddannelser skal være på statsfinanseret druk tors-lør hver uge. Vil tro 99% af alle på en ungdomsuddannelse sagtens ville kunne klare sig uden - om end med lidt færre tømmermænd igennem gymnasietiden. Og det er næppe nogen skade til.

SU til videregående uddannelser synes jeg er super godt. Det er absolut ikke noget man bliver rig af, men nogen formåer at skabe overskud af det til at købe lidt jagtudstyr m.m. Synes det er helt ok. Personligt formåede jeg ikke at strække de svimlende 4000,- kr før skat/mdr til meget mere end det absolut nødvendige og arbejdede da også ved siden af når det var muligt. Idéen med SU er jo netop at støtte alle til at tage en videregående uddannelse, som så gerne skulle betale SU'en hjem igen. Og at en læge (Som har modtaget i alt maksimalt 336.000,- kr FØR skat i SU over 7 år) sikkert tjener væsentligt mere end elektrikeren/smeden og dermed betaler mere tilbage i skat, det kan der ikke være meget tvivl om.

At nogen så måske bor ekstremt billigt - Spiser hjemme hver dag osv osv. og derfor har SU'en som ren profit, det kan ikke hidse mig voldsomt om. Man tager som sagt ikke en uddannelse på SU for at blive rig af SU'en...

Jeg har i øvrigt en kort videregående udd. oven i en håndværkerudd. og Teknisk Gymnasium.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
Følger der ikke en 'brugsanvisning' med naar man søger?
Jeg giver M@X fuldstændig ret i sin mening om forvaltningen/formaalet med SU. At købe rifler og jagtture mens man er paa SU er at pisse sine medborgere op og ned af ryggen og fortælle dem det regner.
Jeg er ikke skatteyder i DK, men hvis man lavede saadan et nummer herovre, eller tog paa ferie i Florida mens man faar understøttelse, saa ryger understøttelsen og du faar lov til at betale hele gildet tilbage. Saadan spiller klaveret altsaa ikke her. Det andet er uforskammet, og dumheden skriger til Himlen naar man saa paa et offentligt forum forhører sig til priser paa diverse jagtudstyr til et SU budget.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#10
SU i nuværende form blev indført form blev indført for mere end fyrre årsiden.

Hensigten var at give studerende fra mindre velstillede familier, mulighed
for at studere i lighed med folk fra velstillede hjem.

Altså et tiltag for at udjævne sociale forskelle.

Har to børn som læser i øjeblikket, og med de huslejer de betaler, er pengene
til koncerter, etc. noget man tjener til ved siden af studiet !

Så mon ikke, det spøgelse som et par stykker her i tråden ser, kunne skyldes der
er nogen har været "dumme nok" til at spille studiekortet i deres indlæg.

Jeg synes det er en god ide der gås på jagt, købes våben, også under den ofte
lange studietid.[}Smile]

Jeg ved til gengæld ikke, om det er en god ide, at udlændinge der studerer her
i landet, nu kan få dansk SU, hvis de har noget der ligner 12 timers arbejde ved
siden af studiet. Nogle af dem kommer fra en baggrund hvor 6.000,- er en månedsløn.

@Hogmeister - SU er ikke understøttelse, men samfundets investering i uddannelse -
folk med viden, er et af de få råstoffer vi har her - udover lidt Nordsøolie [Wink]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#11
SU er ikke understøttelse - SU er en løn imens man tager en uddannelse. Du får ikke SU for at lave ingenting ligesom dagpenge (Som vel egentligt er en forsikring) og kontanthjælp. For at få SU er det et krav at man er aktiv på en SU-berettiget uddannelse.

SU blev oprindeligt indført for at hjælpe med at bryde den sociale arv, så personer fra mindrebemidlede familier også havde mulighed for at tage en videregående uddannelse uden at behøve at tænke alt for meget på økonomien.
(Ved godt at idéen om socialt ansvar ikke rigtigt er slået igennem derovre på vestsiden af andedammen hvor alt bare er Ih og Åh så meget mere fantastisk end her i DK)

Synes da det er langt værre alle dem der snyder og fusker med alle tænkelige midler for at få så mange offentlige ydelser som de kan imens de arbejder fuld tid sort. Faker sig til pensioner. Snyder til alverdens bidrag og ydelser som eneforsørger og bor sammen med kæresten osv. At nogen formår at få 4000,- kr i måneden til at give overskud til også at have det bare lidt sjovt i studietiden synes jeg er flot. Tror desværre der er flere som ender med enorme studielån som tynger dem i mange år, end der er folk som har "stort" overskud af det.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Ja, hvad er egentlig hensigten med SU, da den blev indført i '70-erne(egentlig 1913 på sin vis med stiftelsen af Dansk Studiefond)?

