Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjortetrofæer skotland
#1
Har læst tråden om hjemtransport af skotske hjorte. Min plan er (3 jægere) at købe en ekstra kuffert i Skotland (hård og billig) smide alle trofæerne heri sammen med en foring af brugte underhylere og gaffatape.

Jeg skal bere lige vide. Hvad er dimensionerne på en pæn skotsk højlandshjort (gevir) HxBxD.

Er der nogen der kan hjælpe ??

Mvh Søren
Svar
#2
Jeg ville sende det hjem i en papkasse. Det skal være en ordentlig kuffert hvis I skal have mulighed for store hjorte også.

Jeg havde selv trofæerne fra en sikahjort og 2 bukke i kufferten på vej hjem, resten blev sendt.
Bare husk og pak næsen godt ind - resten skal nok holde.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Med hvilket fragtfirma sender du det. og hvad koster det?

Mvh Søren
Svar
#4
Bare ned på det lokale posthus (Royal Mail) og derefter PostDK.
Mener det var 250kr for en kasse der ville passe til formålet.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
De gange jeg har været af sted, har skytten sat et stykke haveslange over spidserne og ellers pakket det hele ind i bobleplast. Trofæerne er så bare blevet indleveret som ekstra bagage. Vi har fået 9 hjorte hjem på den måde, og der har aldrig været problemer.
Har fløjet Norwegian Kastrup/Edinbourg og Kastrup/Aberdeen.

hilsen henrik
Svar
#6
Har altid anvendt en stor kuffert og har haft både kronhjorte og sika "knogler" med hjem uden at der har været det mindste galt.
En extra kuffert koster hos Norwegian 50 DKK, så kan det vist ikke gøres billigere. Det er billigt for at få en sikakalv med hjem til grillen[Big Grin]
Jeg ved ikke præcist hvor mange det er, men stakken på værkstedet er ca. 1m høj ca 1x1m i grundareal og de er pakket tæt[Big Grin]
Vil mene der skulle ligge mindst 3 kronghorte og omkring 15 sikaer....

En enkelt gang har jeg viklet et horn ind i klar plastic og den kom hjem uden nogen problemer.

Tror såmænd også det går igen i år[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Tak for alle svarene. Overvejer lige de gode forslag.

mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)