Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage Mauser M03 - justering
#1
Jeg har en Mauser M03 og har for nylig købt en original montage dertil. Imidlertid sad montagen fra starten "løst fast" i den ene ende, men ved at tage en lever fra en anden montage, fik forhandleren den til at sidde OK, omend der stadig er forskel på, hvor hårdt der skal skubbes på de to levere for at klikke dem på plads.

Hos Korsholm fik jeg engang at vide, at de altid justerer Mauser M03 montager, men når forhandleren ringer til Guntex, har de aldrig hørt om dette, eller hvordan man udfører justeringen.

Jeg ved, at saddelmontagen til en B...... ofte skal justeres, så det er vel ikke utænkeligt at det også gælder montagen til en M03.

Har nogen praktiske erfaringer med dette, herunder i relation til, hvor hårdt der skal skubbes til leverne for at sætte på/tage af?

Jeg vil også gerne høre om det, hvis nogen ved, om montagerne skal justeres, og hvordan det i givet fald gøres rent praktisk?

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#2
Selvfølgelig kan den justeres. Jeg har selv gjort det for en kammerat, men jeg husker ikke lige her og nu hvordan. Jeg går ikke altid og gemmer på den slags information for når jeg ser den igen, så kan jeg genkalde hvad jeg gjorde sidst.
Men hvis du kommer forbi Sønerjylland, så fixer jeg det for dig, gratis.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Max: Super tilbud, tak for det. Forhandleren har fået en aftale med Guntex om, at jeg kan kigge forbi en dag. Hvis de ikke kan løse det, vender jeg tilbage til dig - bor i Ribe, så Sønderjylland er jo lige rundt om hjørnet[Big Grin][Big Grin]

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#4
Lundgaard.
Selvfølgelig kan de løse det, men her får du øl og kaffe og køreturer er lige lang. Og så har jeg åbent i weekenden [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Max: Tilbuddet bliver bedre og bedre [Big Grin] - mange tak.

Jeg har dog netop i dag været forbi Guntex (kommer jævnligt på de kanter da mit job medfører en del køren rundt i området) og de fiksede det med nogle mellemskiver (shims?) i montagen - den var alt for løs. Nu håber jeg bare, at det også kan ses på skiven næste gang jeg kommer i bænken. Jeg tilskriver i øvrigt de tre smutterede fra i morges på hjortebanen den løse montage [^]

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#6
Shims ! Der skal for helvede da ikke shims i den montage. Jeg må hellere få fat i den Mauser jeg justerede og se om jeg kan guide dig igennem det uden brug af shims.

For pokker, jeg havde helt glemt denne tråd for jeg har været i Ribe idag, men jeg skal til Ribe igen om kort tid. Så kan du give kaffe og så fixer jeg den for dig, [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Kaffen er i hus, hvis du kommer til Ribe igen! Ville være rart med en second opinion på operationen [Smile]

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)