Det var nemlig at undgå at unge mennesker undgik at vælge at studere pga. manglende økonomiske muligheder.

Det var, at, helt ordret, "Studerende ikke skulle leve på familiens nåde og barmhjertighed"

Det var(igen ordret fra SU's historie)"Det skulle ikke være nødvendigt for de studerende at arbejde så meget ved siden af, at det ville gå ud over studierne."

Det var ingens hensigt, at studerende skulle komme i "skolelejeren" og straffes med at skulle overleve på brød og vand, så de pga. fattigdom og misseriepræget hverdag skulle blive færdige med deres studie i en fart.

Jeg er ret sikker på, at hvis du M@x og CP graver ned I jeres gode hjerter, kan I sagtens forstå, at studietid er ikke ren fest, druk og indkøb af dyr jagtudstyr og jagtrejser. At I faktisk godt er klare over, at det gode studieliv på SU faktisk består af mange ofre og kompromier og for de flestes vedkomende hårdt arbejde. Jeg er også sikker på, at selv om I ikke har prøvet det så meget selv godt ved, at der er intet prangleende over det Su-finansierede studieliv.Jeg er også sikker på, at i godt ved, at de fleste læser for at opnå en uddannelse, så hurtigt som de kan, og for at komme på arbejdsmarkedet og bidrage til samfundet så snart de kan. Jeg er også sikker på, at I godt ved, at denne irritationsnoment med indkøb af en Blaser riffel(naturligvis synonym for anskaffelse af udstyr til fritidsinteresser, på lige fod med indkøb af løbesko, hvis man dyrker løb, eller guitar hvis man er glad for musik), er taget ud af kontekst at live af SU, og er på ingen måde udtryk for, at studerende mælker systemet. Velvidende, at der er nogle der udnytter systemet, men dette er mere undtagelse end regel, mener jeg.

SU bliver brugt til at leve af, hvilket også indebærer, at man har fritidsinteresser, som de fleste er nødt til at finansiere selv (med mindre man er heldig og kan få andre til at gøre det), af de midler, der nu er til rådighed.
Jer tro ikke, at nogen af Jer ønsker at se Jeres børn leve i fattigdom under studiet, bare så i er helt sikre på, at Jeres skattepenge ikke skulle blive brugte på andet end til netop, at kunne betale husleje, få mad og transport (billig). Herunder pasning af børn.

Men hvis der alligevel stadigvæk er nogen, der slet ikke kan se noget rimeligt i " de andres oplevelser af livet på SU", så vil jeg sige, at i skulle prøve det. Igen lige som det med jagtfrokostteoretikkerne.
Det er i mine øjne meget lidt tolerant og snæversynet holdning at have. Man skulle næsten tro, at det er som den med at være bange for mørket, bare fordi man ikke helt ved hvad den skjuler. Men jeg vil igen pointere, at jeg har respekt for de holdninger, som som udgangspunkt er lige så rigtige som mine egene.

Jeg er faktisk ret glad for, at jeg har fået lov til at blive en del af et samfund, hvor studerende ikke skal blot overleve deres studietid, men faktisk kan leve under det. Jeg ved også godt, at de ikke lever i luksus. Jeg synes at det er fantastisk, at alle dem, der vil, har MULIGHED for at opnå det de vil, hvis de vil arbejde for det. Og jeg synes at ord MULIGHED er nøgleord, som jeg absolut ikke tager som selvfølge. Jeg har selv oplevet tilværelse uden muligheder, og det ønsker jeg ingen. Det sætter ting i perspektiv. Jeg har benyttet mig af denne fantastiske SU system, som netop giver ALLE den samme MULIGHED for at opnå uddannelse, uanset social status og miljø de stammer fra.

Jeg vil gerne bruge mine skattepenge på, at mine og Jeres børn i fremtiden har den samme MULIGHED. Jeg er stolt over at have mulighed for at betale for mine og Jeres børns SU, hvis de beslutter sig for for at skabe deres fremtid ved at tage uddannelse, som deres forældre og dem selv ikke nødvendigvis kunne finansiere. Jeg vil være glad for, at de kan opnå deres mål mens de LEVER og ikke overlever alle deres studieår, som kan nemt vare 10 år eller mere, hvis man taller gymnasiet og videregående uddannelse sammen. Det er ikke blot en "prut" der skal overstås, det kan nemt være over 10 år af ens liv vi taler om.

