Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 75 Key-concept versus standard
#1
Er der en derude som har en Sako 75/IV lås og en i samme længde, men den ene med og den anden uden key-concept på sluthovedet.

Det jeg er ude efter er om der er forskel på slagstiften og fjederen. Kigger jeg på Sako's splittegning har de nemlig 2 forskellige part-numre, men kun 1 tegning.
Jeg kan se at sluthovedet med key-concept er tykkere, da der er 2 tegninger.

Jeg er nemlig ude efter hvor mange dele af bundstykket der skal skiftes for at slippe af med key-conceptet idet jeg ser denne festure som en fejlkilde og hvis man taber cylinderen i bagenden af bundstykket når man er på jagt, så slutter jagten og man forvandles til naturgænger.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Hej M@X
Tjek lige denne side måske kan det hjælpe.
http://www.midwestgunworks.com/page/mgwi...firing-pin

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
tilsyneladende følger der en slagfjeder og en slagstift med når man køber et kit for at få key-concept.

Nogen her i Dk der har en af hver?

Eller nogen i den sydlige del der har en 75er uden key-concept?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Jeg har begge to og vil også af med key-concept!
Du skal bruge S5960160 slagstiftekit
og S5960344 Bundstykke enden, husk det går kun med LH bundstykker hvis du finder en der vil bytte![Smile]
Selve slagstiften er den samme men den del med den røde prik der indikere at fjederen er spændt er længere og så er nr 18 på split tegningen heller ikke ens.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#5
Har også begge dele RH

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Så vidt jeg husker er slagstiftens bagende længere på den med KC. Men kan kortes ned så den kan bruges uden KC. Så man kan nøjes med at skifte hovedet. Tjekker lige op på det i morgen.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Tak til Tex og Sako.
Jeg kan næsten regne ud at jeg kan nøjes med S5960344 sluthovedet.
Signalstiften kan jeg bare korte ned og den lille tap nr. 18 er sgu da så nem at lave at det ikke noget problem er.

Sako, vil du måle dimensionerne på den lille alu-tap der ligger mellem fjederen og sluthovedet på en af dem uden key-concept?

Hele sagen er startet fordi jeg har købt en Sako 75 hos Ribe Jagt og Fiskeri. Da jeg henter riflen, spørger jeg efter den extra nøgle og de 2 små værktøjer til at låse og betjene låsen med. Samt skiltet med nummeret på nøglen.

Bjarne hos R.J&F kan ikke finde delene, men da det er en ordentlig butik, bestiller han straks et nyt sæt nøgler og sluthovede hos Normark. Og det inden jeg når at fortælle at jeg helst vil have det uden key-concept.
Jeg modtager delene, men der er gået Murphy i det og Normark har sendt et komplet kit til en højre model.
Jeg føler mig godt behandlet hos R.J&F og vil derfor have den billigste løsning og hvis det samtidig kan blive uden key-concept, så vil jeg blive glad.
Da det ligner en løsning uden slagstift og jeg kun behøver sluthovedet, så må det blive det billigste.

Jeg afventer lige at Sako får kigget på sine 2 [Smile][:p]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Sikken service [Big Grin]

Nu har Sako skilt sine 2 Sakør ad og målt den lille tap op så jeg kan dreje mig en ny.

VTF styrer [Smile][Big Grin][8D][^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)