Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BD60/BS60/F60 døre til opbevaringsrum ...
#21
Hvorvidt du vil overholde lovkrav, uanset rimeligheden i dem, er da din egen sag.

Jeg er fuldstændig enig i at visse af disse krav må være opfundet af en mand med to mus i løbehjulet, der vel og mærke løber hver deres vej!

Jeg er af den holdning, at jeg gerne vil efterkomme disse krav. Jeg håber da der er andre end mig der har det på samme måde, ellers kan man vel altid immigrere til "the land of the free, and the home of the brave" ...

Så beklager hvis jeg har rykket din gyngehest i halen, men det er sgu da dig der lige har fortalt "hele danmark" at du opbevarer dit krudt ulovligt ...

Glemte lige i forbifarten, at hvis noget kan få mig op i det røde felt, så er det din omtalte "her dækker vi over hinanden"-mentalitet ... Øv

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#22
Jeg elsker også dig M@x. Tilsammen kunne vi to nok slå de to gamle på balkonen i Muppet show i vrisne kommentarer [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Men når du har vrisset færdig, så find en stump gipsplade til kr. gratis på genbrugspladsen og skru den fast på indersiden af din dør til laderummet. Så skal den nok opfylde brandmodstandsevnekravet. Da du er metalmand kunne det tænkes at du hellere ville tage en stump dørkplade af aluminium, eller en 1 mm stålplade, den kan du sætte ladedata, brugte skydeskiver eller midteropslaget fra Playboy op på med køleskabsmagneter.

Og så kan du jo sende Slawter en venlig tanke hvis fætter blå en dag skulle komme forbi med en tjekliste, så slipper du for ballade på grund af en åndssvag satans forbandet dør [Wink]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#23
@ Slawter
Jeg opbevarer ikke længere krudt.
Jeg dækker ikke over andre. Jeg er bare træt af at dem der har samme interesse som mig har så travlt med at være, åhh så lovlydige og dem der ikke gør som jeg er nogen narrøve....
Vi jægere/skytter er i sandhed vores egne værste fjender [xx(]

@LasseScout
Der er kun en yderdør i mit laderum. Gælder de 60 minutter osse for en yderdør ???

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
Hey M@X, skal jeg ikke lige lægge din adresse ind??
H
Hogmeister
Svar
#25
Kun hvis det er en bolig, et opholdsrum eller et rum der er sammenbygget med et opholdsrum.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#26
Mit laderum er et værksted med betongulv og brandmur ind mod min bolig. Der er kun 1 dør i rummet og det er en yderdør.
Jeg orker bare ikke alt det bøvl. Jeg har ladet i tæt ved 25 år og startede med det fordi jeg ikke havde råd til patroner. Idag skyder jeg ikke så meget mere og mest med små kalibre. Så prisen for fabriksladet er til at holde ud.

Men 50 GI-Jess har jo ret. Vi får flere og flere restriktioner uden at nogen gør oprør. Slawteren retter bare ind for han vil så gerne være lovlig. Jeg vil æde min gamle hat på at hvis jeg fik 24 timer sammen med Slawter, så ville jeg kunne afsløre ham i 5 til 10 ulovligheder. Selv præsten kan ikke sige sig fri for ulovligheder.
Jeg gad godt se den hjemmelader der har 1,1kg krudt i huset. Han mangler en anden krudttype og derfor går han igang med af lade 30 patroner for at komme under 1 kg, så han kan køre hen og hente 1 kg mere.
Der tror jeg simpelthen ikke på at nogen er så hellige........[:0]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Jeg kan forsikre om at min hensigt på intet tidspunkt har været at være "åhh så lovlydig", eller løfte pegefingeren ad nogen. At du tolker det sådan og indirekte kalder mig din "værste fjende" finder jeg en anelse sørgeligt. Jeg skal blankt indrømme at jeg er helt grøn indenfor genladning, og er ved at forholde mig til de dermed forbundne gældende regler og krav ... ud fra hvordan jeg er som person og forholder mig til ting. At jeg så utilsigtet får rørt rundt i en lort, jeg ikke vidste eksisterede, berettiger dig ikke i min optik til at hælde galde efter mig.

Når det så er sagt, så ser jeg ikke noget sted i loven hvor der står at du skal have en branddør til dit laderum, såfremt du ikke opbevarer røgsvagt krudt (og gænghætter????)

God weekend M@X!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#28
Hvad med at få afklaret denne sag med en god gammeldaws duel med sortkrudts pistoler, i bestemmer selv våben og stedet bliver på heden hvor i kan hvile i fred.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#29
Ha! Du var lige en anelse hurtigere ... Nej, jeg er på ingen måde perfekt, det har jeg aldrig påstået, og har ingen trang til at hævde mig overfor andre. Igen, hvis du påstår det uden at kende mig, så giver jeg gerne en rom en dag (en ordentlig en, ikke det dersens kaptajn sprit der synes at være hofdrikken herinde /duk).

Og ja, jeg vil blankt indrømme, at jeg gerne retter ind i det her tilfælde, for jeg ser ikke nogen grund til at gøre oprør. Det tror jeg ikke på at der kommer noget konstruktivt ud af, hverken for jægere, genladere, skytter, mig selv og andre ...

