Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkepremiere i Sverige
#1
For at få vinterfodringen finansieret, udlejer mit jagtlag premiereugen på ca 1400 ha til et hold på max 6 jægere.

Jagten, som er kuperet skovjagt med mange tårne, ligger 80 km nordøst for Växjö.

Der er plads til 4 mand i jagthytten, der kan camperes i området eller overnattes på nærliggende B&B.

Prisen er 16000,- SEK for hele holdet, incl fri afskydning af bukke og svin.

Jeg skød ham her sidste år og der blev kun skudt tre mere på hele området.

[Image: IMG_0315.png]

Så jagttrykket er ikke voldsomt, da mine svenske jagtkammerater mest er til elgjagt.

Skriv PB.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Jeg vil godt være med hvis der er en 3 stykker mere.
Stod der ikke 4 mand først, vil jeg også synes er mere passende.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Kan muligvis også være interesseret, hvis vi er max. 4 mand m/k[Smile]

mvh
Korthår
Svar
#4
Jeg vil heller ikke afvise at jeg kunne være interesseret..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Vil også sige max 4, hvad siger Bo?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Jeg siger at vi skal fortsætte den over mail eller PM, det efterspørger Claxel jo i sin tråd[Wink]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Nå for h. Det havde jeg ikke set.
Pm til Clax

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Clax, du har mail.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Premieren er stadig ledig [Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Jeg har desværre booket min svenske bukketjagt for læææænge siden, men havde jeg ikke, var jeg hoppet på omgående. Knæk og bræk til alle, som skal et smut til Claxels revir!
Svar
#11
Nu med photo. Det er s..... en skam jeg ikke kan oveerfoere billeder fra min Blackberry til computeren. Lige saa snart det er muligt skal jeg nok goere det.

Historien kort: vi er 3 "gutter" som har haft den samme jagt midt I Skaane I 14 aar. Det er tradition, at vi laver en lille recon dem 15. aug. om eftermiddagen for at se hvor der er tegn paa gode bukke.

I aar var en del af det omraade vi normalt regner for "prime" area desvaerre nysaaet/stubharvet og vi kiggede derfor efter alternativer. En eng medmassive tegn paa vildsvin, men mindre tegn paa raadyr blev undersoegt. Vi stodte en raa og en BUK. Den ene af selkabet saa bukken gennem sine Leica kiggert og sagde, at hvis han kunne skyde den buk ville han overveje at stoppe med jagt. Det ville ikke vaere muligt at skyde en stoerre.

Ved den daglig lodtraekning var den samme jaeger saa heldig at faa foerste valg - og han valgte nattuligvis den paagaeldende eng. Den foerste morgen var der totalt doedt. Den foerste aften kom raaen som skudt ud af en kanon op fra en slugt (11/2 time foer solnedgang) og bukken efter. Paa grund af det store oenske om at nedlaegge bukken forsoegte jageren et skud I loeb og missede (heldigvis)Dyrene blev ikke set om morgenen og den foelgende aften sad den samme jaeger paa pladsen igen. Ved et rent tilfaelde kiggede han paa et tidspunkt skraadt bagud og ser raaen og bukken. Han forsoerger at dreje jagtstolen saa han kan faa frit skud til bukken, menuheldigvis traekker han saedet af stolen og falder til jorden med riffle og stol med et brag. Eneste resultat massiv smaelen. Jaegern er overbebist om at bukken er forhekset og tilbyder mig pladsen den foelgende morgen. Jeg ser intet. Om aftenen er den tidligere jaeger tilbage og stedet er som uddoedt.

Den sidste morgen har jeg sidste valg (fordi jeg allerede har skudt2 gide bukke), og maa noejes med den paagaeldende eng som de andre nu har opgivet.

Det er taaget - ikke en vind og kl 6 kommer en raev. Jeg laegge rifflen op for at skyde den, men naar ikke at faa hold paa den foer den er need I slugten og uden for raekkevidde.

20 min, kommer BUKKEN, afstand 120 m, I stadig bevaegelse. Er noedt til at rejse mig op for at komme fri af pigtraaden. Godt frem paa boven og et perfekt skud gennem hjertet paa bukken.

Er klar over det er en god kugle og gaar tilbage til bilen for at hente hunden, saa hun kan faa lidt motivation og motion. Hun finder den med det samme mindre end 50m fra paaskudsstedet, med hjertet I trevler. Nok den storste buk jeg har skudt gennem de sidste 14 aar I Skaane... Billede foelger...

[Image: image_zps957f3f25.jpg]

[Image: image_zps4c973f40.jpg]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#12
Tillykke til Hjemmeladeren. [:p]

Vi fik ikke lejet premieren ud og så var der plads nok til os tre danske og de par svenskere, som tog på bukkejagt.

TFR fik to bukke og en ræv, jeg fik en buk og junior og en svensker bommede.

Så jagttrykket var ikke så højt. De andre kørte hjem søndag, jeg blev et par dage ekstra.

Vi så godt med råvildt, to steder så jeg rå med tre lam[Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)