Jeg er virkeligt glad for at have Mulighed for at være med til finansiere en så fantastisk investering i fremtid, som uddannelsen er, boglig eller erhvervs. Men jeg er rigtig ked af, at være med til at finansiere noget så rådent som et krig mod masseødelæggelsesvåben som ikke findes.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#13
Hey McQuolle, jeg ved ikke hvor den bemærkning om ih og aah kommer fra eller hører hjemme. Det sociale ansvar her er at man fandeme ikke vil finde sig i misbrug af ens skattepenge. Hvad er der i vejen med det?? Bare fordi man er studerende giver det ikke rettighed til at ogsaa leve som Kong Gulerod paa samme tid. Lidt ydmygelse langs vejen skader ingen. Saa kan du altid slaa til Børge naar du har raad til det for dine egne penge. Men jeg glemmer jo hele tiden: "At ingen maa lide i Danmark"
hogmeister
Hogmeister
Svar
#14
@Hogmeister: SUen er idag på 5000 dkr om måneden, penge som skal betale transport til uddannelses sted, husleje, forsikring, mad, tøj på kroppen og ikke mindst studiemateriale. At der så er nogle der kan formå at prioritere og skabe (sparer sammen til, blandt andet vha. job ved siden af studiet) et overskud som de bruger på fornøjelser ser jeg absolut intet problem i, nok snarer det modsatte. Her er rent faktisk tale om mennesker der går på kompromis, prioritere og sætter sig mål. Mennesker der i øvrigt i sidste ende betaler deres SU igen i tifold.
Dine udtalelser om misbrug af skattepenge og at man kan leve sit liv som kong gulerod for 5000 om måneden aner jeg vitterligt ikke hvordan du kan komme på. Det kunne være du skulle prøve det?

Ps. Nej, ingen der med til at sikre landets fremtid med videreuddannelse bør lide som tak.

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#15
Hogmeister: Mener du HELT SERIØST at skulle leve for 4000,- kr om MÅNEDEN ikke er på grænsen til ydmygelse? På mit studie brugte vi ca. 3000,- kr årligt på bøger og yderligere ca. 1500,- kr på print/kopi/rapporter osv. Huslejen var på ca. 1200,- kr. Så kom der el på nok 300,- pr måned. En tlf og internet tillader man sig jo også at have - REN luksus for en studerende - Brevduer virkede fint førhen! Så når man starter med 4000,- kr og så trækker de faste ting fra, så var der ca. 1700,- kr til mad, tøj, transport osv. Hvis DET er at leve et luksusliv på dine skattepenge, så synes jeg du skulle tage et par år på SU i DK for mine skattepenge! Jeg giver gerne!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#16
Tja, jeg har været på SU i en årrække. I den periode bestod jeg alle mine eksaminer i første forsøg og afsluttede min uddannelse til normeret tid. Siden har jeg videreuddannet mig herhjemme og i udlandet. Nu har jeg et godt job og betaler skat. Længere er den ikke.
Om jeg brugte min SU på druk og hor, jagtrejser og våben eller havregryn og skummetmælk er sagen uvedkommende.

Vh Lars

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Ikke jeg...........men jeg har en længerevarende arbejdsperiode, hvor jeg har betalt millioner i skat og den del af skatten der går til S.U. til dem der har brug for at kunne leve, mens de uddanner sig, skal i mine øjne bruges til netop, at kunne betale husleje, få mad og transport (billig). Herunder pasning af børn.

Mine skattekroner skal ikke gå til jagtture, våben, kikkerter og sprut. Dem der har gjort sig fortjent til S.U. skal se at komme gennem systemet så hurtigt som muligt, så de bagefter kan bidrage til det Danske samfund - herunder betale skat så der er S.U. penge til de næste der har brug for det.

Unge under uddannelse må forstå at deres økonomiske situation er midlertidig og at de i den periode må undvære luksusting som at kunne komme på jagtferie og at købe nye våben.

Det pisser mig af når nogen søger råd om hvilken model kikkert/riffel de skal købe og hvor den fås billigst "for der er ikke råd til en Blaser med en Zeiss, da jeg er på S.U."

