Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ikke flere klik til siden i kikkerten, så hvad nu?
#21
HVIS det er den riffel der er tale om som jeg tror det er (en 223Rem købt i det nordjyske), så har jeg haft både S&B, Fontaine og en Leupold på den uden nogen problemer med at få den til at holde sig indenfor kikkertens klik.

Så lyder det mig da lidt underligt at riflen pludselig skulle begynde at have problemer.. Jeg har skudt 4 år med den uden nogen problemer.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

HVIS det er den riffel der er tale om som jeg tror det er (en 223Rem købt i det nordjyske), så har jeg haft både S&B, Fontaine og en Leupold på den uden nogen problemer med at få den til at holde sig indenfor kikkertens klik.

Så lyder det mig da lidt underligt at riflen pludselig skulle begynde at have problemer.. Jeg har skudt 4 år med den uden nogen problemer.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]


Amerikanske og japanske kikkertproducenter, har i mange år vidst at Hardley Ableson rifler, har fået boret basehullerne af en parkinsonpatient, frihånd med en DeWalt håndboremaskine. Herefter er oversiden slebet frihånds på en mere eller mindre slidt båndpudserbånd, af førsteugespraktikanten.

Derfor har de nævnte kikkertproducenter valgt at lave ekstra stor justeringsområde i deres kikkerter, (for at undgæ alt det kævl og bøvl som her vises i denne tråd. Det større justeringsomræde, er på ingen måde et specifik kvalitetstegn.

Det nemmeste og det som bedst matcher riflens øvrige standard, er at lægge lidt under siden af den bagerste base. når du har fundet den rigtige mængde at lægge under, så placere du det i en klat epoxy lim, som kan fylde hulrum mellem base og låsestol. Nu spænder du skruerne til med forsigtig hånd, og når limen er fuldstændig hærdet, spænder du skruerne lidt mere. Ca 2-3NM.

Der er i forhold til riflens øvrige værdi, ingen relevans i at betale en eller anden "mirakulix" mere end et par hundrede for at udføre den mest relevante og fornuftige løsning
Svar
#23
Ehh altså,
nu skal du igen ødelægge en god mulighed for at fakturere en 3-4 timer for åndemageri[Big Grin]
Havde ellers lige fået en frisk flaske "pibesvingningsvand" og en frisk voodo dukke der svinger hen over drejebænken

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Tjah, det bedste råd i denne tråd er nu Swift's.
Køb Burris eller Leupold STD baser med justermulighed i den bageste base - vupti[Smile]

Endelig kan det osse være at hullerne er lige nok, men gevindet og/eller bryster på piben er skævt. Dette er dyrere at rette end et par nye baser.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)