Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte har slået sig
#1
Skæftet på min tikka m595 har slået sig i løbet af vinteren selvom våbenskabet står i stuen den har haft tendens til det før men aldrig så slemt nu er den inde og klemme på piben det er kun de yderste ca 12 cm af skæftet der gør det hvordan får jeg det til at arbejde sig den anden vej eller er der kun den hårde måde at fjerne lidt af skæftet der hvor det er galt
hilsen henrik
Svar
#2
rundstok og sandpapir [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Godt man har noget i plast....
Svar
#4
Du kan jo sagtens få den tilbage igen med vand og varme, men den vil sikkert igen arbejde og dvs du hele tiden skal tjekke.
Gør som strøm siger, og lav så meget plads du er tryg

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Ja det er nok det eneste rigtige at tage noget af skæftet den med vand og varme har jeg prøvet sidste år det hjalp men nu er det værre end dengang
mvh henrik
Svar
#6
Citat:quote:

17:21:21
--------------------------------------------------------------------------------
Ja det er nok det eneste rigtige at tage noget af skæftet den med vand og varme har jeg prøvet sidste år det hjalp men nu er det værre end dengang


Denne vinter har jo også været usædvanligt tør og lang,derfor slår træet sig mere end sædvanligt.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Ja det har været en lang og træls vinter men det der er mest træls er at konens skyder også en m595er der har stået ved siden af ikke har slået sig overhovedet måske man skulle overveje noget i plastic og rustfrit istedet for selvom mit motto altid har været at en plastik skyder køber man da i fætter br :-)
Svar
#8
Det er simpelthen så synd når sådan et stakkels skæfte slår sig[Big Grin]

Prøv med et lille Mickey Mouse plaster[Big Grin][Big Grin][:o)][:o)]

Sorry.....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Se positivt på det .... Jeg kan stort set ikke komme i tanke om en bedre undskyldning for at købe et nyt GRS skæfte. [8D][Wink][^]

/Stanton
/Stanton
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

[quote]

Denne vinter har jo også været usædvanligt tør og lang,derfor slår træet sig mere end sædvanligt.

Hilsen Ulrik


Jamen så er det jo bare at vente og håbe næste vinter bliver våd - så kan det jo være den retter sig selv[:I][Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Træ, er det ikke det der materiale man en gang brugte til riffelskæfter da man ikke vidste bedre??[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Ja det ender nok med at det gamle kommer til at gøre sin sidste gavn i brændeovnen
Svar
#13
Ja nu er jeg jo ikk cand. træ... men jeg havde et skæfte hvor spidsen (ca.20 cm.) havde vredet sig så meget at pudsning ville gøre det assymmetrisk at se på.
Jeg kogte det i en elkedel med spidsen nedad, til det blev fint, blødt og kunne bevæges alle retninger. Så spændte jeg det på riflen igen og lagde en tynd flisesnor (til afstand mellem gulvfliser når de skal lægges)imellem skæfte og pibe, så skæftet blev 100% centreret i forhold til piben. Tørrede det hele på radiator og det holder formen endnu, flere år efter.. Det kræver dog en afslibning og oliering af området
Svar
#14
Hmm det lyder som en god ide da skæftet godt kunne trænge til en kærlig hånd jeg har dog fået den til at slippe piben nu så den overlever bukkejagten så kan jeg fedte lidt med at prøve at fixe den inden efteråret tak for ideen
hilsen henrik
Svar
#15
Det tager kun 10 min...;0)
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by noerskov76

Ja det ender nok med at det gamle kommer til at gøre sin sidste gavn i brændeovnen



Thats a good wenning![Big Grin]

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)