Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
140 gr. Barnes ttsx i 7 08
#1
Hej

1. Nu skal det prøves i min Tikka 595 7mm 08, såvidt jeg har kunne måle er stigningen 1-10 (9,9)" og den er 52,5 cm lang.
Har brugt 140 gr. accubond, og det slår jo fint ihjel[Big Grin] MEN jeg finder kobberfragmenter i køddet[V] og uacceptable store huller og blodudtrædninger. SÅ nu har jeg købt en kasse Barnes TTSX i 140 gr. De er lige så lange som accubonden og bærefladen skulle også være den samme, så i teorien skulle det jo virke?
Nogen der har erfaringer ud i dette ? Jeg kunne have valgt en 120 gr. men skal også bruge den til gris.

2. Skulle man overveje at gå op i .284 win ? eller måske 7 08 AI ?

Vh. Jap
Svar
#2
1: Jeg har endnu ikke nogen erfaring med monometal-kuglerne i 7-08'eren, men håber på at sende en GMX gennem en råbuk inden for nærmeste fremtid [Smile]

2: Hvad er din idé i at vil over i AI eller 284 win? Jeg antager det er mere hastighed. Der har jeg også selv været. I forhold til hvad jeg har læst om 7-08 AI, skulle der ikke være meget hastighed at hente på den konto. Jeg så en liste (som jeg selvfølgelig ikke kan finde lige nu) hvor den hørte til i den gruppe af patroner der vandt mindst hastighed ved en AI opgradering. Der er selvfølgelige stadig de andre fordele ved AI med hylsterlevetid osv.
Derfor, hvis det er hastighed du går efter, ville 284 win nok være et bedre valg! Jeg synes det er en interessant patron, som jeg nok er nød til at have en riffel til, på et tidspunkt [Big Grin] Om du skal få revet kammeret om til 284 win ved jeg ikke. Jeg endte ud med at jeg, lige nu, bare ville glæde mig over den dejlige lille 7mm-08 rem, som jo egentlig præsterer ganske godt? Med 284 win kan man vel hente godt 50 m/s +/- ved tilsvarrende kuglevægt. Om det er noget vildtet kan mærke tvivler jeg på, men det er jo debatteret før [Big Grin] Der hvor 284 win virkelig kommer til sin ret, mener jeg, er på langdistancen hvor man gerne vil sende de tunge VLD piller afsted, der taber 7-08'eren lidt pusten..
Svar
#3
Her var den, så kan du jo selv vurdere [Wink]
http://www.outdoorsmenforum.ca/archive/index.php/t-86609.html
Svar
#4
Jeg prøvede den da jeg havde S&L i 7-08 og jeg kunne ikke se nogen forskel i grupperingerne på den og alm projektiler.
Har endnu ikke prøvet den i Sakoen og da der kun er 3 projektiler tilbage, må det vente til jeg får hold i en ny æske[Smile]

Johansen
Svar
#5
@Krede: ja det var egentlig lidt hastigheden for at gøre den lidt mere allround, men du har nok ret, gevinsten er for lille, i hvert fald i den korte pibe.

@johansen: har du måske et par ladninger du vil dele[Big Grin] siden du har gode erfaringer ?
Så skal jeg nok sige til hvis det ikke kører i min, så kan du købe resten af kassen billigt[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)