Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En drøm bliver virkelighed 2 - Nu med billeder
#1
Godmorgen.
Sidder i lufthavnen og venter på mit fly skal lette, har lige haft en hyggelig weekend med et hold jægere der var oppe hos mig for at skyde svin, men tilbage til min historien.
Som flere af jer nok har læst var jeg på jagt i Spanien efter mankefår for nogle uger siden, her mødte jeg Antonio som ejer Iberhunting, hurtig blev en venskab skabt, da jeg skulle rejse hjem sagde Antonio at han havde fået et afbud til en jagt på Gredos Ibex 26 - 30/4 om det var noget for mig, jeg skulle kun betale 2/3 af normalpris da det var 3 gang kunden havde afmeldt rejsen og nu stod til at miste sit depositum.
Efter mange overvejelser måtte jeg takke nej, har nogle hunde der skal passes og jeg havde allerede aftale med 3 mand til svinejagt denne weekend.
Men nu ud af intet opstod der en mulig chance, min bror havde taget et par feriedage så han kunne passe hunden, jeg ringer og snakker med Antonio om vi kunne flyttte jagten fra den 26 til den 28 det var bare ok med ham.
Ringer og snakker med jægerne der skal herop og høre med dem om det er ok at jeg efterlader dem søndag nat, her er det også ok, se nu begynder det at flaske sig.
Fluks bestiller jeg flybillet og nu sidder jeg her i København og venter.
Jeg opdatere denne historie lige så snart der er noget nyt.
God søndag til jer alle.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Knæk og bræk Rolin

Glæder mig til at hører nærmere. [Wink]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#3
Knæk og bræk!

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Knæk & bræk Rolin

Husk at tage en masse billeder. Hvad riffel tager du med på turen ?
Svar
#5
Er lige landet på hotellet i Gredos, vejret er ikke noget at råbe op om det stormer,[xx(] det er snevejr og så er det også kun 0 grader, vejret for de næste dage sne, sne og så lidt mere sne med temp. Ned til - 4 om dagen, godt jeg ikke pakkede sommer jagttøjet med [Big Grin]bare noget møg at jeg lod de lange underhylere blive hjemme.[V]
Jeg låner en riffel hernede cal. .270 weatherby magnum.[Big Grin]
Men som det er med jagt, så er det på naturens præmisser.[^]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Ærede medlemmer.
Kl. 1031 lykkedes det mig at skyde en Gredos Ibex, men det hele starter sådan her.
Som jeg skrev i mit første indlæg så er dette en rejse jeg ikke kunne få tid/ plads til, men med hjælp fra alle parter sidde jeg nu med et drømme trofæ.

I går efter ankomst til hotellet i Gredos bliver jeg inviteret ud på en 6 retters frokost på en Michelin restaurant, hvilket jeg ikke troede var muligt, i denne by bor der max. 400 personer. Efter et velfortjent hvil er det tid til aftensmad på hotellet som også har en Michelin restaurant, efter en 6 retters menu med tilhørende drikkevarer er det tid til lidt mere søvn, værelset jeg har fået er med en dobbeltseng, jeg spørger for sjovt om min vært har noget op i ærmet til mig med tanke på sengen men NEJ, så jeg måte sove alene[V].

[Image: IMG_0613_zpsee840e99.jpg]

kl. 0720 er det op til et snedækket landskab. Der er kommet 5 cm sne i løbet af natten. Et hurtigt bad og ned til et morgenmads bord jeg tror der er løgn. Her er 3 slags friskpresset juice, hjemmelavet youghurt, crossaint samt flere specialiteter som man bare ikke tror på.

[Image: IMG_7027_zps5955a59a.jpg]

Vi mødes med det 2 lokale guider fra reservatet som lovmæssigt skal guide os, turen går op og ned af små grusvejen, bilen gynger og vipper og jeg håber bare at morgenmaden ikke skal op igen.
Vel fremme på en vendeplads nede i dalen er det på med grejet, har købt et gopro kamera til at filme dagens hændelser.
Afsted det går på små stier over stok og sten. ca. 500 meter fra bilen får vi kontakt til de første Ibex, men de er ikke lige i min prisklasse, der er bare store væddere og prisen starter ved 15.000,00 € og op til 23.000,00 € ikke lige hvad jeg har råd til, men forhelvede hvor det er svært at ikke ville skyde et monster trofæ, men alt har en tid.
Vi finder en gruppe med et trofæ som passer til min pengepung, vi er inde på 80 meter, hvilket jeg syntes er meget underligt, normalt ville vildtet have stukket af, jeg spørger lidt forsigtigt hvorfor dyrene ikke flygter og svaret er bare at der kun er et meget lille jagttryk i dette område, der er kun skudt 1 Ibex i år, men en på 252 cic point pris 32.000,00 € og skudt med bue, det var en Amerikaner der skød.
Dyrene bliver lidt urolige begynder ar flytte sig ned mod floden, vi følger efter og ikke forsigtigt men normalt gang, det er utroligt men sandt, vi får kontakt til dyrene efter 100 meter, jeg får riflen lagt an på rygsækken på en sten og er klar, dyrene begynder at passere os på 80 meter men "min" er ikke med de har delt sig, denne flok går op i bjergene til højre for os resten er gået ned i flodlejet, hurtigt på med grejet igen.