Så hold da i det mindste kæft med at I er på S.U. Det andet er sgu for provokerende.

Hva-øhh Buba. Hvor vil du hen med denne tråd?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#17
@hogmaister

Dine argumenter i denne debat fremstår meget anklagerne over for studerende. Det virker som om du nærmest kriminaliserer studerende og får det til at lyde som om de bevidst svindler og systematisk misbruger skattepenge. Jeg ved ikke om det er mening, at det skal fremstå på den vis, men det håber jeg ikke.

Det er nemlig på ingen måde kriminelt eller moralsk forkasteligt i danmark at bruge sine SU-penge på det man skønner de skal bruges til. Det er tydeligt fra denne debat, at nogle alligevel mener, at der bør være regler for, hvad de må bruges til, men det er det altså ikke endnu. Selv om nogle af os har en vis ejerskabsfornemmelse over de skattepenge vi betaler.

Den sammenligning med Kong Gulerod understøtter blot, at du egentlig udtaler dig om noget du egentlig ikke ved så meget om, og som jeg skrev før, tager du ting ud af en kontekst. Der er altså intet luksuriøst i at leve af SU. Tro mig, jeg har prøvet det.
Jeg har gennemført gymnasial uddannelse og 6 årig universitetsuddannelse på 9 år i alt, samtidigt med at vi fik 2 børn undervejs. Jeg vover at påstå, at det ikke var noget luksus over det tilværelse vi havde der. 2 år inden da har jeg flyttet fra er krigsramt land med en kuffert og 2 fiskestinger i hånden. Så jeg vil gerne fortalle dig, at man gerne må-, og kan komme til at "lide" i Danmark. Men heldigvis har man MULIGHEDER for at komme ud af lidelser igen, hvis man bare vil arbejde for det. Måske fejltolkning fra min side? Jeg ved ikke helt hvilket forstilling du har om liv i Danmark?

Det virker som om, at du bygger dine holdninger ang. denne sag på fordomme og manglende indsigt i de virkelige forhold her i landet. Dette er delvis forståeligt, da du er fysisk og muligvis også efterhånden kulturelt langt fra Danmark. Men jeg bliver en smule stødt af, at du skriver på den måde, da det virker temmeligt usagligt.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by ran

man må bruge sin su til lige det man har lyst til, undt. ulovlige skydejern og euforiserende stoffer


Det er fint nok at man må, men hvad var egentlig hensigten med S.U. de den blev indført ???

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Og hvad var hensigten med told, skat, moms da DET blev indført.

Det var næppe deltagelse i krig udenfor Dk's grænser, det var næppe ulandshjælp - dét er også gået hen og blevet "skruen uden ende".

Find nogle penge at tage fra befolkningen, og brug dem på et præstigeprojekt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#19
Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg kender ikke detaljerne paa SU eller beløbets størrelse. Dog har jeg ingen illusion om at det (SU) alene betaler det hele. Det er et tilskud. men hvis man vender bøtten om og spørger:"Hvis du ikke fik SU ville du saa købe den S&L riffel?" Hvis svaret er nej, saa betragter jeg det som SU har betalt for riflen, og det maa den unge mand fandeme undvære og saa købe den naar han er færdig uddannet. Selvfølgelig skal der være regler, med strenge konsekvenser, for hvordan en SU modtager bruger pengene. Det andet er bare anarki og halen logrer med hunden.
Og det er jo lige netop det 'At det IKKE betragtes som kriminelt aller moralsk forkasteligt' at pengene kan bruges paa den maner, der faar mig til at tænke at det ikke er noget under det gaar saa skidt i DK som det gør. "Bare jeg har midt paa det tørre, saa skide være med de andre" Med den indstilling, alle skal ha' det godt, ingen maa lide og vi skal for Guds skyld endelig hygge os, ja saa kommer I ingen vegne men synker dybere og dybere i gæld.....................Paa første klasse!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

SU er ikke understøttelse - SU er en løn imens man tager en uddannelse. Du får ikke SU for at lave ingenting ligesom dagpenge (Som vel egentligt er en forsikring) og kontanthjælp.MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Nix dagpenge har intet med en forsikring at gøre. I en forsikring betales præmien efter den risiko og behov man har. Og det er de lede forsikringsselskabers opfattelse, at det skal være en forretning[Wink].

Det er dagpenge systemet i al fald ikke. Der betales hverken efter risiko eller en behovsbestemt ydelse.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)