Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quickload hjælp
#1
Nogen med dette program der kan se om det er muligt, at lade en hn 300 grs så kugle ned til max 550 meter. Det er cal 458 win mag.

Mvh. Jens Madsen
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#2
Glemte lige der skulle helst bruges vv n120
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#3
det kan "man" godt hvis "man" ved hvad "man" laver

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Tak for hurtigt svar, men er ikke rigtig med på hvad du mener. Er der et specielt issue i dette?

Mvh.
Jens Madsen
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Jens Madsen

Nogen med dette program der kan se om det er muligt, at lade en hn 300 grs så kugle ned til max 550 meter. Det er cal 458 win mag.

Mvh. Jens Madsen



Egentlig er jeg ved at være træt af alle dem der ikke gider investere i QL.
At man en enkelt gang har brug for lidt support er ok, men dette site er ved at udvikle sig til et nasseforum af genladere der åbenbart ikke magter at udvikle egne ladedata eller gider surfe lidt på nettet. Der er masser af hjemmesider med masser af ladedata.
De fleste krudt og kugleproducenter stiller ladadata gratis til rådighed.
Nå, men hvad er:
hylstervolumen
pibelængde
sættedybde

PS:nyeste version 3.8 får her http://www.gunsandpowder.dk/product/quickload-3638/

EDIT: Jeg har nu kigget lidt på det og den kan ikke lades forsvarligt til så lav en hastighed.
Så du må hellere investere i det program så du undgår at lade i blinde [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Jeg er ny her på forum, blev tilmeldt i fredags på opfordring af Rex. Mit spørgsmål var ikke ment som, nasseri men for at få at vide om det kan lade sig gøre.
Jeg har pløjet fleste sider herinde igennem, og kan se jeg ikke kan leve uden programmet, og bestiller,det i morgen. Hvis ikke det kunne lade sig gøre,ville jeg bestille andre kugler ved samme lejlighed. Så,det var såmænd kun derfor jeg spurgte.

Med venlig hilsen
Jens Madsen
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#7
Hej Jens Madsen
Godt ord igen.
Jeg hjælper gerne de fleste, men da jeg kan se at der er en stigende tendens til at efterspørge QL data, så kan det da godt være (eller det var det) at dit indlæg fik bægeret til at flyde over. Det beklager jeg.
Men hvis du vil genlade lidt specielle kalibre med usædvanlige kugler så er der ingen vej uden om QL.
Og Rex har det meste af det du kommer til at mangle [Smile]

Send mig en PM med sættedybde, pibelængde og hylstervolumen. Så skal jeg lade QL finde en krudt du kan bruge. Jeg lader selv .458 med kuglevægte fra 350 til 500 grs.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg har jo siden 96 ladet med min trofaste følgesvend Vithavuri reloading book, men kan forstå, at vv lukker i nær fremtid.
Jeg må sige, at jeg er forbløffet over så hurtigt man får svar i dette forum.
Jeg her bestilt nogle sierra kugler på 350 grs, dem har jeg dog data på, men det er klart de skal kontrolleres når jeg får ql.
Jeg har et par spørgsmål mere, hvis i har tålmodighed til at svare.
Pibelængde, hvordan måler man? Fra bundstykke til pibespids eller?
Hylstervolume er vel bare at fylde med vand, og så hælde det på vægten og så dividere med ti så skulle man have den i cm2.
Sættedybde er vel c.o.l minus hylsterlængde.

Jeg har aldrig lavet ladninger, uden at kunne finde dataene før, så jeg er lidt på bar bund med denne caliber.
Nu hører jeg lige hvad Rex har af kugler i morgen.

Mvh
Jens Madsen
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Jens Madsen

Jeg har jo siden 96 ladet med min trofaste følgesvend Vithavuri reloading book, men kan forstå, at vv lukker i nær fremtid.
Jeg må sige, at jeg er forbløffet over så hurtigt man får svar i dette forum.
Jeg her bestilt nogle sierra kugler på 350 grs, dem har jeg dog data på, men det er klart de skal kontrolleres når jeg får ql.
Jeg har et par spørgsmål mere, hvis i har tålmodighed til at svare.
Pibelængde, hvordan måler man? Fra bundstykke til pibespids eller?
Hylstervolume er vel bare at fylde med vand, og så hælde det på vægten og så dividere med ti så skulle man have den i cm2.
Sættedybde er vel c.o.l minus hylsterlængde.

Jeg har aldrig lavet ladninger, uden at kunne finde dataene før, så jeg er lidt på bar bund med denne caliber.
Nu hører jeg lige hvad Rex har af kugler i morgen.

Mvh
Jens Madsen



[Image: 458_zps5edb07c7.jpg]

Pibelængden er fra front af bundstykke til munding. Stik en rensestok ned igennem løbet med et lukket bundstykke og mål hvor langt du kan få den ned.

Hylstervolumen skal være i grains, så du vejer et afskudt hylster med fænghætte og så fylder du det op med vand, strøget mål og vejer det igen. Differencen i grains er den værdi du skal bruge i QL.
Rex har nogen billige små digitale krudtvægte der er super til formålet. Ellers bare på krudtvægten.

Sættedybden er hvor langt du sætter projektilet ned i hylsteret.

C.O.L er Cartridge Overall Lenght eller totellængden af hele patronen

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
M@x så er der bestilt nye kugler og ql hos Rex, digitalvægt har jeg, så forsøger mig med den først.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#11
Hej
Jeg kan ikke finde det link hvor der var en som syntes det er for meget, det med at hjælpe med ladninger fra QL. Ved ikke om indlægget er slettet ? men pyt, men så kommer der en ny mand her, som har et problem og det første han møder er en mand som ikke gider hjælpe, men til trods for dem som er trætte af at hjælpe med en QL ladning, hvorfor ikke bare springe linket over og lad dem som ønsker at hjælpe, lad dem hjælpe.

Jeg husker tydelig da jeg startede på dette forum, hvor jeg havde voldsomme problemer med min Mauser M03 i kaliber 7mm RemMag, der var der heldigvis et godt menneske som ville lave nogle ladninger til mig som han mente jeg kunne få glæde af, idag er vi bedste venner. Jeg kunne se det var smart det med QL så jeg købte programmet hos REX som jeg er super glad for.
Jeg har ved at hjælpe folk med ladninger fra QL og andre ting mødt mange folk og fået mange venner på den måde.
Jeg tror ikke på at folk vil nasse på andre ved at få hjælp til en QL ladning, jeg tror heller ikke på det holder nogle fra at købe QL tvært om, folk ser hvor dejlig et program det er.

Jer er virkelig glad [Big Grin] for jeg ikke blev mødt af folk der ikke ville hjælpe mig, da jeg startede med at lade.

Knæk og bræk Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#12
+ 1 ole [Smile]
fedt at man som begynder kan spørge og få hjælp af den store vidensbank som brugerne af dette fora besidder
jeg fik som dig også god hjælp når jeg havde problemer i starten [Big Grin]
knæk og bræk til jer alle

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#13
Jeg har efter jeg startede denne tråd, fået enorm hjælp, specielt fra M@x der måske var lidt hård i tonen til, at starte med, det meste er bare foregået over pm.

Stor tak M@x[Smile]

Med venlig hilsen
Jens

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)