Endnu engang god weekend!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#30
Beviset fra mit genladekursus er vist lige så gammelt som dit M@x, og i mange år var min indstilling den samme som din. Jeg gjorde bare hvad der virkede fornuftigt, og det gav ingen som helst problemer.

Men så flyttede jeg til Odense, og så startede balladen. Problemet var, at politiet her havde indført en hel del regler som ikke fremgik af nogen lovtekst. Bl.a. ville de ikke give mig en genladningstilladelse før de havde godkendt mit laderum, og da de ikke havde tid til det, kunne jeg ikke få nogen genladningstilladelse. Det kan man jo ikke leve med, så jeg gjorde oprør, klagede og fik ret. Men for at vinde over politiet skal man slå dem på hjemmebane, med loven i hånden. (Det er heller ikke så svært når det er selve grundloven de overtræder).

Men så bliver man også nødt til selv at overholde loven punkt for punkt, så man kan holde til en "full home cavity search" uden at politiet finder noget ulovligt. Så jeg har for nylig siddet og genladt 300 patroner til 6,5x55´eren for at komme langt nok ned i krudtbeholdning til at købe krudt til 308´eren. Sådan spiller klaveret desværre her på Fyn.

Jeg kan også se af omtalen af de razziaer politiet foretager, at selv den mindste lille skævhed bliver slået stort op, og videreformidlet til pressen som "massive overtrædelser af våbenloven". Når det så viser sig, at det var politiet selv der var forkert på den, kommer der mærkeligt nok ingen overskrifter noget sted. Men det ændrer ikke på, at vi efterhånden ikke kan tillade os at pisse så meget som en millimeter ved siden af.

For mig er der gået sport i at kende reglerne, og finde måder at overholde dem på, der er til at leve med. F.eks. kunne jeg ikke overholde kravet om afstand til el-installationer i mit forrige laderum. Men jeg kunne afbryde den gruppe ude i el-tavlen som forsynede rummet med strøm, og så tænde en lampe med en lang ledning fra stuen. Voila ! det kostede næsten gratis, og da jeg véd at laboratorier med sprængstoffer kører (næsten) på samme måde, altså med forskellige grupper koblet til og fra når de har sprængstoffer i arbejde, så er jeg sikker på min løsning havde holdt i retten. Også brugen af en gipsplade istedet for en dør til 3500,- er i samme kategori. Gør det til en sport, så er det sjovt.

Jeg har gennem de samme 5 år gjort oprør mod forbuddet mod lyddæmpere, og nu ser det også ud til det begynder at give resultat. Først og fremmest fordi Jægerforbundet er gået ind i sagen, men så har jeg da kunnet bidrage med argumenter de kunne bruge.

Så sig ikke, at der ikke bliver gjort oprør. Det tager bare forbandet lang tid, men det nytter, og det er sjovt.

P.S. @ Hogmeister: Kan du ikke lige skrue lidt ned for størrelsen af dit billede ? Det er det der gør, at man skal scrolle sidelæns i tråden for at læse indlæggene [Wink]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
PS: det er ikke hogmeister billede der er for stort. Det er Photobucket der har ændret det link man bruger til at sætte billeder ind med- Når man kopierer linket, står det dobbelt og man kan manuelt redigere linket.
Forhåbentligt får Photobuckt styr på det snarest...

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#32
Hmmmm,

sjovt nok har jeg aldrig haft problemer af den art.....

Jeg ville have en ladetilladelse i 1989 og fik at vide hvordan jeg skulle gøre, gjorde det og har ladet lige siden.

Hmmmm, de ville nok skulle bruge "nogen" tid for at registrere enkeltdelene på "lageret".
Hvis de ville, så kunne de knalde hver og éen her i landet der bare havde tænkt tanken at ville genlade....
En afskudt fænghætte på gulvet??
Et tabt patronhylster på gulvet??
Et enkelt patronhylster de p.t. ikke har tilladelse til (kaliber)??

Mon dog man ville gå så langt, hvis der ikke var andre ting der var virkeligt graverende, så som ulovlig våbenbesiddelse eller lignende??

Kan nu ikke se problemet i at man for at få lov at lade, overholder de ret simple regler der er.

PS: Døren jeg monterede i 1995 i mit seneste laderum ER en branddør som jeg købte hos Odense Nedbrydning for 200kr så det KAN lade sig gøre for under 3500kr.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#33
@ LasseScout ang. billeder. Inden jeg uploader dem paa photobucket har jeg reduceret dem kraftigt, og jeg kan ikke se nogen steder paa photobucket hvor jeg kan reducere dem yderligere, saa maaske Zero har ret. Jeg ville ogsaa helst at de var lidt mindre, og er lige forbavset hvergang jeg ser dem paa forum.......Sorry!
H
Hogmeister
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

@ LasseScout ang. billeder. Inden jeg uploader dem paa photobucket har jeg reduceret dem kraftigt, og jeg kan ikke se nogen steder paa photobucket hvor jeg kan reducere dem yderligere, saa maaske Zero har ret. Jeg ville ogsaa helst at de var lidt mindre, og er lige forbavset hvergang jeg ser dem paa forum.......Sorry!
H



Jeg har selv fået samme bøvl som dig. Der er opstået en fejl i linket på Photobucket's hjemmeside, så linket kommer med 2 gange. Du kan redigere i det manuelt og så forsvinder texten til venstre for billedet så billedet rykker på plads

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 9 gæst(er)