[Image: IMG_0578_zps390efe5b.jpg]

Vi går på kanten af bjerget ned mod flodlejet, ser hvor dyrene er gået ned til floden og nu står 20 meter under os, efter flere forslag fra guiderne om en plan, kommer dyrene frem 50 meter fra os men "min" er ikke med det er kun dyr på den anden side af guld og det er ikke hvad jeg havde tænkt mig.
Vi står og snakker om hvor vædderen blev af, pludselig kommer der en flok dyr til syne på den anden side af floden, guiderne leder efter en passende vædder, her må jeg sige at de ved hvad de laver, de kan bedømme et dyr på 100 meters afstand med 5 point nøjagtighed, men her er det samme problem alle dyrene er enten for små eller for store.
Ud af intet kommer min drømme vædder gående, den stopper op og begynder at æde, guiderne er lidt i tvivel om størrelsen på trofæet da det sner ret kraftigt, de bedømmer den til at være lige i overkanten af sølv og jeg får tilladelse til at skyde, mig ned på alle fire riflen op på rygsække,kigger mig tilbage for at sikre mig at det er 100% ok, sikringen frem, en dyb vejrtrækningen og skuddet går, vædderen tegner for en god kugle springer frem, jeg vælger at skyde igen, vædderen løber 15 meter og falder om bag et stort træ, vi kan ikke mere se hvad der sker.
Guiderne vælger at tage riflen med på den anden side af floden, minutterne går, ventetiden er dræbende. Jeg vil vide om alt er ok, nu ser jeg den ene guide vinke og bekræfter dyret er forendt.
Nu kommer det svære, at få dyret over floden men med lidt fælles hjælp og lidt tovværk kommer væddere på fast land igen.
Guiderne er lidt betænksomme over størrelsen da de mener den måske er på den forkerte side af guld, men med lidt omregninger havner vi på 223,75 cic point.

[Image: IMG_0595_zps35d6058f.jpg]

Vædderen bliver nu flået for en evt. Hel montering, nu går turen tilbage til hotellet hvor vi skal have champagne frokost og hvilken frokost 6 retter med champagne vin og cognac.

[Image: IMG_7706_zps7929e80e.jpg]

Senere i dag kører vi tilbage til Madrid hvor min vært Antonio vil prøve at skaffe billetter til fodboldkampen Real Madrid mod Dortmund i morgen tirsdag.

[Image: IMG_0566_zps1333a103.jpg]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Her er Flemming med sin fine vædder.
STORT tillykke med den:

[Image: ATT00020_zpsd86a6545.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Stort tillykke [Smile]

Mvh. Loft
Svar
#9
Tillykke og tak for at du delte historien [Smile]

Mvh Pete
Svar
#10
Stort tillykke med den Flemming og tak for en fin beretning.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#11
Ja, så sidder vi og savler igen [:p]
God fortælling lige før man selv sad bag kikkerten. [Wink]

Hilsen Steen.

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#12
Grib chancen når den er der, synger 'Danser med drenge'- og det må man sige at du gjorde.

Flot fortælling, tak fordi du tog mig med i bjergene, tillykke med bukken.

"Carpe Diem" rules[:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
go beretning fra en go tur !
glæder mig at du har en bedre oplevelse af Antonio end vi havde på hans monteria

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Hej Flemming
Stort tillykke med trofæet og tak for en fin beretning... :-D

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#15
Hvor fedt [Smile] Kæmpe stort tillykke herfra
Svar
#16
God aften i stuen.
Lige nu arbejder jeg på af få hjælp til at lave en video af jagten i Spanien, har 17 GB råfilm.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
Når filmen er færdig redigeret kan du lige sende den til mig, så ser jeg lige om den er ok[Big Grin]
Tak for sidst, der blev jo leveret gris som altid [:p]
Endnu engang tillykke med det flotte dyr[:I]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)