Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenpas
#1
Nye tider nye skikke; Jeg besøgte i denne weekend en god Jagtkammerat, og vi kom til at snakke våbenpas, da vi begge 2 rejser en del med våben.
Og der er kommet nye og bedre tider nu, man kan få sit haglgevær ind i våbenpasset nu, hvor det gælder 5 år frem eller indtil passet udløber, og nu er passet forlænget til at gælde 10 år i stedet for 5 år som det var tidligere.
Jeg så 2 nye våbenpas hvor dette var udført med haglvåben og med riflet våben, altsammen af Viborg Politi.
Det må man sige er nogle gode nyheder, og gode tiltag.[Smile]

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Nye tider nye skikke; Jeg besøgte i denne weekend en god Jagtkammerat, og vi kom til at snakke våbenpas, da vi begge 2 rejser en del med våben.
Og der er kommet nye og bedre tider nu, man kan få sit haglgevær ind i våbenpasset nu, hvor det gælder 5 år frem eller indtil passet udløber, og nu er passet forlænget til at gælde 10 år i stedet for 5 år som det var tidligere.
Jeg så 2 nye våbenpas hvor dette var udført med haglvåben og med riflet våben, altsammen af Viborg Politi.
Det må man sige er nogle gode nyheder, og gode tiltag.[Smile]

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts



Jens har jeg forstået de rigtig. Vi skal ikke få skrevet Haglvåben ind i våbenpasset hvert år.Som de var før i tiden?
I takt med fornyelse af jagttegnet. Haglvåbene kan nu skrives ind for 5/10år i våbenpasset..

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#3
Nu har cheket de op med vores lokale våben kontor på L/F.
De siger 1 år og hvert år en ny ansøgning om forlængelse til haglvåben.
De vil da ellers havde været dejligt!

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Hej Lille
Ja, du har forstået det rigtigt, haglvåben kan nu skrives ind i våbenpasset i max. 5 år (følger ikke jagttegnet mere)Hvis våbenpasset dit kun er gyldigt mindre end 5 år endnu, inden det skal fornyes, så kan haglvåben kun indskrives til våbenpasset udløber.
Riflede våben er altid indskrevet lige så lang tid som våbentilladelsen på det riflede våben er gyldigt i våbenpasset.
Og man er nu begyndt at lave nye våbenpas der er gyldige i 10 år, hvor det før var 5 år de var gyldige. [Smile]

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#5
Jeg har nu hørt om tilfælde som Jens Peter beskriver med 5 år på haglvåben fra Silkeborg Politi, men igen må man jo konstatere, at der er ret stor forskel på håndteringen i de enkelte politikredse.
Svar
#6
lige snakket med våbenkontoret i Århus i anden sammenhæng.

Jo er rigtig man kan indføje hagl/glatløbere for 5år perioder i EU pas nu!

noget andet er registerinG af luftvåben..de er pt 'overlæsset' og har prioriteret det mest nødvendige først som folk der skal på jagt , riffelprøve nu. Men i princippet kunne han ikke se noget i vejen for at man efter registering kunne få luftvåbnet indføjet i EU pas også

/wolf_skate
PS ang registering af luftvåben: hvis det ikke har et våben nr = indsend blanket med anmærking at våbnet ikke har nummer -> så sender politi et nummer til dig, som en bøssemager så skal slå i

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
De var dog lige vel satans osse.
De er da uhyggeligt hvilken forskel der bliver gjort.
Fra våbenkontor til våbenkontor med alt deres selvopfundene regler udlægning af love og bekendtgørelser.

Findes der en bekendtgørelse som dækker dette med de fem år i våbenpasset vedrørende haglvåben.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

lige snakket med våbenkontoret i Århus i anden sammenhæng.

Jo er rigtig man kan indføje hagl/glatløbere for 5år perioder i EU pas nu!

noget andet er registerinG af luftvåben..de er pt 'overlæsset' og har prioriteret det mest nødvendige først som folk der skal på jagt , riffelprøve nu. Men i princippet kunne han ikke se noget i vejen for at man efter registering kunne få luftvåbnet indføjet i EU pas også

/wolf_skate
PS ang registering af luftvåben: hvis det ikke har et våben nr = indsend blanket med anmærking at våbnet ikke har nummer -> så sender politi et nummer til dig, som en bøssemager så skal slå i

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



Hmm, efter at jeg så denne var jeg også på tlf med Aarhus, her var svaret 1 år, har så for et par dage siden også modtaget mit våbenpas fra Aarhus hvor haglskyderne stadig kun registreres 1 år ad gangen

Men 5 år ville da frigive nogle betjente til at lave noget andet fornuftigt [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#9
Jeg afleverede blanketten (til indførelse af våben i våbenpasset) med mit haglvåben i torsdags (25. ds.) og venter spændt på hvilken periode det er gældende.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)