Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert for tæt på øjet
#1
Er helt ny mht riffel.

Har købt en S og L, og ved ikke om min kikkert, den er nu helt fremme. Men syntes blot i liggende skydstilling at den er tæt på, 3-4 finger.
Har fin sigte igennem den, blot ikke behagelig / naturlig stilling.

Kan jeg gøre noget ?

Rammer ganske ok.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Foh

Er helt ny mht riffel.

Har købt en S og L, og ved ikke om min kikkert, den er nu helt fremme. Men syntes blot i liggende skydstilling at den er tæt på, 3-4 finger.
Har fin sigte igennem den, blot ikke behagelig / naturlig stilling.

Kan jeg gøre noget ?

Rammer ganske ok.



Er du meget høj og langhalset ? kan det være årsagen.

Du skal have omkring 9 cm fra øje til okular med de fleste kikkerter.

Har du mindre kan du ikke trække riflen ordentligt ind i skulderen og så bliver skydningen sædvanligvis der efter.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Både høj og lang hals.

Ja 9 cm har jeg ikke, 5-6 vil jeg tror. Når kikkert er helt fremme, på i våben montagen, skal man så flytte den i de 2 ringe ?
Svar
#4
Du skal have mere end 5-6 cm. ellers får du bare et lovebite af kikkerten.

Måske du skal ha' en forkrøppet montage, hvis din kikkert er kort.
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Har et lovebite, vil smutte forbi butikken, har ikke selv lyst til at stå rode med det.

Har nu en helt normal kikkert 2-10x50 , røret ved jeg ikke hvor stor det er. Men der lidt luft ned til bagest ring rammer i mod .
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Foh

Har et lovebite, vil smutte forbi butikken, har ikke selv lyst til at stå rode med det.

Har nu en helt normal kikkert 2-10x50 , røret ved jeg ikke hvor stor det er. Men der lidt luft ned til bagest ring rammer i mod .



Det lyder som om kikkert monteringen ikke er tilpasset dig, men en af de yngste/korteste lærlinge på værkstedet.

Lad butikken klare opgaven.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Jeg har samme "problem"

Jeg valgte at få forlænget skæftet på min 30-06'er med ca. 5 cm.
på trods af dette, så har jeg fået et lille kys... og med en gammel Kahles, hvor der ikke er gummi på, kun stål, der laver det fine halvcirkler over øjenbrynet. (AV)

Har nu skiftet til en Nikon, med længere øjenafstand og gummikant.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Gummikant er som en airbag.

Den skal helst ikke i funktion.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Hvor har du købt den riffel?

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Foh

Er helt ny mht riffel.

Har købt en S og L, og ved ikke om min kikkert, den er nu helt fremme. Men syntes blot i liggende skydstilling at den er tæt på, 3-4 finger.
Har fin sigte igennem den, blot ikke behagelig / naturlig stilling.

Kan jeg gøre noget ?

Rammer ganske ok.


Lad være med at ligge ned når du skyder[Wink]
Det er ikke tekniskt muligt at få korrekt øjenafstand, både ved liggende og ved stående skydning. Her vil altid være tale om kompromis
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by Foh

Er helt ny mht riffel.

Har købt en S og L, og ved ikke om min kikkert, den er nu helt fremme. Men syntes blot i liggende skydstilling at den er tæt på, 3-4 finger.
Har fin sigte igennem den, blot ikke behagelig / naturlig stilling.

Kan jeg gøre noget ?

Rammer ganske ok.


Lad være med at ligge ned når du skyder[Wink]
Det er ikke tekniskt muligt at få korrekt øjenafstand, både ved liggende og ved stående skydning. Her vil altid være tale om kompromis



Jeg kan nu fint både ligge ned og stå op med mine riffelkikkerter. Når eg står op falder kinden lige ned til den optimale afstand. Når jeg ligger ned er det samme situation, meget tæt på perfekt. Når jeg sidder ned kan jeg i nogle skydestillinger godt have brug for at flytte hovedet lidt tilbage.
Jeg skyder mest med en kikkert med en øjeafstand på 10-11 cm, det er nu behageligt at have kikkerten på så lang afstand.. Jeg kan næsten ikke leve uden den lange øjenafstand længere, især når der er tale om rifler med en tydelig mærkbar rekyle.. Kikkerten synes også at kunne tåle lidt variation i øjeafstanden, men øjeafstanden er dog fast på alle forstørrelser.
Svar
#12
Fik den flytte et par cm i butikke, virker bedre nu, i alle skydestillinger. Men skal dog lige forbi en bane. Mange tak for de hurtig svar
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Du skal have mere end 5-6 cm. ellers får du bare et lovebite af kikkerten.



Det kan ham her vel tale med om. [Big Grin]

[Image: Tonny_zps57e92ef1.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#14
Arme mand, ramt i både hoved og fod[:I][:I][B)]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)